אגזוז לרכב

מהו האגזוז? איך תזהו תקלה באגזוז? כמה יעלה לכם להחליף חלק באגזוז? ומדוע כדאי לנקות את הפיח מהמנוע? התשובות לכל השאלות ועוד במדריך שלפניכם

גלגלים | 20/04/23
אגזוז לרכב

אגזוז לרכב, הנקרא גם מערכת הפליטה, הוא בעצם מערכת המורכבת מכמה חלקים, ולא רק מהצינור החיצוני והאחורי, כפי שמקובל לחשוב, ואחראית על פליטת הגזים השרופים שנוצרו במנוע בעירה פנימית במהלך שריפת הדלק. בנוסף, אגזוז לרכב אחראי גם על הפחתת זיהום האוויר באמצעות סינון הגזים הנוצרים במנוע והפחתת השפעתם על הסביבה. וגם, אגזוז לרכב מבודד רעשים הנוצרים במנוע ובכך מאפשר נסיעה נוחה ושקטה.

 

אגזוז לרכב מורכב מכמה חלקים, ביניהם: ממיר קטליטי, סעפת פליטה, דוד, צינור אגזוז, שסתומים ואטם אגזוז.

 

סוגי אגזוזים

קיימים בשוק סוגים שונים של אגזוזים, המותאמים לדגם הרכב לפי נפח המנוע. גם קוטר הצנרת של מערכת הפליטה מותאם לנפח המנוע, כך שלמנוע עם נפח קטן יותאם אגזוז וצנרת קטנים יותר, ולמנוע עם נפח גדול מתאים אגזוז וקוטר צנרת גדולים יותר. אגזוז פופולרי בקרב צעירים בעלי רכבי ספורט ומירוצים הוא אגזוז פתוח, הנקרא גם דוד פתוח. אגזוז מסוג זה לא יבודד את רעשי המנוע באופן מוחלט, וכך נוצר אפקט של מנוע רועם ורועש, הסאונד האהוב על חובבי הז׳אנר.

 

אגזוז ידוע נוסף הוא אגזוז לחץ לרכב. זהו אגזוז המתאים למנוע בעל שתי פעימות ולכן נראה אותו בעיקר ברכבים בעלי נפח מנוע קטן ובאופנועים. אגזוז לחץ לרכב למעשה מחזיר חלק מגזי הפליטה חזרה לכיוון המנוע תוך כדי דחיסת תערובת הדלק, ובכך יוצר הספק גדול יותר ביחס למנוע.

 

בשנים האחרונות אגזוזי הטיטניום תפסו תאוצה, וביניהם אגזוז אקרפוביץ לרכב. אקרפוביץ הוא יצרן מוביל ופופולרי למערכות פליטה, המתאימות לכל סוגי כלי הרכב. אקרפוביץ מזוהים בזכות השימוש בחומרים איכותיים בייצור האגזוזים, לרבות טיטניום ותרכובות מתקדמות, המשפרים את ביצועי המנוע. המותג אקרפוביץ הפך לשם דבר בעולם המירוצים בעיקר בזכות האגזוז האיכותי, המבטיח ביצועים מקסימליים לרכב. אגזוז אקרפוביץ לרכב נחשב למוצר פרימיום יוקרתי, והעלויות בהתאם.

 

מלבד אגזוז אקרפוביץ לרכב, המותג מייצר גם משתיק אגזוז לרכב. תפקידו של משתיק אגזוז לרכב הוא להפחית את הרעשים הנפלטים מהמנוע. מנוע ללא משתיק אגזוז יצור כמות עצומה של רעשים הנפלטים לסביבה.

 

איך מזהים תקלה באגזוז לרכב?

  • אם הרכב משמיע תוך כדי נסיעה רעש עוצמתי מכיוון האגזוז, או שאתם מזהים רעש של דליפת אוויר, אלו סימנים שהאגזוז לא מתפקד כראוי ויש לבדוק אותו.

 

  • אם לא עברתם את בדיקת זיהום האוויר בטסט, סביר להניח שיש חור באגזוז ונפלטים גזים ברמה גבוהה, המזהמת את הסביבה. במצב זה יש לגשת למוסך לבדיקה.

 

  • אם נדלקת נורת אזהרה צהובה בלוח המחוונים והרכב לא מניע, כנראה שיש בעיה בממיר הקטליטי, מה שישבית את פעילות מערכת הפליטה ואת פעילות הרכב. במקרה זה יש לגשת למוסך לבדיקה דחופה.

 

  • אם אתם מריחים ריח חריף של גזים בחלל הרכב תוך כדי נסיעה, סביר להניח שיש דליפה באגזוז המצריכה טיפול.

 

  • אם אתם מזהים עשן שחור וכבד הנפלט מהאגזוז, או עשן הנפלט ממכסה המנוע, כנראה שיש בעיה במערכת הפליטה וצריך לבדוק את זה.

 

  • בנוסף, אגזוז שהתעקם כתוצאה מהתנגשות ברכב או שהתבלה ונראה עליו סדקים, קורוזיה וריקבון, אלו מצבים נוספים המחייבים בדיקה וטיפול מתאים בידי איש מקצוע המומחה לכך.

 

  • נסיעה עם אגזוז לא תקין גורמת למנוע להתאמץ יתר על המידה, ותוצר הלוואי של זה יהיה צריכת דלק גבוהה במיוחד של הרכב. בנוסף, אגזוז לא תקין מסכן אתכם בכישלון במבחן הרישוי השנתי, ומייצר זיהום סביבתי רב.



החלפת אגזוז לרכב

ישנם מקרים, לרוב כשמדובר בתקלות קטנות ונקודתיות באגזוז, בהן אפשר יהיה לאתר את מקור הדליפה או החור ולתקן את האגזוז, או לשפץ את הרכיב התקול במערכת.

אולם במקרה של תקלה משמעותית או כאשר המוסכניק מזהה שהאגזוז ישן ובעל דופן דקה שלא ניתנת לתיקון, כנראה שהוא ימליץ לכם על החלפת אגזוז לרכב. 

 

אגזוזים לרכב - מחירים

מערכת הפליטה ברכב מורכבת ממספר חלקים חשובים ושונים, כאשר לכל רכיב יש משמעות ועלות משתנה לתיקון, בהתאם לנזק. למשל, עלות תיקון צינור הפליטה, הצינור החיצוני הממוקם בחלקו האחורי של הרכב ומכונה גם אגזוז, נעה בין 1,400-300 ש״ח.

לעומת זאת, תיקון או החלפת ממיר קטליטי יכולים להסתיים בכמה אלפי שקלים, תלוי בדגם, באיכות וביצרן.

תיקון הסעפת נחשב לתיקון פשוט יחסית ויעלה לכם סביב 1,100-600 ש״ח.

מנגד, תיקון חיישן חמצן הוא יקר יותר ונע בין 1,500-700 ש״ח.

כמובן שחשוב לאתר במדויק את הרכיב התקול ולהציע טיפול מתאים ובזמן.

 

ניקוי אגזוז לרכב

בכדי לתפקד באופן המיטבי, מנוע הרכב חייב להיות תקין ומתוחזק באופן שוטף, כולל כל המערכות השונות הקיימות ברכב ומקושרות אליו. באופן טבעי, המנוע וחלקיו עוברים תהליך של שחיקה ובלאי עם הזמן והשימוש.

מערכת הפליטה ברכב תפקידה לסנן ולפלוט את כל תוצרי הגזים שהמנוע מייצר. עם תהליך זה נוצר ומצטבר פיח במנוע. אותו פיח עלול לסתום את האגזוז ולייצר זיהום סביבתי, כזה שלא יעבור את מבחן הטסט בבוא היום. בנוסף, הצטברות פיח בחלקי המנוע גורמת לו להתאמץ, להישחק, ולצרוך דלק באופן חריג מהפעילות היומיומית.


מהו ניקוי אגזוז לרכב?

ניקוי אגזוז לרכב, הנקרא גם קרבון קלינינג, הוא טיפול תחזוקה משמר, שמטרתו להבטיח פעילות תקינה של המנוע ומערכת הפליטה לאורך זמן, כמו גם למנוע תקלות אפשריות כתוצאה מהצטברות פיח במערכת.

 

ניקוי אגזוז לרכב מתבצע באמצעות מכונה ייעודית המתחברת לצינור האוויר של המנוע, ומזרימה לתוכו תרכובת מימן ייחודית. תרכובת זו תפקידה לאתר את הפיח הקיים במנוע ובמערכת הפליטה, להיצמד אליו ולנטרל אותו, כאשר בסוף התהליך הפסולת נפלטת מהאגזוז של הרכב. ניקוי הפיח כולל את הממיר הקטליטי, השסתומים, הסעפות, המסנן, המזרקים, מגדש טורבו ושסתומי EGR.

ניקוי אגזוז לרכב אורך כשעה וחצי לכל היותר ומתאים לכל סוגי כלי הרכב ולמגוון המנועים הקיימים בשוק.


יתרונות ניקוי אגזוז לרכב

לניקוי והסרת הפיח מהמנוע ומחלקיו השונים יתרונות רבים, ביניהם: חיסכון בצריכת הדלק, שיפור ביצועי המנוע ומיקסום היכולות, הפחתת רעשים מהמנוע, תחושת הטבה בחווית הנהיגה ושיפור תחושת האחיזה של הרכב בכביש, הפחתת זיהום האוויר, וכמובן שמדובר בתחזוקה מונעת, שיכולה לחסוך לכם הוצאות ותיקונים נוספים במנוע לטווח הארוך.

 

איך יודעים מתי הגיע הזמן לניקוי אגזוז לרכב?

אם הרכב שלכם משתנק ומשמיע רעשים מוזרים מכיוון המנוע, אם אתם מרגישים שהרכב לא סוחב ולא מתפקד באופן אידיאלי, או אם הרכב שלכם גמע לא מעט קילומטרים על הכביש, כל אלו סימנים לכך שהגיע הזמן לנקות את הפיח מהמנוע.

 

ככלל, מומלץ לבצע ניקוי אגזוז לרכב אחת לשנה, או כל 30,000 ק״מ.

 

עלות ניקוי אגזוז לרכב

עלות ניקוי אגזוז לרכב מסתכמת בהוצאה של כמה מאות שקלים, כאשר המחיר הסופי מושפע מדגם הרכב, נפח המנוע, מספר הקילומטרים שהרכב צבר ומצבו של המנוע.

 

צריכים להחליף אגזוז ברכב? הקליקו וקבלו הצעות מחיר לנייד >

 

אגזוז לרכב, הנקרא גם מערכת הפליטה, הוא בעצם מערכת המורכבת מכמה חלקים, ולא רק מהצינור החיצוני והאחורי, כפי שמקובל לחשוב, ואחראית על פליטת הגזים השרופים שנוצרו במנוע בעירה פנימית במהלך שריפת הדלק. בנוסף, אגזוז לרכב אחראי גם על הפחתת זיהום האוויר באמצעות סינון הגזים הנוצרים במנוע והפחתת השפעתם על הסביבה. וגם, אגזוז לרכב מבודד רעשים הנוצרים במנוע ובכך מאפשר נסיעה נוחה ושקטה.

 

אגזוז לרכב מורכב מכמה חלקים, ביניהם: ממיר קטליטי, סעפת פליטה, דוד, צינור אגזוז, שסתומים ואטם אגזוז.

 

סוגי אגזוזים

קיימים בשוק סוגים שונים של אגזוזים, המותאמים לדגם הרכב לפי נפח המנוע. גם קוטר הצנרת של מערכת הפליטה מותאם לנפח המנוע, כך שלמנוע עם נפח קטן יותאם אגזוז וצנרת קטנים יותר, ולמנוע עם נפח גדול מתאים אגזוז וקוטר צנרת גדולים יותר. אגזוז פופולרי בקרב צעירים בעלי רכבי ספורט ומירוצים הוא אגזוז פתוח, הנקרא גם דוד פתוח. אגזוז מסוג זה לא יבודד את רעשי המנוע באופן מוחלט, וכך נוצר אפקט של מנוע רועם ורועש, הסאונד האהוב על חובבי הז׳אנר.

 

אגזוז ידוע נוסף הוא אגזוז לחץ לרכב. זהו אגזוז המתאים למנוע בעל שתי פעימות ולכן נראה אותו בעיקר ברכבים בעלי נפח מנוע קטן ובאופנועים. אגזוז לחץ לרכב למעשה מחזיר חלק מגזי הפליטה חזרה לכיוון המנוע תוך כדי דחיסת תערובת הדלק, ובכך יוצר הספק גדול יותר ביחס למנוע.

 

בשנים האחרונות אגזוזי הטיטניום תפסו תאוצה, וביניהם אגזוז אקרפוביץ לרכב. אקרפוביץ הוא יצרן מוביל ופופולרי למערכות פליטה, המתאימות לכל סוגי כלי הרכב. אקרפוביץ מזוהים בזכות השימוש בחומרים איכותיים בייצור האגזוזים, לרבות טיטניום ותרכובות מתקדמות, המשפרים את ביצועי המנוע. המותג אקרפוביץ הפך לשם דבר בעולם המירוצים בעיקר בזכות האגזוז האיכותי, המבטיח ביצועים מקסימליים לרכב. אגזוז אקרפוביץ לרכב נחשב למוצר פרימיום יוקרתי, והעלויות בהתאם.

 

מלבד אגזוז אקרפוביץ לרכב, המותג מייצר גם משתיק אגזוז לרכב. תפקידו של משתיק אגזוז לרכב הוא להפחית את הרעשים הנפלטים מהמנוע. מנוע ללא משתיק אגזוז יצור כמות עצומה של רעשים הנפלטים לסביבה.

 

איך מזהים תקלה באגזוז לרכב?

  • אם הרכב משמיע תוך כדי נסיעה רעש עוצמתי מכיוון האגזוז, או שאתם מזהים רעש של דליפת אוויר, אלו סימנים שהאגזוז לא מתפקד כראוי ויש לבדוק אותו.

 

  • אם לא עברתם את בדיקת זיהום האוויר בטסט, סביר להניח שיש חור באגזוז ונפלטים גזים ברמה גבוהה, המזהמת את הסביבה. במצב זה יש לגשת למוסך לבדיקה.

 

  • אם נדלקת נורת אזהרה צהובה בלוח המחוונים והרכב לא מניע, כנראה שיש בעיה בממיר הקטליטי, מה שישבית את פעילות מערכת הפליטה ואת פעילות הרכב. במקרה זה יש לגשת למוסך לבדיקה דחופה.

 

  • אם אתם מריחים ריח חריף של גזים בחלל הרכב תוך כדי נסיעה, סביר להניח שיש דליפה באגזוז המצריכה טיפול.

 

  • אם אתם מזהים עשן שחור וכבד הנפלט מהאגזוז, או עשן הנפלט ממכסה המנוע, כנראה שיש בעיה במערכת הפליטה וצריך לבדוק את זה.

 

  • בנוסף, אגזוז שהתעקם כתוצאה מהתנגשות ברכב או שהתבלה ונראה עליו סדקים, קורוזיה וריקבון, אלו מצבים נוספים המחייבים בדיקה וטיפול מתאים בידי איש מקצוע המומחה לכך.

 

  • נסיעה עם אגזוז לא תקין גורמת למנוע להתאמץ יתר על המידה, ותוצר הלוואי של זה יהיה צריכת דלק גבוהה במיוחד של הרכב. בנוסף, אגזוז לא תקין מסכן אתכם בכישלון במבחן הרישוי השנתי, ומייצר זיהום סביבתי רב.



החלפת אגזוז לרכב

ישנם מקרים, לרוב כשמדובר בתקלות קטנות ונקודתיות באגזוז, בהן אפשר יהיה לאתר את מקור הדליפה או החור ולתקן את האגזוז, או לשפץ את הרכיב התקול במערכת.

אולם במקרה של תקלה משמעותית או כאשר המוסכניק מזהה שהאגזוז ישן ובעל דופן דקה שלא ניתנת לתיקון, כנראה שהוא ימליץ לכם על החלפת אגזוז לרכב. 

 

אגזוזים לרכב - מחירים

מערכת הפליטה ברכב מורכבת ממספר חלקים חשובים ושונים, כאשר לכל רכיב יש משמעות ועלות משתנה לתיקון, בהתאם לנזק. למשל, עלות תיקון צינור הפליטה, הצינור החיצוני הממוקם בחלקו האחורי של הרכב ומכונה גם אגזוז, נעה בין 1,400-300 ש״ח.

לעומת זאת, תיקון או החלפת ממיר קטליטי יכולים להסתיים בכמה אלפי שקלים, תלוי בדגם, באיכות וביצרן.

תיקון הסעפת נחשב לתיקון פשוט יחסית ויעלה לכם סביב 1,100-600 ש״ח.

מנגד, תיקון חיישן חמצן הוא יקר יותר ונע בין 1,500-700 ש״ח.

כמובן שחשוב לאתר במדויק את הרכיב התקול ולהציע טיפול מתאים ובזמן.

 

ניקוי אגזוז לרכב

בכדי לתפקד באופן המיטבי, מנוע הרכב חייב להיות תקין ומתוחזק באופן שוטף, כולל כל המערכות השונות הקיימות ברכב ומקושרות אליו. באופן טבעי, המנוע וחלקיו עוברים תהליך של שחיקה ובלאי עם הזמן והשימוש.

מערכת הפליטה ברכב תפקידה לסנן ולפלוט את כל תוצרי הגזים שהמנוע מייצר. עם תהליך זה נוצר ומצטבר פיח במנוע. אותו פיח עלול לסתום את האגזוז ולייצר זיהום סביבתי, כזה שלא יעבור את מבחן הטסט בבוא היום. בנוסף, הצטברות פיח בחלקי המנוע גורמת לו להתאמץ, להישחק, ולצרוך דלק באופן חריג מהפעילות היומיומית.


מהו ניקוי אגזוז לרכב?

ניקוי אגזוז לרכב, הנקרא גם קרבון קלינינג, הוא טיפול תחזוקה משמר, שמטרתו להבטיח פעילות תקינה של המנוע ומערכת הפליטה לאורך זמן, כמו גם למנוע תקלות אפשריות כתוצאה מהצטברות פיח במערכת.

 

ניקוי אגזוז לרכב מתבצע באמצעות מכונה ייעודית המתחברת לצינור האוויר של המנוע, ומזרימה לתוכו תרכובת מימן ייחודית. תרכובת זו תפקידה לאתר את הפיח הקיים במנוע ובמערכת הפליטה, להיצמד אליו ולנטרל אותו, כאשר בסוף התהליך הפסולת נפלטת מהאגזוז של הרכב. ניקוי הפיח כולל את הממיר הקטליטי, השסתומים, הסעפות, המסנן, המזרקים, מגדש טורבו ושסתומי EGR.

ניקוי אגזוז לרכב אורך כשעה וחצי לכל היותר ומתאים לכל סוגי כלי הרכב ולמגוון המנועים הקיימים בשוק.


יתרונות ניקוי אגזוז לרכב

לניקוי והסרת הפיח מהמנוע ומחלקיו השונים יתרונות רבים, ביניהם: חיסכון בצריכת הדלק, שיפור ביצועי המנוע ומיקסום היכולות, הפחתת רעשים מהמנוע, תחושת הטבה בחווית הנהיגה ושיפור תחושת האחיזה של הרכב בכביש, הפחתת זיהום האוויר, וכמובן שמדובר בתחזוקה מונעת, שיכולה לחסוך לכם הוצאות ותיקונים נוספים במנוע לטווח הארוך.

 

איך יודעים מתי הגיע הזמן לניקוי אגזוז לרכב?

אם הרכב שלכם משתנק ומשמיע רעשים מוזרים מכיוון המנוע, אם אתם מרגישים שהרכב לא סוחב ולא מתפקד באופן אידיאלי, או אם הרכב שלכם גמע לא מעט קילומטרים על הכביש, כל אלו סימנים לכך שהגיע הזמן לנקות את הפיח מהמנוע.

 

ככלל, מומלץ לבצע ניקוי אגזוז לרכב אחת לשנה, או כל 30,000 ק״מ.

 

עלות ניקוי אגזוז לרכב

עלות ניקוי אגזוז לרכב מסתכמת בהוצאה של כמה מאות שקלים, כאשר המחיר הסופי מושפע מדגם הרכב, נפח המנוע, מספר הקילומטרים שהרכב צבר ומצבו של המנוע.

 

צריכים להחליף אגזוז ברכב? הקליקו וקבלו הצעות מחיר לנייד >