אופניים שיתופיים בראשון לציון

בשורת האופניים השיתופים מגיעה לראשון לציון: MOBIKE תפעיל את מערך האופניים בעיר. מתי יחל לפעול מערך האופניים, כיצד הוא יעבוד וכמה הוא יעלה לכם?

אורן פרנקל | 17/06/18
אופניים שיתופיים בראשון לציון

ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופים חכמים MOBIKE, זכתה במכרז להפעלת מערך האופניים בעיר. החל מחודש יולי יפוזרו בהדרגה ברחבי העיר עד 400 זוגות אופניים שיתופיים לרווחת התושבים.

עיריית ראשון לציון מקדמת פתרונות לתחבורה ציבורית ושיתופית, רק לאחרונה נכנס לפעילות מיזם הרכב השיתופי CAR2GO.  השירות יעלה 2.9 ₪ לשעה.

אחרי הרכב השיתופי, מגיעים האופניים השיתופיים. ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופנים שיתופיים  MOBIKE, הפועלת באמצעות חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר, זכתה במכרז שפרסמה עיריית ראשון לציון להפעלת מערך האופניים בעיר. במסגרת זו יפוזרו ברחבי העיר בהדרגה עד  400 זוגות אופניים שיתופים, שיספקו מענה ידידותי ונוח לתושבי העיר המעוניינים לנוע ביתר קלות ברחבי העיר ויאפשרו להם גישה קלה לכל מוקדי הבילוי, המסחר והחינוך בעיר.  

ראש העירייה, דב צור, אמר כי ,"שילוב המיזם בעיר הוא חלק ממדיניות העירייה לשנים הקרובות לאתר וליישם פתרונות תחבורתיים שישפרו את הנגישות והניידות מצד אחד ויצמצמו את מצוקת החנייה ועומסי התנועה מצד שני".
לירן גלבוע, מנהל פעילות MOBIKE אמר כי, "מערך האופניים השיתופים יהווה פתרון יעיל ונוח לתושבי ראשון לציון, לנוע ממקום למקום, תוך גישה קלה ומהירה לחוף הים, מוקדי הבילוי, אזורי התעשייה ומוסדות האקדמיה הפזורים ברחבי העיר. מדובר בפתרון שכבש את בירות העולם, כהמשך ישיר למהפכת התחבורה החכמה והשיתופית".
מערך האופניים השיתופיים של MOBIKE, מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופניים זמינים לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. כמו כן, האופניים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופנים במטרה לשלוט בצי האופנים ועל מנת למנוע מקרי גניבה.

השירות יאפשר לתושבי העיר לנוע בחופשיות ללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום השימוש (non docking), להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו. 

מעבר לפעילות העירונית הקבועה, החברה תפעל באופן אקטיבי לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים "באזורים חמים" כגון, כנסים, פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות ועוד, כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה. התשלום בעבור השירות יעלה 2.9 ₪  (כולל מע"מ) לשעה  
בעירייה מציינים עוד כי במקביל נעשות פעולות לשיפור והרחבת התשתיות, סלילת שבילי אופניים ברחבי העיר, הקמת חניונים ציבוריים נוספים, אכיפה בתחבורה ציבורית וכן כניסת מיזם הרכב השיתופי CAR2GO במסגרתו הוצבו רכבים.

ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופים חכמים MOBIKE, זכתה במכרז להפעלת מערך האופניים בעיר. החל מחודש יולי יפוזרו בהדרגה ברחבי העיר עד 400 זוגות אופניים שיתופיים לרווחת התושבים.

עיריית ראשון לציון מקדמת פתרונות לתחבורה ציבורית ושיתופית, רק לאחרונה נכנס לפעילות מיזם הרכב השיתופי CAR2GO.  השירות יעלה 2.9 ₪ לשעה.

אחרי הרכב השיתופי, מגיעים האופניים השיתופיים. ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופנים שיתופיים  MOBIKE, הפועלת באמצעות חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר, זכתה במכרז שפרסמה עיריית ראשון לציון להפעלת מערך האופניים בעיר. במסגרת זו יפוזרו ברחבי העיר בהדרגה עד  400 זוגות אופניים שיתופים, שיספקו מענה ידידותי ונוח לתושבי העיר המעוניינים לנוע ביתר קלות ברחבי העיר ויאפשרו להם גישה קלה לכל מוקדי הבילוי, המסחר והחינוך בעיר.  

ראש העירייה, דב צור, אמר כי ,"שילוב המיזם בעיר הוא חלק ממדיניות העירייה לשנים הקרובות לאתר וליישם פתרונות תחבורתיים שישפרו את הנגישות והניידות מצד אחד ויצמצמו את מצוקת החנייה ועומסי התנועה מצד שני".
לירן גלבוע, מנהל פעילות MOBIKE אמר כי, "מערך האופניים השיתופים יהווה פתרון יעיל ונוח לתושבי ראשון לציון, לנוע ממקום למקום, תוך גישה קלה ומהירה לחוף הים, מוקדי הבילוי, אזורי התעשייה ומוסדות האקדמיה הפזורים ברחבי העיר. מדובר בפתרון שכבש את בירות העולם, כהמשך ישיר למהפכת התחבורה החכמה והשיתופית".
מערך האופניים השיתופיים של MOBIKE, מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופניים זמינים לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. כמו כן, האופניים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופנים במטרה לשלוט בצי האופנים ועל מנת למנוע מקרי גניבה.

השירות יאפשר לתושבי העיר לנוע בחופשיות ללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום השימוש (non docking), להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו. 

מעבר לפעילות העירונית הקבועה, החברה תפעל באופן אקטיבי לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים "באזורים חמים" כגון, כנסים, פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות ועוד, כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה. התשלום בעבור השירות יעלה 2.9 ₪  (כולל מע"מ) לשעה  
בעירייה מציינים עוד כי במקביל נעשות פעולות לשיפור והרחבת התשתיות, סלילת שבילי אופניים ברחבי העיר, הקמת חניונים ציבוריים נוספים, אכיפה בתחבורה ציבורית וכן כניסת מיזם הרכב השיתופי CAR2GO במסגרתו הוצבו רכבים.