מכירת רכב יד שנייה

מכירת רכב יד שנייה

המדריך המקיף למכירת רכב משומש

גלגלים | 05/05/21

הגיע הרגע, והחלטתם למכור את הרכב שלכם ולרכוש רכב חדש או רכב שונה מזה שיש לכם. מזל טוב!

מכירת רכב יד שנייה זו בהחלט הזדמנות להשתדרג עם רכב חדש או מתקדם יותר, בעל מנוע חזק יותר, רכב גדול יותר או אולי רכב חסכוני. מה שלא יהיה, מכירת רכב יד שנייה ורכישת רכב זו ההזדמנות שלכם להתחדש ואולי לממש חלום ישן שלכם או של כל המשפחה.

 

בעידן של ימינו, אפשרויות המכירה התקדמו והתרחבו, וכבר לא מצופה מכם לתלות מודעת A4 בשמשה האחורית של הרכב ולקוות לטוב. חלון ההזדמנויות למכירת הרכב גדל והכל קורה במהירות הבזק, כך שכדאי לכם להיערך עם רכב חלופי או חדש במקביל למכירת הרכב שלכם. החל מפרסום מודעה בלוחות הפרסום המוצעים ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות, מגרשי מכירה פרטיים, מתחמי מכירת וקניית רכבים משומשים בבעלות היבואן, ועד חברות ליסינג והשכרה המציעות טרייד אין, השוק שופע ועמוס וכדאי להבין מה מתאים לכם באופן אישי, לפני שבוחרים בצורת מכירה מסוימת.

 

במכירת רכב חדש מהיבואן, הגיל המומלץ למכור אותו יהיה עד 3 שנים מתאריך יציאתו לשוק. במצב זה, יש סיכוי טוב לקבל עבור הרכב תמורה נאה. אם הרכב שלכם ישן יותר ועבר קילומטראז׳ ושנים רבות על הכביש, התשלום שתוכלו לדרוש ולקבל עבור הרכב יפחת.

 

לפני שאתם מפרסמים מודעה באינטרנט, ניגשים לסוחר או למגרש קניית ומכירת רכבים, כדאי לבצע כמה בדיקות לרכב בכדי לאמוד את מצבו בסמוך למעמד המכירה. שלב זה יכין אתכם למעמד המכירה, ישקף את מצבו של הרכב בפני הקונה בצורה המדויקת ככל שניתן, ויסייע לכם לקבוע מחיר התואם את מצבו של הרכב והשוק.

 

בשלב זה, ישנם כמה פרמטרים עיקריים אותם יש לבדוק ולשקלל בכדי לאמוד את עלות הרכב בשוק, ביניהם: ירידת ערך של הרכב, קילומטראז׳, מחירוני רכב בלוחות הפרסום השונים באינטרנט ועוד.



בדיקת דופק לרכב שלך

הידעתם? קילומטראז׳ גבוה ברכב יד שנייה, תיקוני פחחות וצבע בולטים, צבע פגום או חלודה, רכב שעבר תאונה אחת או יותר, רכב שנהגו בו מס׳ נהגים או רכב שהיה בבעלות חברת ליסינג, כל אלו משפיעים על ערך הרכב באופן ישיר ומפחיתים את ערכו באופן שיכול לכאוב לכם בכיס.

אם אתם גוררים תיקון צבע או פחחות ברכב, שהמתין לימים טובים יותר, זה הזמן לשקול במאזניים את רמת ההשקעה בתיקון אל מול ירידת הערך האפשרית אם לא תשקיעו, ואולי לבצע את התיקון והצבע, מעט לפני שאתם מציגים את הרכב למכירה. זה אולי ישמע מטופש להמשיך ולהשקיע ברכב ממש לפני שהוא נמכר ועובר בעלות, אבל ההפך הוא הנכון. במקרים רבים, תמורת השקעה כספית לא גבוהה מצידכם, הרכב יכול להיראות שמור ומזמין, ועל הדרך תשמרו על ערכו של הרכב ואולי אף תעלו אותו באמצעות התיקון.

אותו העיקרון תופס גם לגבי מערכת החשמל ברכב, בעיקר כי זוהי המערכת הנגישה והקלה לבדיקה גם על ידי קונה הרכב הפוטנציאלי, עוד לפני שנכנסים למכון לבדיקה. מנגנון חשמלי בחלון שלא עובד, פנס שרוף, מזגן שלא מקרר או מחמם, איתות שלא עובד כמו שצריך ואורות פנימיים ברכב שלא נדלקים בפתיחת הדלת הם מסוג הדברים שנבדקים בלחיצת כפתור, ויכולים להשאיר טעם רע לקונה אם לא יעבדו, ורושם שלילי גם עליכם, מוכרי הרכב.
גם במקרה של מערכת החשמל, שווה לשקול את תיקון החלקים או החלפה בחלפים משומשים, לפני הצגת הרכב למכירה. גם אם נראה שמדובר בעניין פעוט כמו מתג שלא עובד, קונה פוטנציאלי שמגיע לבדוק ומוצא פגם או תקלה כזו, יגלגל בראשו מחשבות על תקלות נוספות ברכב שאולי לא התגלו לו עדיין, או כמו שנאמר: רב הנסתר על הגלוי.



שקיפות זה שם המשחק

לגבי שאר הפרמטרים, אתם יודעים הכי טוב מה הרכב שלכם עבר ומה ההיסטוריה שלו, ועל בסיס זה מה יהיה המחיר המתאים למכירה. מומלץ לא להסתיר מקונה הרכב נתונים חשובים כמו בעלויות קודמות לרכב או תאונות, ואל תחשבו גם ׳לסדר׳ את קילומטראז׳ הרכב. כיום ניתן לקבל דו״ח מלא על הרכב וההיסטוריה שלו, מאתרים שונים המספקים שירות כזה, תמורת תשלום סמלי. קונה רכב פוטנציאלי שרוצה להתקדם איתכם ונחוש בדעתו להכיר כל בורג ברכב, ימצא את דרכו אל המידע די במהירות, ולכן חשובה השקיפות ביניכם כבר מהשלבים הראשוניים.

 

מחירוני רכבי יד שנייה באינטרנט

מחירוני רכבי יד שנייה באינטרנט כדוגמת מחירון לוי יצחק ומחירון יד 2, הם כיום אינדיקציה מקובלת ופופולרית בתחום הרכב, לבדיקת ערך הרכב. האתרים השונים מציעים שאלון למילוי, ועל בסיס הזנת נתונים מקיפים על הרכב, ובשקלול כל הפרמטרים הרלוונטיים לקביעת ערך ומחיר הרכב, יציעו לכם בסוף התהליך מחיר שוק לרכב, התואם את מצבו. חלק מהאתרים יציעו את השירות בתשלום וחלקם חינמיים ומציעים את השירות כמידע לצרכנים.

כחלק מתכנית המכירה שלכם, מומלץ לא לפרסם את מחירו הסופי של הרכב באמצעי הפרסום השונים. הצרכן הישראלי אוהב להתמקח ולנהל משא ומתן בכל עסקה, ובטח בעסקה גדולה ומשמעותית כמו רכישת רכב. גם אם המחיר שאתם מציעים על הרכב שלכם הוא מעולה ביחס לרכב או ביחס לשוק, שמרו מרווח נוסף במחיר למשא ומתן ולגמישות שבטח תידרש מכם.

 

ניקיון הרכב

אז אחרי שדאגתם לפחחות וצבע, החלפתם את החלון החשמלי שהתקלקל ופרסמתם את מחיר הרכב באינטרנט, הגיע הזמן להשקיע גם בסידור וניקיון הרכב. אולי זה נשמע כמו טרחה מיותרת, אבל למעשה זו השקעה קטנה שיכולה לעשות פלאים בעיני קונה הרכב הפונציאלי.

פינוי כל מה שהצטבר לכם בתא המטען של הרכב, כולל המחצלת מקיץ שעבר שעוד תקועה שם, כסאות הים המתקפלים והבוסטר הישן, זו המשימה הבאה שלכם. תא מטען ריק ונקי יאפשר לקונה הרכב הפוטנציאלי לדמיין את הציוד שלו מאוחסן שם, בדומה לסיטואציה של דירה ריקה שבודקים לפני שכירות, או רכישה. ואם זה מצליח, כולנו יודעים שדמיון ומחשבה יוצרים מציאות.

 

בנוסף, רכב נקי, בלי לשלשת ציפורים, אבק, טישיו מגולגל או פירורי חטיפים בין המושבים, יעשה רושם של רכב מתוחזק ושמור. וכשנפתח את דלת הרכב, אם יקבל את פנינו ריח רענן ונעים - דוז פואה!

 

מכירת רכב יד שנייה - אל תשכחו לעבור בדואר

עברתם את בדיקת הרכב בהצלחה, סיימתם משא ומתן עם קונה הרכב, והגעתם להסכמות. מה השלב הבא?
באחריותכם, מוכרי הרכב, לבצע העברת בעלות על הרכב. העברת בעלות מתבצעת בסניף דואר ובנוכחות שני הצדדים, מוכר הרכב וקונה הרכב. מקובל שהתשלום עבור העברת הבעלות בדואר מתבצע על ידי קונה הרכב. בהצלחה!

 

מחפשים טיפול לרכב ? היכנסו וקבלו הצעות מחיר