הצטברות פיח במנוע הרכב

הצטברות פיח במנוע הרכב

איך תזהו שזה קורה? וכיצד מטפלים בפיח?

גלגלים | 01/11/21

הצטברות פיח במערכת המנוע ברכב היא תופעה טבעית וכמעט בלתי נמנעת, המתרחשת בכל סוגי הרכבים והדגמים, למעט רכבים חשמליים כמובן.
 

אם אתם מזהים שהרכב שלכם צורך יותר דלק, נכשל בטסט השנתי בעקבות זיהום אוויר וריכוז גזים גבוה, לא ״סוחב״ באותה היעילות כמו בעבר, המנוע רועש יותר מבעבר, או שהאגזוז פולט עשן שחור, כנראה שהצטבר פיח במנוע הרכב בכמות גבוהה, וזה נותן את אותותיו. איך זה קורה?

 

ברכב יש מנוע מסוג מנוע בעירה פנימית, כלומר: המנוע שורף דלק, והופך את החום שנוצר כתוצאה מכך לאנרגיית לחץ, מה שגורם לבוכנות לזוז, ובתוצאה הסופית, להניע את הרכב. מנוע הבעירה הפנימית נקרא כך משום שהשריפה של חומר הבעירה מתרחשת בתוך המנוע עצמו; וכתוצאה מהדלק שנשרף בתוך המנוע, נוצר זיהום ופיח. רוב הפיח אמנם יוצא דרך האגזוז, אך חלק ממנו נשאר במערכת המנוע, נדבק לבוכנות, טבעות הבוכנות והצילינדרים, והופך עם הזמן לגושים.

 

בתחילה, ההשפעה של הצטברות הפיח במנוע היא זניחה ולא נרגיש אותה. אולם, ככל שהרכב יגמע עשרות אלפי קילומטרים בכביש, נתחיל להרגיש את השפעת הצטברות הפיח על ביצועי הרכב, צריכת הדלק, פליטת העשן, תקלות מכניות שצצות במנוע, ועוד. ואם זה יגיע לרמה גבוהה של הצטברות פיח, זיהום אוויר ומנוע משתנק, יש סיכוי שנחווה ברכב גם כמה תקלות במקביל.

 

איך מטפלים וכיצד ניתן למנוע הצטברות פיח במנוע?

  • תחזוקת המנוע וטיפול תקופתי הכוללים גם ניקוי פיח, יתנו מענה וישמרו על המנוע במצב תקין ונקי.
  • שימוש בתוסף דלק איכותי עוזר בסילוק הפיח ולכלוכים במנוע, וישמור על ביצועי המנוע לאורך זמן.

 

חוששים שהצטבר פיח במנוע הרכב שלכם? בואו לבדיקה במוסך