קטנועי MP3 החדשים בישראל

קטנועי MP3 החדשים בישראל
מחיר דגמי ה-MP3 יחל ב-42,950 ש"ח לדגם ה-MP3 300 Sport

קבוצת עופר אבניר, יבואנית קטנועי פיאג'ו בישראל, החלה בשיווק קטנועי ה-MP3 החדשים במגוון נפחים

אורן פרנקל | 03/07/19

בשנת 2006, פיאג'ו הציגה לראשונה את הקטנוע התלת-גלגלי הראשון בעולם ובשנת 2014 הפך ה-MP3 לקטנוע התלת-גלגלי הראשון עם מערכות ABS ו-ASR.
היום, קטנועי ה-MP3 החדשים עונים על כל דרישות הניידות בעיר ומחוצה לה, עם מראה מודרני ואלגנטי המזכיר את עולם המכוניות באיכותו ובגימורו.
מחיר דגמי ה-MP3 יחל ב-42,950 שקלים לדגם ה-MP3 300 Sport, מחיר כולל מע"מ ואגרות רישוי.

עיצוב מתקדם ונוחות ללא פשרות
בכל דגמי ה-MP3 המשקף הקדמי מגיע עם מגני ידיים משולבים והמושב משלב ריפוד איכותי להגברת הנוחות. תשומת לב רבה ניתנה לנוחות הנוסע (המורכב), שיכול ליהנות מנוחות המושב, משענת גב וידיות אחיזה ארגונומיות. הנוסע יכול לשבת בתנוחת רכיבה נינוחה הודות לרגליות נשלפות. מגן הרגליים כולל שתי רפידות נגד זעזוע בצבע המושב, מול ברכי הרוכב. קיים גם וו נוח ונשלף לתליית תיק. תא האחסון הגדול מתחת למושב, עם תאורה וריפוד פנימי, מעוצב לשימוש אופטימלי, ללא שכבות או הפרדה ומאפשר ניצול מקסימלי של שטח האחסון עם מרווח לאחסון שתי קסדות מלאות או תיק מחשב. בדגמי ה-500 וה-350 עוצב הגריל הקדמי על ידי Centro Stile של קבוצת פיאג'ו וחובר למאותתים מודרניים בטכנולוגיית LED.

טכנולוגיה
לוח המחוונים כולל מערכת שעונים מודרנית בשני פאנלים עגולים קלאסיים ופאנל דיגיטלי רב-תכליתי המציג: צריכת הדלק (ממוצעת ונוכחית), מהירות ממוצעת ומירבית, מד דלק, זמן נסיעה ומד טמפרטורה חיצונית עם אזהרת קרח. פאנל המחוונים כולל גם שעון, מונה נסיעה נקודתי וכללי ותצוגה של מתח הסוללה. 11 הנורות בלוח השעונים מציגות את מצב האורות הגבוהים, שימוש במחוונים, דלק רזרבי, לחץ שמן, אזהרה (הזרקה), אימובילייזר, ABS, ASR ו-4 אורות חירום. בחלק המרכזי, מתחת לתצוגה, קיימת שורה של 4 נורות: אזהרת נעילת גלגלים, השבתת מנוע, היעדר סיבוב גלגלים ובלם יד. הלחצנים מתחת לכידון משמשים לפתיחת המושב ולכיבוי ה-ASR. התא מעל ללוח השעונים כולל מגירה ושקע USB, אידיאלי להטענת הסמארטפון או כל מכשיר אחר.
 
בטיחות אולטימטיבית: שלושה גלגלים, ABS ו-ASR
מגוון דגמי MP3 כוללים מערכת בלימה ABS למניעת נעילת הגלגלים יחד עם מערכת בקרת אחיזה ASR (בקרת החלקת האצה). מערכת ה-ASR (שהוכנסה לקטנועים לראשונה על ידי פיאג'ו) ניתנת לניתוק בקלות ומעלה את הבטיחות בכך שהיא מונעת מהגלגל האחורי להחליק על משטחים מסוכנים כמו אספלט רטוב. מערכת ה-ABS התלת-ערוצית, שפותחה יחד עם Continental, מעלה את רמת הבטיחות הפעילה ומונעת את נעילת הגלגלים בעת בלימה, ובכך מספקת שליטה מלאה על הרכב בכל זמן נתון. מערכת הבלימה של MP3 כוללת בלמי דיסק בכל שלושת הגלגלים, בקדמיים בקוטר של 258 מ"מ ובאחורי בקוטר של 240 מ"מ. הגלגלים הקדמיים הגדולים, בקוטר 13", מעלים את רמת הבטיחות ומבטיחים נסיעה חלקה עוד יותר.

ההצלחה של MP3 נובעת גם מהטכנולוגיה הבלעדית של פיאג'ו – הרשומה כפטנט, של שני גלגלים קדמיים עצמאיים וניתנים להטיה. הגלגלים מנוהלים על ידי מתלים ייחודיים עם ארבע זרועות להבטחת נסיעה נעימה ובבטיחות מלאה. מוטות ההיגוי הימני והשמאלי מסתובבים בתצורה קלאסית של זרוע יחידה. מנגנון הנעילה של המתלים הקדמיים, מאפיין ייחודי של הקטנוע התלת-גלגלי האיטלקי, הופך את האיזון של MP3 מדינאמי לסטטי. בהתנעת ה-MP3, הוא נשאר מאוזן על שלושת הגלגלים ללא צורך ברגלית (למרות שקיימת). כדי לחזור למצב פעולה רגיל, מאיצים או משתמשים בלחצן הייעודי. כלומר, לעולם לא תצטרכו להוריד את הרגל לכביש ותוכלו להחנות את ה-MP3 בכל מקום, בקלות וללא מאמץ.

 

MP3 500 HPE Business


גרסת ה-Business האלגנטית בולטת הודות למספר פרטים מלוטשים כמו: מגן קצה האגזוז, עיטור כרום בגריל הקדמי וגימור אפור מט של הג'אנטים. המנוע, 500 סמ"ק, בעל 4 שסתומים, קירור נוזל והזרקה אלקטרונית, הוא החזק ביותר בקטגוריה שלו ומשתמש במערכת האצה אלקטרונית Ride-by-Wire מרובת מפות המשפרת את העברת המנוע ואת התנועה החלקה בסל"ד הנמוך ובכך את אמינות הקטנוע, ומספקת לרוכב את האפשרות לשנות את מפת המנוע בלחיצה על לחצן בכידון להעדפת הביצועים או חיסכון בדלק.

דגמי MP3 500 מצוידים במנוע חד צילינדר העדכני ביותר, הידוע כ-HPE (High Performance Engine). העדכונים שבוצעו במנוע משמשים להעלאת הביצועים ומפחיתים את צריכת הדלק תוך שיפור צליל האגזוז. השימוש בראש חדש ובבוכנה שעוצבה מחדש מביא לתא בערה יעיל ביותר שנהנה גם משסתומים גדולים יותר ומעברים רחבים יותר בתוך הראש. מערכת התזמון של השסתומים שופרה על מנת להשיג שיפור משמעותי ביעילות הטרמודינמית במנוע. מזרק המולטי-ג'ט החדש בלחץ גבוה גם מסייע לשיפור הבערה. תעלת יניקה נדיבה יותר משפרת את המומנט בסיבובים הנמוכים ומבטיחה רכיבה חלקה במיוחד בכל מהירות.

מערכת היניקה סומכת על קופסת פילטר נדיבה שיוצרת יחס אוויר/דלק אופטימלי, משפרת את המומנט בסל"ד הנמוך ומבטיחה נסיעה חלקה במיוחד בכל מהירות. התוצאה היא כוח מירבי, שווה ערך ל-44.2 כ"ס בגל הזיזים. מערכת הפליטה של MP3 500 HPE מאפשרת הפחתת רעש וסאונד אופטימלי וספורטיבי.

הצבעים המוצעים הופכים את מראה הדגם לאלגנטי אף יותר: לבן קרחון, שחור חלל ואפור מט.

מנוע HPE החדש של פיאג'ו הוא הפיתוח האחרון של מנוע ה-300 סמ"ק של פיאג'ו: חד-צילינדר, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור נוזל והזרקה אלקטרונית – תוצר הידע והניסיון של מחלקת המחקר והפיתוח של קבוצת פיאג'ו. מצד אחד, הוא מבטיח תגובת מצערת מקסימלית, אידיאלי לרכיבה מרובת-עצירות בעיר, ומצד שני, המהירות המירבית מותאמת לכבישים מהירים ובכך גם מאפשרת נסיעה ארוכת טווח בנוחות מלאה.

בהשוואה לגרסה הקודמת באותו נפח, הכוח המירבי מגיע ב-19.3 קילוואט (26.2 כ"ס) ב-7,750 סל"ד – עלייה של 16%, כשהמומנט המירבי, שווה ערך ל-24.5 נ"מ ב-6,650 סל"ד, עלה ב-9%. שיפורים אלה מגיעים לצד הפחתה בצריכת הדלק, והם תוצאה של עבודה דקדקנית על מספר רב של רכיבים במטרה לשפר את ההספק התרמו-דינמי ולהפחית את החיכוך. פלג ההצתה החדש מאירידיום מבטיח עמידות גבוהה יותר. תיבת ההילוכים עוצבה מחדש גם היא: תיבת ההילוכים הרציפה (CVT) נהנית מרצועה חדשה, גיאומטריה חדשה וחומרים חדשים, הכל לטובת שקט מכני שנתרם גם על ידי תוף מצמד חדש וקשיח יותר. המנוע החדש נשלט על ידי יחידת בקרה מהדור האחרון של Magneti Marelli MIUG4.

ה-MP3 300 HPE הוא סמל לאלגנטיות עירונית ומגיע בשתי אפשרויות צביעה חדשות: שחור מטאלי מבריק, כסף כוכבים מט ולבן. לשניהם גלגלים עם חמישה שפיצים בגימור שחור מט ומושב עם כיסוי כפול.

מנוע ה-350 סמ"ק מחליף את מנוע ה-300 סמ"ק הקודם ומציע ביצועים גבוהים יותר משמעותית. הגימור זהה לזה של MP3 500 Sport וכולל אלמנטים רבים בשחור מט, כולל ג'אנטים 5 שפיצים מפוצלים. מנגנון פתיחת המושב, הניתן להפעלה גם מרחוק באמצעות Bike Finder (הפעלה מרחוק של פנס האיתות), הוא חשמלי ומצויד במשכך לפתיחה וסגירה בבטיחות. בלמי דיסק קדמיים מעוצבים כלולים כסטנדרט וקפיצי בולמים אדומים מגבירים את הדינמיות של הכלי.  המנוע – 350 סמ"ק, צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור נוזל והזרקה אלקטרונית, מייצג את קידמת הטכנולוגיה של פיאג'ו לקטנועי מקסי. המנוע, שכבר זכה להכרה בדגם Beverly 350, נחשב לאחד מהמנועים הטובים ביותר שנבנו אי פעם בקטגוריה, בכך שביצועיו הם ברמה של 400 סמ"ק אך הנפח והמשקל הם ברמה של מנוע 300 סמ"ק ממוצע.

מכלול בוכנת הבלוק של ראש המנוע עוצב לדינמיות מיטבית, עם פתרונות שיכולים להעלות את הביצועים ובו בזמן להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. יחס הקדח-מהלך (69 מ"מ X 78 מ"מ) נבחר להבטיח הספק משופר במהירויות הבינוניות ובעומס חלקי כדי לאפשר גמישות שימוש גבוהה יותר. מערכת השימון, והאגן היבש, מפחיתה גם את איבוד הכוח – וגם את ממדי אגן השמן ודריסת הרגל של המנוע. תשומת לב מיוחדת ניתנה להפחתת החיכוך הפנימי: נדנדי רולר משמשים להפחתת הרעש והגברת היעילות המכנית. מנוע ה-350 סמ"ק חד-הצילינדר של פיאג'ו הוא מנוע הקטנועים הראשון שעושה שימוש במצמד רטוב מרובה צלחות של אופנועים לביצועים טובים ועקביים יותר, גם כשלחץ החום עולה, ומונע את הטלטלות האפשריות האופייניות למערכות תמסורת בזמן הנעה וכך מבטיח חווית רכיבה יוצאת דופן. פתרונות טכניים אלה, יחד עם תיבת ההילוכים הרציפה (CVT) האוטומטית שפותחה למטרה זו, הביאו להפחתה של כ-10 ק"ג בהשוואה למנועי 400 סמ"ק. ביצועי גל הארכובה גבוהים מאוד והכוח המירבי הוא 30.6 כ"ס.

גרסת ה-350 מגיעה בארבעה צבעים: שחור קרבון, ירוק – שניהם בגימור מט, לבן פסטל קלאסי ואפור פסטל – שניהם בגימור מבריק.

לכל דגמי ה-MP3 החדשים קיים מגוון אבזרים משלימים שניתן להשיג ברשת אבזריון.