- ראשי ›
- אופניים ›
- מגזין ›
- חדשות ›
- אכיפת נסיעת אופניים במדרכות
אכיפת נסיעת אופניים במדרכות
החלה האכיפה כנגד נסיעת אופניים על המדרכה
זירת מסחר לטיפולים ותיקונים לרכב - שולחים בקשה עבור טיפול/תיקון לרכב ומקבלים הצעות מחיר ממיטב המוסכים בישראל. הכנסו עכשיו
הקמפיין שהחל היום, יום ראשון, 17 באפריל 2016 לאורך רחוב אבן גבירול במקטע שבין שאול המלך לארלוזורוב, והוא כולל שילוט חוצות, סרטון הסברה והטבעה של גרפיטי ירוק על המדרכות. במהלך הקמפיין תבוצענה פעולות הסברה של שוטרים, פקחים ודיילים, שיחלקו לרוכבי האופניים ולהולכי הרגל דפי מידע על כללי הרכיבה הנכונה ואמצעי האכיפה שיינקטו במידת הצורך. רוכבי אופניים אשר יחלפו בנסיעה על הרחוב, יופנו לדוכן ההסברה ובמידה ויביעו הסכמתם, שוטר יבצע סימון לאופניים שברשותם. פעולה זו מהווה מרכיב חשוב בצמצום תופעת גניבת האופניים, בדגש על אופניים חשמליים.האכיפה תבוצע על ידי שוטרי משטרת ישראל נגד רוכבי אופניים ורוכבי אופניים חשמליים שירכבו על המדרכה ולא בשביל האופניים המסומן לכך. כמו כן, תבוצע אכיפה נגד עבירות חמורות שבגינן קנס שנע בין 100 ₪ ל-1,000 ₪: נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. בין העונשים שניתן יהיה להחיל- קנס, הוצאת אוויר מהאופניים, החרמת סוללה (לילדים מתחת לגיל 16 שרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק). לצד אלו תתבצע הסברה לקהל הולכי הרגל במטרה להעלות את המודעות להליכה במדרכה ולא בתוך שביל האופניים. זאת בכדי לשמור על ביטחונם של משתמשי הדרך.פקחי העירייה ייצמדו לשוטרים על מנת ללמוד את נושא האכיפה. בשלב זה החקיקה לא הושלמה ואין להם סמכויות אכיפה. יש לציין כי לאחר שהעירייה חזרה ודרשה בשנים האחרונות חקיקה לאומית ופעולות אכיפה אפקטיביות בתחום אכיפת האופניים, וכן שיינתנו בידי פקחי העירייה הסמכויות לעשות זאת, בימים אלו מקדם המשרד לביטחון פנים הצעת חוק בנושא. במסגרתה יקבלו גם פקחי העירייה סמכויות עיכוב, רישום דו"חות והחרמה של כלי רכב כולל אופניים שמסכנים הולכי רגל.עיריית תל-אביב-יפו מובילה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל שמטרתו עידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה המהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי לנסיעות בעיר, לעבודה, לימודים, קניות, סידורים, פנאי ונופש. 16.1% מכלל הנסיעות לעבודה, ללימודים ולצבא בעיר מבוצעות באופניים לעומת 10.6% בשנת 2012 (על פי נתוני סקר המרכז למחקר חברתי – כלכלי, נובמבר 2014).העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה לעידוד מעבר לשימוש באופניים והעיר מובילה בהיקף תשתיות השבילים המיועדים לשימוש כלל רוכבי האופניים. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית (2016) הוקצה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך הקמת תשתיות אופניים. במקביל העירייה שוקדת על מתן פתרונות שיבטיחו הפרדה פיזית וברורה בין המשתמשים ופועלת להעלאת המודעות לחשיבות הפרדת השבילים באמצעות פעולות הסברה בבתי ספר, קמפיינים ועוד.ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "בשנים האחרונות אנו פועלים ומשקיעים רבות בעידוד הרכיבה על אופניים בעיר כאמצעי חלופי לשימוש ברכב הפרטי במיוחד לנוכח העדר פתרונות מספקים של תחבורה ציבורית. הצלחתנו במימוש החזון והשינוי המבורך בתרבות הנסיעה לוותה במציאות חדשה ותופעות בלתי נסבלות כמו נסיעה פרועה של אופניים חשמליים המסכנים את הולכי הרגל. על כן ישנה חשיבות רבה לטפל ולהבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל במדרכות. מעבר להשקעה האדירה בתשתית שבילים המופרדת לרוכבי האופניים אנו משקיעים מאמץ רב להסדרת הנושא בחקיקה ומקווים שבקרוב אף יתאפשר לפקחים העירוניים לבצע אכיפה יעילה בנושא. המאמץ ההסברתי שאנו מבצעים בימים אלו בא להדגיש כי מדרכותיה של תל-אביב-יפו אינן שטח הפקר". מפקד מחוז תל-אביב במשטרת ישראל, ניצב צ׳יקו אדרי: ״פעילות המשטרה יחד עם עיריית תל-אביב-יפו והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתחום אכיפת נסיעה חוקית ובטוחה באופנים חשמליים נועדה בראש ובראשונה להגן על שלום הציבור וחיי אדם, למנוע פגיעה בגוף בנפש וברכוש ולתת שרות איכותי לכלל משתמשי הדרך״.
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב - יפו וממונה על תחום התחבורה, הבינוי והתשתיות: "הפתרון לבעיות התחבורה במרחב העירוני הצפוף טמון במערכת תחבורה אלטרנטיבית המתבססת גם על נתיבי אופניים, אולם פעמים רבות "הג'ונגל" על המדרכה מסכן חיי אדם של הולכי רגל כמו גם של רוכבי אופניים. חלמנו שנגיע ליום שבו אחוז ניכר ממשתמשי הדרך יעבור לרכיבה על אופניים כמו בכל בירות העולם המתקדמות ומשהצלחנו, אנו נדרשים לאזן בין השימושים במרחב הציבורי. כעירייה אנו פועלים לקבל את סמכויות האכיפה על מדרכות העיר לידינו, ועד אז אנו משתפים פעולה עם המשטרה לטובת אכיפת הסדר הציבורי. אני שמחה שטרם קבלת הסמכויות והנפקת הדוחות אנו עולים עם קמפיין הסברה נרחב והמטרה היא להגביר את המודעות בקרב תושבינו ומשתמשי הדרך".גלי וולנר, מנהלת אזור תל אביב והסביבה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הולכי רגל מהווים כ- 30 אחוזים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. לצד זאת, על רקע השימוש ההולך וגובר באופניים חשמליים, ניתן להצביע בשנים האחרונות על התרחבותן של תאונות בהן מעורבים רוכבי אופניים והולכי רגל גם יחד. תאונות אלו מתרחשות בעקבות החיכוך של שני משתמשי דרך אלו. אני מברכת על שיתוף הפעולה של עיריית תל-אביב-יפו ומשטרת ישראל, לקיום הפיילוט. אני סבורה כי באמצעות שילוב מאמצים ניתן לצמצם תאונות אלו, בין היתר, על ידי העלאת המודעות ולקיחת אחריות של שני הצדדים במרחב המשותף".
זירת מסחר לטיפולים ותיקונים לרכב - שולחים בקשה עבור טיפול/תיקון לרכב ומקבלים הצעות מחיר ממיטב המוסכים בישראל. הכנסו עכשיו
הקמפיין שהחל היום, יום ראשון, 17 באפריל 2016 לאורך רחוב אבן גבירול במקטע שבין שאול המלך לארלוזורוב, והוא כולל שילוט חוצות, סרטון הסברה והטבעה של גרפיטי ירוק על המדרכות. במהלך הקמפיין תבוצענה פעולות הסברה של שוטרים, פקחים ודיילים, שיחלקו לרוכבי האופניים ולהולכי הרגל דפי מידע על כללי הרכיבה הנכונה ואמצעי האכיפה שיינקטו במידת הצורך. רוכבי אופניים אשר יחלפו בנסיעה על הרחוב, יופנו לדוכן ההסברה ובמידה ויביעו הסכמתם, שוטר יבצע סימון לאופניים שברשותם. פעולה זו מהווה מרכיב חשוב בצמצום תופעת גניבת האופניים, בדגש על אופניים חשמליים.האכיפה תבוצע על ידי שוטרי משטרת ישראל נגד רוכבי אופניים ורוכבי אופניים חשמליים שירכבו על המדרכה ולא בשביל האופניים המסומן לכך. כמו כן, תבוצע אכיפה נגד עבירות חמורות שבגינן קנס שנע בין 100 ₪ ל-1,000 ₪: נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. בין העונשים שניתן יהיה להחיל- קנס, הוצאת אוויר מהאופניים, החרמת סוללה (לילדים מתחת לגיל 16 שרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק). לצד אלו תתבצע הסברה לקהל הולכי הרגל במטרה להעלות את המודעות להליכה במדרכה ולא בתוך שביל האופניים. זאת בכדי לשמור על ביטחונם של משתמשי הדרך.פקחי העירייה ייצמדו לשוטרים על מנת ללמוד את נושא האכיפה. בשלב זה החקיקה לא הושלמה ואין להם סמכויות אכיפה. יש לציין כי לאחר שהעירייה חזרה ודרשה בשנים האחרונות חקיקה לאומית ופעולות אכיפה אפקטיביות בתחום אכיפת האופניים, וכן שיינתנו בידי פקחי העירייה הסמכויות לעשות זאת, בימים אלו מקדם המשרד לביטחון פנים הצעת חוק בנושא. במסגרתה יקבלו גם פקחי העירייה סמכויות עיכוב, רישום דו"חות והחרמה של כלי רכב כולל אופניים שמסכנים הולכי רגל.עיריית תל-אביב-יפו מובילה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל שמטרתו עידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה המהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי לנסיעות בעיר, לעבודה, לימודים, קניות, סידורים, פנאי ונופש. 16.1% מכלל הנסיעות לעבודה, ללימודים ולצבא בעיר מבוצעות באופניים לעומת 10.6% בשנת 2012 (על פי נתוני סקר המרכז למחקר חברתי – כלכלי, נובמבר 2014).העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה לעידוד מעבר לשימוש באופניים והעיר מובילה בהיקף תשתיות השבילים המיועדים לשימוש כלל רוכבי האופניים. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית (2016) הוקצה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך הקמת תשתיות אופניים. במקביל העירייה שוקדת על מתן פתרונות שיבטיחו הפרדה פיזית וברורה בין המשתמשים ופועלת להעלאת המודעות לחשיבות הפרדת השבילים באמצעות פעולות הסברה בבתי ספר, קמפיינים ועוד.ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "בשנים האחרונות אנו פועלים ומשקיעים רבות בעידוד הרכיבה על אופניים בעיר כאמצעי חלופי לשימוש ברכב הפרטי במיוחד לנוכח העדר פתרונות מספקים של תחבורה ציבורית. הצלחתנו במימוש החזון והשינוי המבורך בתרבות הנסיעה לוותה במציאות חדשה ותופעות בלתי נסבלות כמו נסיעה פרועה של אופניים חשמליים המסכנים את הולכי הרגל. על כן ישנה חשיבות רבה לטפל ולהבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל במדרכות. מעבר להשקעה האדירה בתשתית שבילים המופרדת לרוכבי האופניים אנו משקיעים מאמץ רב להסדרת הנושא בחקיקה ומקווים שבקרוב אף יתאפשר לפקחים העירוניים לבצע אכיפה יעילה בנושא. המאמץ ההסברתי שאנו מבצעים בימים אלו בא להדגיש כי מדרכותיה של תל-אביב-יפו אינן שטח הפקר". מפקד מחוז תל-אביב במשטרת ישראל, ניצב צ׳יקו אדרי: ״פעילות המשטרה יחד עם עיריית תל-אביב-יפו והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתחום אכיפת נסיעה חוקית ובטוחה באופנים חשמליים נועדה בראש ובראשונה להגן על שלום הציבור וחיי אדם, למנוע פגיעה בגוף בנפש וברכוש ולתת שרות איכותי לכלל משתמשי הדרך״.
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב - יפו וממונה על תחום התחבורה, הבינוי והתשתיות: "הפתרון לבעיות התחבורה במרחב העירוני הצפוף טמון במערכת תחבורה אלטרנטיבית המתבססת גם על נתיבי אופניים, אולם פעמים רבות "הג'ונגל" על המדרכה מסכן חיי אדם של הולכי רגל כמו גם של רוכבי אופניים. חלמנו שנגיע ליום שבו אחוז ניכר ממשתמשי הדרך יעבור לרכיבה על אופניים כמו בכל בירות העולם המתקדמות ומשהצלחנו, אנו נדרשים לאזן בין השימושים במרחב הציבורי. כעירייה אנו פועלים לקבל את סמכויות האכיפה על מדרכות העיר לידינו, ועד אז אנו משתפים פעולה עם המשטרה לטובת אכיפת הסדר הציבורי. אני שמחה שטרם קבלת הסמכויות והנפקת הדוחות אנו עולים עם קמפיין הסברה נרחב והמטרה היא להגביר את המודעות בקרב תושבינו ומשתמשי הדרך".גלי וולנר, מנהלת אזור תל אביב והסביבה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הולכי רגל מהווים כ- 30 אחוזים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. לצד זאת, על רקע השימוש ההולך וגובר באופניים חשמליים, ניתן להצביע בשנים האחרונות על התרחבותן של תאונות בהן מעורבים רוכבי אופניים והולכי רגל גם יחד. תאונות אלו מתרחשות בעקבות החיכוך של שני משתמשי דרך אלו. אני מברכת על שיתוף הפעולה של עיריית תל-אביב-יפו ומשטרת ישראל, לקיום הפיילוט. אני סבורה כי באמצעות שילוב מאמצים ניתן לצמצם תאונות אלו, בין היתר, על ידי העלאת המודעות ולקיחת אחריות של שני הצדדים במרחב המשותף".