נהיגה חסכונית בדלק

נהיגה חסכונית בדלק

החל מבחירת הרכב ועד לסגנון הנהיגה שלכם, כל הטיפים שיעזרו לכם לבחור נכון ולחסוך דלק!

galgalim | 09/01/20

מילוי דלק לרכב הוא אחד מההוצאות השוטפות, הקבועות והגבוהות שמלוות את מרבית בעלי הרכבים.
אם יש לכם רכב חברה - התמזל מזלכם, אתם חופשיים מלחשב את צריכת הדלק בנסיעות ארוכות ולהיות מוטרדים לפני כל עליה בתעריפי הדלק.

רובנו מחשבים את צריכת הדלק כהוצאה הכרחית שאי אפשר לוותר עליה. יחד עם זאת, בעזרת התנהלות נכונה וזהירה ניתן בהחלט לצמצם אותה. איך?

 

בראשית קנה האדם את הרכב

זה מתחיל עוד אחורה, ברכישת הרכב. בחירת רכב חסכוני בדלק או לחילופין ׳בזבזן׳ בדלק תשפיע על ההוצאות הקבועות שלכם מכאן ואילך ולכן החלטה זו משמעותית וחשובה כבר במעמד בחירת ורכישת הרכב הבא שלכם. אם כן, למה כדאי לשים לב כשאתם בוחרים רכב חדש?

משקל הרכב
ככל שמשקל הרכב גבוה כך תעלה צריכת הדלק. רכבים קלים וקומפקטיים הם חסכוניים יותר בדלק מאשר רכבים כבדים, רכבי שטח וכו׳.

 

נפח המנוע
נפח מנוע קטן משמע צריכת דלק נמוכה וככל שנעלה בנפח המנוע כך תצטרכו יותר דלק.

גיר ידני או אוטומטי

רכבים בעלי הילוכים חסכוניים יותר בדלק מאשר גיר אוטומט.

 

סוג הדלק
רכבים היברידיים הם כמובן הראשונים כחסכוניים בדלק לעומת רכבי מנוע בנזין. רכבי דיזל (סולר) חסכוניים גם הם לעומת רכבי בנזין, מה שכן הם משתלמים רק במקרה של ריבוי נסיעות ארוכות מכיוון שיקר יותר לתחזק אותם.


לתחזק, לתחזק, לתחזק

בין אם יש לכם רכב חדש או משומש, חסכוני או בזבזן בדלק, תחזוקת רכב נכונה והטיפולים התקופתיים השוטפים שאתם מעניקים לו יכולים לצמצם את צריכת הדלק השוטפת ולהשאיר אתכם עם קצת יותר עודף בכיס. איך עושים את זה?

 

טיפולים תקופתיים לרכב ותחזוקה שוטפת

רכב תקין צורך דלק בדיוק במידה שהוא צריך. רכב לא תקין ולא מתפקד לאורך זמן יזלול יותר דלק. טיפולים שוטפים , כגון טיפול 15,000 ק"מ , טיפול 30,0000 ק"מ ועוד , המתבצעים בזמן, כוללים תשומת לב וטיפול במסנני האוויר, מזרקי הדלק, ניקוי שמן המנוע, מנגנוני הדלק וההצתה, איזון צמיגים, מתלים ובלמי זעזועים תקינים ישמרו על צריכת דלק סבירה ולא מעבר לכך. במרבית הרכבים, נדרש טיפול כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מבינהם. יש לפעול בהתאם להנחיות היצרן, כפי שמופיעים בספר הרכב.

לחץ אוויר בצמיגים

לחץ אוויר תקין בצמיגים גם חוסך בדלק וגם תורם לנסיעה בטוחה ומאריך את חיי הצמיגים. יש לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים אחת לשבוע-שבועיים, ולמלא בהתאם להוראות היצרן. שימו לב, לחץ עודף יגרום לבזבוז דלק ולאובדן אחיזה בכביש.

 

משקל הרכב

משקל הרכב מושפע מעומס החפצים שנאכסן בו, אם זה בתא המטען או בגג הרכב. כולנו מכירים את אלה שנוסעים עם מחסן שלם בתא המטען, עם מתלה קבוע בגג או עגלת נגרר, שלא לצורך. נסיעה עם משקל עודף תשפיע גם על צריכת הדלק וזה לגמרי בידיים שלכם. הסרת חפצים שאינם חיוניים לנסיעה ובטיחות הרכב תקל עליו וגם על הכיס שלכם.


 

אמרו לי איך אתם נוהגים ואומר לכם כמה דלק תצרכו

אז בחרתם את הרכב הנכון ואתם מתחזקים אותו ממש לפי הספר. עדיין, אם לא תשימו לב להרגלי הנהיגה שלכם, קרוב לוודאי שלא תהנו מצמצום הדלק ברכב החסכוני והמטופל שלכם. נהיגה חסכונית בדלק, איך זה קורה?

 

איך אני נוהג?

נסיעה במהירויות של למעלה מ - 100 קמ״ש, האצות קיצוניות ובלימות חדות וקצרות, כל אלה מעלות את צריכת הדלק ברכב באופן משמעותי. 

הימנעות מעצירות פתע, שמירה על מרחק סביר מהאובייקט שלפניכם, בלימה הדרגתית והאצה מחושבת יסייעו לכם לשמור על צריכת דלק מתונה בזמן הנהיגה.

 

לתכנן ולתזמן

תכנון נכון של הנסיעה, בחירת המסלול האידיאלי עבורכם ואיתור חניה מראש, בשעות הפחות פקוקות, יעזרו לכם לצרוך פחות דלק. נסיעה בזמן פקק וחיפוש חניה הם בזבזני דלק ידועים.

בנוסף, יציאה לדרך בזמן ובנחת תביא אתכם ליעדכם בלי האצות מיותרות ובלי לחץ, ובכך גם תסייע לחסוך בדלק.

 

חדשנות ואבזור מתקדם

רכבים בעלי בקרת שיוט מאפשרים לכם לשמור על צריכת דלק אידיאלית.

הרכבים החדשים מצוידים במערכות מתוחכמות שאינן דורשות חימום של המנוע לפני הנסיעה. ניתן להתניע ולנסוע, פשוט וחסכוני.

עצרתם? דוממו מנוע

הגעתם ליעד ואתם מתעכבים ברכב או צריכים לעצור את הנסיעה לכמה דקות? עצירה של מעל דקה עם מנוע עובד צורכת כמות דלק משמעותית. אם יש באפשרותכם לדומם מנוע במהלך העצירה, מומלץ מאוד לעשות זאת ובכך לחסוך בדלק ובמנוע עובד.

 

חלון או מזגן?

נסיעה עם מזגן צורכת דלק יותר מנסיעה ללא מזגן, אולם נסיעה במהירות גבוהה עם חלון פתוח גם היא בזבזנית בדלק בגלל התנגדות האוויר. איך יוצאים מזה?
בתוך העיר במהירויות נמוכות אפשר לנסוע עם חלון פתוח, בנסיעות בין עירוניות כבר מומלץ לסגור חלונות ולהתפנק עם מזגן. כדאי לחסוך גם בצריכת מכשירים חשמליים נוספים מעבר לנדרש כי גם זה יוצר עומס על המנוע והגברת צריכת הדלק.


ובנוסף לכל הטיפים, מומלץ לבדוק אחת לכמה זמן את צריכת הדלק שלכם ולוודא שאתם במסלול. איך עושים את זה?

  1. ראשית יש לתדלק את מיכל הדלק עד סופו ו/או עד שידית התדלוק תקפוץ בסיום.
  2. יש לאפס את הספידומטר ברכב.
  3. המשיכו בנסיעות הרגילות שלכם ברכב. כשמיכל הדלק מתרוקן, תדלקו את הרכב באותו האופן בו תדלקתם בפעם הקודמת (מיכל מלא ו/או עד שידית התדלוק תקפוץ בסיום). מומלץ לתדלק באותה תחנת הדלק מהסבב הקודם.
  4. בתום התדלוק, בדוק כמה ליטרים של דלק מולאו במיכל. 
  5. לאחר מכן, בדקו את מספר הקילומטרים שצברתם ברכב, מאיפוס הספידומטר ועד לנקודת זמן זו.
  6. חלקו את מספר הקילומטרים במספר הליטרים מהתדלוק האחרון. לדוגמה: נניח שנסעתם 600 ק"מ בין התדלוק הראשון לבין התדלוק השני, ובתדלוק השני מילאתם 45 ליטרים. נחלק 600 ק"מ ב – 45 ליטרים (600/45) ונקבל 600/45=13.3 ק""מ/ל.
  7. מומלץ לבצע את המדידות וחישוב הצריכה במהלך 3 סבבי דלק לפחות, וזאת בכדי לקבל ממוצע שלא מושפע מאירועים יוצאי דופן וחד פעמיים, כמו: נסיעה ארוכה במיוחד בחודש מסוים, או פקקים באזור שאתם בד״כ לא נוסעים בו והשפיעו על צריכת הדלק בחודש מסוים.

 

נסיעה בטוחה וחסכונית!

לקבלת הצעת מחיר לטיפול תקופתי לרכב לחצו כאן