אופניים שיתופיים של MOBIKE

אופניים שיתופיים של MOBIKE
מערך האופניים מובייק, ללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום

MOBIKE (מובייק), ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופנים שיתופיים, אשר כבשה את העולם, מגיעה לישראל. כל הפרטים אודות מערך האופניים השיתופיים המסקרן

אורן פרנקל | 16/01/18

חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר חתמה על הסכם שיתוף פעולה להפעלת המיזם בישראל.
מערך האופניים השיתופיים של  MOBIKE מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המופעל  ע"י אפליקציה ייעודית, המאפשרת שימוש מהיר ויעיל בשירות מכל מקום בעיר ללא צורך בחניה בעמדות עגינה ייעודיות (NON-DOCKING).
תחילת הפעילות בישראל צפויה ברבעון הראשון של 2018

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר: "מיזם האופניים השיתופיים הינו נדבך נוסף בדרך להגשמת החזון של החברה, לספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית, עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס. אנו מנהלים בימים אלו מו"מ עם רשויות מקומיות להכנסת השירות לתחומן"

יובל ריזמן, יזם ומייסד MOBIKE ישראל: ״כמי שמתגורר בסין בשש השנים האחרונות, זו הפעם הראשונה שנתקלתי בקונספט מקומי עם התאמה כל כך גבוהה לישראל. כמשתמש יומיומי בשירות של MOBIKE, חווית האופניים השיתופיים חסרה מאוד בארץ. 
CAR2GO, כמי שמובילה בארץ את מהפכת התחבורה השיתופית הייתה בחירה טבעית כשותפה למיזם"


חברת CAR2GO מקבוצת שגריר דיווחה כי חתמה על הסכם, באמצעות צד שלישי - מובייק ישראל, עם ענקית הטכנולוגיה הסינית MOBIKE,  להפעלת מיזם האופנים השיתופים בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2018. 

מערך האופנים השיתופיים של MOBIKE, מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופנים זמינים לרכיבה  באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. 
כמו כן, האופנים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופנים במטרה לשלוט בצי האופנים ועל מנת למנוע מקרי גניבה.
השירות יאפשר למשתמשים לנוע בחופשיות במרחב העירוני על אופניים ייעודים ללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום השימוש (non docking), להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו. 

החברה, אשר החלה בייבוא האופניים לישראל ומתכוונת להתחיל את השירות עם מאות זוגות אופניים ותוך שנה להגיע לאלפים רבים, שיהיו פזורים במרחב העירוני בפריסה ארצית. 
התשלום בעבור השירות הינו בעבור זמן הנסיעה בלבד (לפי דקות).

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר ציין כי, "מיזם האופניים השיתופיים הינו נדבך נוסף בדרך להגשמת החזון של החברה, לספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית, עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס. אנו מנהלים בימים אלו מו"מ עם רשויות מקומיות להכנסת השירות לתחומן, ומאמינים שלאחר שהבאנו את הבשורה עם מערכי שיתוף רכבים בערים מרכזיות בישראל, נצליח להחדיר גם את בשורת האופניים השיתופים".

יובל ריזמן, יזם ומייסד MOBIKE ישראל ציין כי, ״כמי שמתגורר בסין בשש השנים האחרונות, זו הפעם הראשונה שנתקלתי בקונספט מקומי עם התאמה כל כך גבוהה לישראל. כמשתמש יומיומי בשירות של MOBIKE, חווית האופניים השיתופיים חסרה מאוד בארץ. פגשנו מייסדים של כל החברות האופניים השיתופיים והיה לנו ברור ש MOBIKE-היא בעלת מוצר ושירות עדיפים משמעותית על כל המתחרים ומכאן השותפה האידיאלית. 
CAR2GO, כמי שמובילה בארץ את מהפכת התחבורה השיתופית הייתה בחירה טבעית כשותפה למיזם".

אודות MOBIKE
MOBIKE, החברה הראשונה והגדולה בעולם לאופנים שיתופים חכמים,  הוקמה בשנת 2015 על ידי היזמית הסינית  חו וואיוואי והפכה במהרה למיזם האופנים השיתופים המוביל בסין עם שווי המוערך בכ- שלושה מיליארד דולר. החברה אשר גייסה מעל ל-900 מיליון דולר, פעילה כיום בארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, אנגליה, איטליה  ובסה"כ ב- 200 ערים ברחבי העולם כולל סין. 

MOBIKE מפעילה כיום למעלה מ- 7 מיליון זוגות אופנים, למעלה מ- 100 מיליון לקוחות ומעל ל-25 מיליון נסיעות יומיות.