אופנועים בנת"צ

אופנועים בנת"צ

רוכבי הדו גלגלייוכלו לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים בת"א

16/02/16

שר התחבורה: במהלך הניסוי יוכלו רוכבי אופנועים לנסוע בדרך נמיר ואבן גבירול לכל אורכם, בשני הכיוונים. במידה והניסוי יצליח, הוא יורחב לכל הנת"צים בגוש דן.

בשורה לרוכבי הרכב הדו-גלגלי. החל מאמש (15.2.16) מתאפשר לראשונה לרוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בשני נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) מרכזיים בתל אביב, זאת במסגרת פיילוט עליו החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

זירת מסחר לטיפולים ותיקונים לאופנוע - שולחים בקשה עבור טיפול/תיקון לאופנוע ומקבלים הצעות מחיר תוך זמן קצר ממיטב המוסכים בישראל. הכנסו עכשיו

במסגרת הניסוי, שימשך כשישה חודשים, יתאפשר לרוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בשלב הראשון בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב: בדרך נמיר לכל אורכה (ממפגש הרחובות דרך נמיר וארלוזורוב ועד למפגש בין דרך נמיר לצומת גלילות), בשני הכיוונים ורחוב אבן גבירול לכל אורכו (ממפגש הרחובות אבן גבירול ומרמורק ועד למפגש הרחובות אבן גבירול ושמעון התרסי), בשני כיווני הנסיעה.

הלילה יוצבו לאורך שני הנת"צים, בכניסות אליהם ובצמתים, עשרות שלטים מיוחדים המתירים את נסיעת האופנועים בנתיבים, בכל קטעי הדרך הנכללים בניסוי. בתום תקופת הניסוי ובמידה ויצליח, יקבע תמרור מיוחד המתיר לאופנועים לנסוע בכל הנת"צים בהם הוצב התמרור.

במידה והפיילוט יצליח, בכוונת המשרד להרחיבו ולאפשר לאופנועים לנסוע בכל הנת"צים הקיימים בתל אביב. בתום שנה מתחילת הפיילוט, תתאפשר נסיעת אופנועים בכל הנת"צים בגוש דן.

"ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", הוסיף השר כץ.

הפיילוט נערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. יצוין כי הניסוי סוכם ואושר על ידי עיריית תל אביב על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה.

הניסוי ילווה בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, ויערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות יערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"צ ובנתיב הנסיעה הסמוך. בצמתים יבוצעו הצילומים, באמצעות מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב.

בנוסף לכך, יוצבו מוני תנועה בנת"צים שישמשו כאמצעי משלים למצלמות הוידאו. מצלמות וידאו יוצבו גם על חלק מהאוטובוסים ועל קסדות של רוכבי אופנועים שהתנדבו להשתתף בניסוי. מצלמות אלה ישמשו לתיעוד מצבי התנועה בנת"צים.