חובת קסדה לרוכבי אופניים חשמליים
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של השר כץ המחייבת רוכבי אופניים חשמליים לחבוש קסדה, בכל גיל ובכל דרך. מה החוק מחייב כיום ומה צפוי להיות גובה הקנס לאלה שיפרו אותו?
כיום החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הקנס על אי חבישת קסדה יעמוד על 1000 שקלים.
צעד חשוב בקידום התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר לועדת הכלכלה לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
החוק מחייב כיום את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה קובעת עוד כי הקנס בגין אי חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים יעמוד על 1000 שקלים, במקום 250 שקלים כיום.
על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. יצוין כי לפני שבוע
נכנסה לתוקף תקנה חדשה של השר כץ, המאפשרת להיבחן במבחן התיאוריה בגיל 15 וחצי, במקום 16 ו-3 חודשים עד כה. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים החשמליים.
יצוין כי נושא השימוש באופניים החשמליים הוסדר בתקנות עוד בשנת 2014. על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.
השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגדל לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל. יצוין כי לפני כשנתיים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הערים בארץ.
לפני כשבועיים אישרה הממשלה פה אחד הצעת החלטה שהוגשה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך.
התכנית מתכללת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא האופניים החשמליים ומתייחסת לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה בקרב הרוכבים וההורים. בין היתר, מדובר בתיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, המחמירים את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה.
התוכנית כוללת בין השאר קורס ייעודי בסיסי לרוכבי אופניים חשמליים בנושא חוקי תנועה, הכרת הדרך, תמרורים והתנהגות זהירה ברכיבה. הקורס יתקיים במסגרת לימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר התיכונים. בסיום הקורס יבחנו התלמידים במבחן ייעודי בנושא הרכיבה על האופניים. רשות הרישוי במשרד התחבורה תנפיק אישור כשירות לכל רוכב האופניים שעמד בהצלחה במבחן ייעודי שיקבע על ידה. החל מ-1 בינואר 2019 יחויב כל רוכב אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, באישור כשירות לרכיבה.
כיום החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הקנס על אי חבישת קסדה יעמוד על 1000 שקלים.
צעד חשוב בקידום התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר לועדת הכלכלה לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
החוק מחייב כיום את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה קובעת עוד כי הקנס בגין אי חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים יעמוד על 1000 שקלים, במקום 250 שקלים כיום.
על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. יצוין כי לפני שבוע
נכנסה לתוקף תקנה חדשה של השר כץ, המאפשרת להיבחן במבחן התיאוריה בגיל 15 וחצי, במקום 16 ו-3 חודשים עד כה. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים החשמליים.
יצוין כי נושא השימוש באופניים החשמליים הוסדר בתקנות עוד בשנת 2014. על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.
השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגדל לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל. יצוין כי לפני כשנתיים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הערים בארץ.
לפני כשבועיים אישרה הממשלה פה אחד הצעת החלטה שהוגשה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך.
התכנית מתכללת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא האופניים החשמליים ומתייחסת לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה בקרב הרוכבים וההורים. בין היתר, מדובר בתיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, המחמירים את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה.
התוכנית כוללת בין השאר קורס ייעודי בסיסי לרוכבי אופניים חשמליים בנושא חוקי תנועה, הכרת הדרך, תמרורים והתנהגות זהירה ברכיבה. הקורס יתקיים במסגרת לימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר התיכונים. בסיום הקורס יבחנו התלמידים במבחן ייעודי בנושא הרכיבה על האופניים. רשות הרישוי במשרד התחבורה תנפיק אישור כשירות לכל רוכב האופניים שעמד בהצלחה במבחן ייעודי שיקבע על ידה. החל מ-1 בינואר 2019 יחויב כל רוכב אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, באישור כשירות לרכיבה.