טיפולים לרכב

טיפולים לרכב

איך נכון לתחזק את הרכב וכמה זה יכול לחסוך לכם לטווח הארוך?

galgalim | 29/01/19

כמו בכל תחום בחיים, גם בעולם הרכב, חשוב לטפל ברכב ולתחזק אותו כל השנה ולא רק במקרים של תקלות או אירועים מיוחדים, כמו: טסט לרכב, נסיעה לאילת או ״ניקיון אביב״.

שמירה על שגרת טיפולים תקופתיים כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם , בהתאם להוראות היצרן המופיעות בספר הרכב ותחזוקה שוטפת / מונעת לרכב יעזרו לכם להגיע למצב של רכב מטופל השומר על ערכו, הוצאות רכב מבוקרות ומתוכננות (עד כמה שניתן), חסכון בעלויות בתיקון תקלות שלא התגלו בזמן ובעיקר שקט נפשי ונהיגה בטוחה.

אז איך עושים את זה נכון?

הנה כמה טיפים חשובים לטיפול ברכב שלכם:

  1. לטפל, לטפל ושוב לטפל. הכלל הראשון והחשוב בסדרה אומר: אם נדלקה נורת אזהרה ברכב, אם נשמע רעש מוזר מהמנוע, אם צמיג מאבד אוויר בתדירות גבוהה או אם המזגן לא מקרר כמו בד״כ - גשו למוסך לבדוק. זכרו: נורת אזהרה שלא מאובחנת היום עלולה להפוך לנזק רב לרכב והוצאה כספית גדולה בעתיד.
  2. היצמדו להנחיות ספר הרכב והוראות היצרן. הם יודעים מה הם אומרים.
  3. אל תחסכו בכסף הקטן. רכיבים וחלקי רכב הזולים יחסית ובעלי בלאי רב כדאי להחליף באופן תדיר, גם אם לא מיציתם את תקופת האחריות או הנחיות היצרן. למשל: פילטר (מסנן) הוא רכיב די בסיסי, זול ונגיש המתכלה במהירות ומומלץ להחליף בתדירות גבוהה / כשנראה שעבר זמנו, גם אם זה אומר שעדיין לא עברו במד בדיוק 15,000 ק״מ.
  4. לא כולם אוהבים לשמוע את זה אבל האמת היא שגם להרגלי הנהיגה ודפוסי הנהיגה שלכם יש השפעה ישירה על מצב הרכב וערכו. נסיעות תכופות, נסיעות בכבישים עירוניים עם עצירות מרובות בטווחי נסיעה קצרים, נסיעות שטח, תנאים אקלימיים מסוימים ואף נהיגה פרועה בכביש מגדילים את בלאי הרכב וחלקיו, צורכים יותר דלק, שלא לדבר על פגיעה פוטנציאלית בפחחות הרכב.
  5. אימוץ הרגלי נהיגה נכונים ומתונים יבטיחו לכם רכב ״יד ראשונה מרופא״ :)
  6. ניקיון הרכב ופעולות מנע גם בימי חול ולא רק בשבת פנויה או לפני פסח. מה זה אומר? כיסוי לרכב, ווקס ופוליש מפעם לפעם, ניקיון שוטף (במיוחד אם אזור מגורכם סובל מלשלשת של יונים או עטלפים / פירות ולכלוך מעצים נשירים, את כל אלה כדאי לנקות אפילו עוד לפני שזה מתייבש ופוגם בצבע הרכב).
  7. אם אתם מאלה שחיים על הקצה וזורמים עם הצמיגים עד לקץ המר שלהם, הסעיף הזה הוא לא עבורכם. לכל השאר נמליץ על הקפדה של לחץ אוויר תקין בהתאם להוראות היצרן, איזון גלגלים, ובדיקת תקינות מעת לעת. כך תימנעו מגלגלים יבשים ושחוקים המהווים סכנה לכם ולציבור או מהפתעה של פנצ׳ר לא רצוי באמצע נסיעה.
  8. התוספים שתופסים. נכון, לא כולם מאמינים בהם אבל מי שכן כבר התמכר. תוספי המנוע והדלק מככבים בכל תחנת דלק או מוסך שמכבדים את עצמם, ולא בכדי. שומרים על ניקיון המערכת, משפרי ביצועים, מפחיתים את פליטת המזהמים וכמו בכל מכונה משומנת היטב, אם מתחזקים נכון זה יעבוד באופן חסכוני ולאורך זמן. מה עוד אפשר לבקש?
  9. בדיקה תכופה של רפידות וצלחות בלמים, אם במסגרת טיפול תקופתי, הכנה לטסט או כשעולה החשד לתקלה או שחיקה, יכולה למנוע סכנת חיים, נזק בלתי הפיך לבלמים ועלויות טיפול ו״זמן מוסך״ יקרים.

בשורה התחתונה, מי שטרח בערב שבת - יאכל בשבת.

תחזקתם את הרכב כל השנה?

הקשבתם לו?

טיפלתם בו?

הרכב יגמול לכם בחיי כביש ארוכים ובטוחים, שמירה על ערך גבוה בשוק וחסכון של אלפי שקלים בשנה!

לקבלת הצעת מחיר מפורטת לטיפול לרכב שלכם / למוסך מורשה באזור מגוריכם לחצו כאן