המותג הדו גלגלי הספורטיבי KTM בהשקה מקומית של דגמי 2024. דגמי מוטוקרוס החל מ 27,990 ₪ והאנדורו, מ 65,990 ₪
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, השיקה הבוקר בישראל את שתי משפחות האופנועים החשובות ביותר עבור המותג – דגמי האנדורו והמוטוקרוס לשנת 2024. חזרנו מההשקה עם הפרטים.
דגמי האנדורו והמוטוקרוס - רקע
דגמי האנדורו של KTM מהווים כבר שנים רבות את מרכז המסה של שוק האנדורו בישראל, עם נתח שוק שנע בין 42 ל-49 אחוזים, ב- 5 השנים האחרונות.
עבור שנת 2024, דגמי האנדורו עברו חידוש מקיף, שכלל 95% חלקים חדשים לגמרי; החידוש העיקרי בדמות שלדה חדשה שתוכננה כדי להציע תחושות משופרות לרוכב, ספיגה טובה יותר של עומסי הרכיבה, ויציבות משופרת ברכיבה.
בנוסף לכך, שלדת הזנב החדשה בנויה כעת משני חלקים העשויים משילוב של פוליאמיד ואלומיניום מחוזק, והיא אחראית לשיפור משמעותי בהתנהגות, ביציבות ועמידות גבוהה מפני שבר. תת שלדה זו מכילה את כל הרכיבים האלקטרוניים בתוכה, כולל את יחידת הבקרה עם מצבי הרכיבה, לטובת נגישות קלה.
דגמי המוטוקרוס עברו אף הם חידוש מקיף לאחרונה, עם כיול מחודש למתלים ופלסטיקה בעיצוב חדש.
---
הדגמים
משפחת דגמי האנדורו יכללו 7 דגמים במגוון רחב של נפחי מנועים, עם 2 ו-4 פעימות ובשש גרסאות SIX DAYS משודרגות, וכן בגרסת HARDENDURO ייחודית לדגם ה-300 EXC.
משפחת דגמי המוטוקרוס יכללו 9 דגמים במגוון רחב של נפחי מנועים, גם הם עם 2 ו-4 פעימות, לצד שלוש גרסאות FACTORY EDITION.
אחרי שעברו עדכון מקיף וגדול בשנת 2023, דגמי המוטוקרוס של KTM עברו ליטוש ועדכון חשוב לשנת 2024 וזה כולל כיול מחודש למתלים וכן גרפיקת עיצוב רעננה.
הכיול המחודש למתלים נועד למשפר את היציבות במיוחד בפניות והנוחות למשתמש בתנאי הרכיבה הקיצוניים של מסלולי המוטוקרוס, עם עמידות מוגברת נגד שקיעה מלאה של הבולם בנחיתות מגובה.
הכיול המחודש לבולם האחורי משפר באופן מוחשי את אחיזת הגלגל האחורי, אשר תורמת ליציאה נחושה יותר מפניות והאצה לאחר נחיתות מקפיצות.
העיצוב החדש לשנת 2024 כולל שימוש מודגש יותר בצבע הסגול, אשר היה דומיננטי בקרב אופנועי המוטוקרוס של KTM בשנות ה-90.
---
אבזור
דגמי ה-EXC וגם ה-EXCF קיבלו מתלי WP חדשים, כאשר מלפנים ישנו מזלג WP XACT בקוטר 48 מ"מ עם קרטריג' סגור, ובהם לראשונה הותקן שסתום ביניים חדש, אשר שולט טוב יותר על תנועת הנוזל בתוך הקרטריג' הסגור, לצד בולם PDS בכיול משופר בהתאם לשלדה החדשה.
מאחור מותקן בולם יחיד WP XPLOR PDS חדש לגמרי. גם המתלה הקדמי וגם האחורי, מציעים לראשונה יכולת כוונון לשיכוך וההחזרה ללא כל צורך לשימוש בכלים וב'קליקים' לדיוק מושלם.
בעזרת חטיבת המירוצים של Red Bull KTM, דגמי 2024 עברו גם עדכון לארגונומיה, כדי לשפר עוד את משולש הרכיבה כידון-מושב-רגליות, ולהפוך את השליטה לקלה, טבעית ונוחה יותר.
בהמשך לכך, הותקנה כנף קדמית חדשה עם מבנה חדש להרחקת הבוץ והאבנים מהרדיאטור וכן מיכלי דלק חדשים שקופים, בנפח 8.5 ליטרים לדגמי ה-4 פעימות ו-9 ליטרים לדגמי ה-2 פעימות.
יחידת בקרה אלקטרונית עצמאית חדשה (OCU) שממוקמת מתחת למושב, מחליפה את קופסת הפיוזים וה'ריליי' המוכרת.
במקרה של תקלה ברכיב אלקטרוני, יחידת בקרה זו תנתק את הזרם אל רכיב זה וכן תדליק נורות בצבע אדום\ירוק לשם פישוט תהליך אבחנת התקלה ותיקונה.
דגמי ה-2 פעימות קיבלו מצערת אלקטרונית (TBI) חדשה אשר מציעה תגובה חלקה, באופן הקרוב ביותר להזנת קרבורטור, רק מבלי הצורך לשנות את חרירי הדלק (ג'טינג) בהתאם לתנאי הרכיבה.
כמו כן, עיצוב חדש לשסתום הבקרה, מונע הזנה של עודף דלק במקרים של עליות וירידות קיצוניות. מחשב המנוע מאפשר כעת בחירה בין שתי מפות הצתה בהתאם להעדפות הרוכב.
גרסאות ה-SIX DAYS לשנת 2024 יכללו את גרפיקת המירוץ בארגנטינה ויציעו את השדרוגים הבאים:
מגיני שלדה כתומים, מושבי SIX DAYS אוחזים יותר, כידון SIX DAYS, אגזוז SIX DAYS בציפוי ייחודי, חישוקי GIANT מחוזקים עם לוגו SIX DAYS, 'טריפל-קלאפ' מאלומיניום מכורסם CNC ובצבע כתום אנודייז, בלם דיסק קדמי צף למחצה, גלגל שיניים אחורי SuperSprox ומוביל שרשרת כתום.
עוד תמצאו כאן מגן גחון מחומרים מרוכבים, מתג בחירת מפת הצתה, מאוורר רדיאטור
וצמיגי Metzeler 6 Days Extreme.
גרסת ה-HardEnduro הנה גרסה ייעודית וייחודית אשר נבנתה בשיתוף עם רוכבי קבוצת מירוצי האנדורו של KTM ובהתבסס על מסקנותיהם מתחרויות האנדורו המפורסמות בעולם. גרסה זו נועדה להתמודד עם תנאי הרכיבה הקשים ביותר הודות לשימוש במיגון ייעודי נרחב – החל ממגיני ידיים סגורים, דרך מיגון לבית המצמד, מיגון גחון מחומרים מרוכבים ומגיני בלמי הדיסק.
גרסה זו גם תיבדל מהאחרות באמצעות גרפיקת עיצוב מקורית, גריפים אפורים, כרית כידון, מושב ייעודי, מתג לבחירת מפת ההצתה, חישוקי DID עמידים ונאבות מאנודייז ועוד.
---
מחירים - אנדורו
- 150EXC, החל מ-65,990 ₪.
- 250EXC + 250EXC SIXDAYS, החל מ-71,990 ₪, 74,990 ₪.
- 300EXC + 300EXC SIXDAYS + 300EXC HARDENDURO, החל מ-79,990 שקל, 82,990 ₪ ועד 89,990 ₪.
- 250EXCF + 250EXCF SIX DAYS, החל מ-78,990 ₪, 81,990 ₪.
- 350EXCF + 350EXCF SIX DAYS, החל מ-84,990 ₪, 87,990 ₪.
- 450EXCF + 450EXCF SIXD AYS, החל מ-82,990 ₪, 85,990 ₪.
- 500EXCF + 500EXCF SIX DAYS, החל מ-87,990 ₪ , 92,990 ₪.
---
מחירים - מוטוקרוס
- SX50 + SX50 FACTORY EDITION, החל מ-27,990 ₪, 29,990 ₪.
- SX65, החל מ-30,990 ₪.
- SX85 19/16, החל מ-35,990 ₪.
- SX125, החל מ-47,990 ₪.
- SX250, החל מ-52,990 ₪.
- SX300, החל מ-53,990 ₪.
- SXF250, החל מ-52,990 ₪.
- SXF350, החל מ-53,990 ₪.
- SXF450 + SXF450 FACTORY EDITION, החל מ-55,990 ₪, 62,990 ₪.
דגמי האנדורו והמוטוקרוס - רקע
דגמי האנדורו של KTM מהווים כבר שנים רבות את מרכז המסה של שוק האנדורו בישראל, עם נתח שוק שנע בין 42 ל-49 אחוזים, ב- 5 השנים האחרונות.
עבור שנת 2024, דגמי האנדורו עברו חידוש מקיף, שכלל 95% חלקים חדשים לגמרי; החידוש העיקרי בדמות שלדה חדשה שתוכננה כדי להציע תחושות משופרות לרוכב, ספיגה טובה יותר של עומסי הרכיבה, ויציבות משופרת ברכיבה.
בנוסף לכך, שלדת הזנב החדשה בנויה כעת משני חלקים העשויים משילוב של פוליאמיד ואלומיניום מחוזק, והיא אחראית לשיפור משמעותי בהתנהגות, ביציבות ועמידות גבוהה מפני שבר. תת שלדה זו מכילה את כל הרכיבים האלקטרוניים בתוכה, כולל את יחידת הבקרה עם מצבי הרכיבה, לטובת נגישות קלה.
דגמי המוטוקרוס עברו אף הם חידוש מקיף לאחרונה, עם כיול מחודש למתלים ופלסטיקה בעיצוב חדש.
---
הדגמים
משפחת דגמי האנדורו יכללו 7 דגמים במגוון רחב של נפחי מנועים, עם 2 ו-4 פעימות ובשש גרסאות SIX DAYS משודרגות, וכן בגרסת HARDENDURO ייחודית לדגם ה-300 EXC.
משפחת דגמי המוטוקרוס יכללו 9 דגמים במגוון רחב של נפחי מנועים, גם הם עם 2 ו-4 פעימות, לצד שלוש גרסאות FACTORY EDITION.
אחרי שעברו עדכון מקיף וגדול בשנת 2023, דגמי המוטוקרוס של KTM עברו ליטוש ועדכון חשוב לשנת 2024 וזה כולל כיול מחודש למתלים וכן גרפיקת עיצוב רעננה.
הכיול המחודש למתלים נועד למשפר את היציבות במיוחד בפניות והנוחות למשתמש בתנאי הרכיבה הקיצוניים של מסלולי המוטוקרוס, עם עמידות מוגברת נגד שקיעה מלאה של הבולם בנחיתות מגובה.
הכיול המחודש לבולם האחורי משפר באופן מוחשי את אחיזת הגלגל האחורי, אשר תורמת ליציאה נחושה יותר מפניות והאצה לאחר נחיתות מקפיצות.
העיצוב החדש לשנת 2024 כולל שימוש מודגש יותר בצבע הסגול, אשר היה דומיננטי בקרב אופנועי המוטוקרוס של KTM בשנות ה-90.
---
אבזור
דגמי ה-EXC וגם ה-EXCF קיבלו מתלי WP חדשים, כאשר מלפנים ישנו מזלג WP XACT בקוטר 48 מ"מ עם קרטריג' סגור, ובהם לראשונה הותקן שסתום ביניים חדש, אשר שולט טוב יותר על תנועת הנוזל בתוך הקרטריג' הסגור, לצד בולם PDS בכיול משופר בהתאם לשלדה החדשה.
מאחור מותקן בולם יחיד WP XPLOR PDS חדש לגמרי. גם המתלה הקדמי וגם האחורי, מציעים לראשונה יכולת כוונון לשיכוך וההחזרה ללא כל צורך לשימוש בכלים וב'קליקים' לדיוק מושלם.
בעזרת חטיבת המירוצים של Red Bull KTM, דגמי 2024 עברו גם עדכון לארגונומיה, כדי לשפר עוד את משולש הרכיבה כידון-מושב-רגליות, ולהפוך את השליטה לקלה, טבעית ונוחה יותר.
בהמשך לכך, הותקנה כנף קדמית חדשה עם מבנה חדש להרחקת הבוץ והאבנים מהרדיאטור וכן מיכלי דלק חדשים שקופים, בנפח 8.5 ליטרים לדגמי ה-4 פעימות ו-9 ליטרים לדגמי ה-2 פעימות.
יחידת בקרה אלקטרונית עצמאית חדשה (OCU) שממוקמת מתחת למושב, מחליפה את קופסת הפיוזים וה'ריליי' המוכרת.
במקרה של תקלה ברכיב אלקטרוני, יחידת בקרה זו תנתק את הזרם אל רכיב זה וכן תדליק נורות בצבע אדום\ירוק לשם פישוט תהליך אבחנת התקלה ותיקונה.
דגמי ה-2 פעימות קיבלו מצערת אלקטרונית (TBI) חדשה אשר מציעה תגובה חלקה, באופן הקרוב ביותר להזנת קרבורטור, רק מבלי הצורך לשנות את חרירי הדלק (ג'טינג) בהתאם לתנאי הרכיבה.
כמו כן, עיצוב חדש לשסתום הבקרה, מונע הזנה של עודף דלק במקרים של עליות וירידות קיצוניות. מחשב המנוע מאפשר כעת בחירה בין שתי מפות הצתה בהתאם להעדפות הרוכב.
גרסאות ה-SIX DAYS לשנת 2024 יכללו את גרפיקת המירוץ בארגנטינה ויציעו את השדרוגים הבאים:
מגיני שלדה כתומים, מושבי SIX DAYS אוחזים יותר, כידון SIX DAYS, אגזוז SIX DAYS בציפוי ייחודי, חישוקי GIANT מחוזקים עם לוגו SIX DAYS, 'טריפל-קלאפ' מאלומיניום מכורסם CNC ובצבע כתום אנודייז, בלם דיסק קדמי צף למחצה, גלגל שיניים אחורי SuperSprox ומוביל שרשרת כתום.
עוד תמצאו כאן מגן גחון מחומרים מרוכבים, מתג בחירת מפת הצתה, מאוורר רדיאטור
וצמיגי Metzeler 6 Days Extreme.
גרסת ה-HardEnduro הנה גרסה ייעודית וייחודית אשר נבנתה בשיתוף עם רוכבי קבוצת מירוצי האנדורו של KTM ובהתבסס על מסקנותיהם מתחרויות האנדורו המפורסמות בעולם. גרסה זו נועדה להתמודד עם תנאי הרכיבה הקשים ביותר הודות לשימוש במיגון ייעודי נרחב – החל ממגיני ידיים סגורים, דרך מיגון לבית המצמד, מיגון גחון מחומרים מרוכבים ומגיני בלמי הדיסק.
גרסה זו גם תיבדל מהאחרות באמצעות גרפיקת עיצוב מקורית, גריפים אפורים, כרית כידון, מושב ייעודי, מתג לבחירת מפת ההצתה, חישוקי DID עמידים ונאבות מאנודייז ועוד.
---
מחירים - אנדורו
- 150EXC, החל מ-65,990 ₪.
- 250EXC + 250EXC SIXDAYS, החל מ-71,990 ₪, 74,990 ₪.
- 300EXC + 300EXC SIXDAYS + 300EXC HARDENDURO, החל מ-79,990 שקל, 82,990 ₪ ועד 89,990 ₪.
- 250EXCF + 250EXCF SIX DAYS, החל מ-78,990 ₪, 81,990 ₪.
- 350EXCF + 350EXCF SIX DAYS, החל מ-84,990 ₪, 87,990 ₪.
- 450EXCF + 450EXCF SIXD AYS, החל מ-82,990 ₪, 85,990 ₪.
- 500EXCF + 500EXCF SIX DAYS, החל מ-87,990 ₪ , 92,990 ₪.
---
מחירים - מוטוקרוס
- SX50 + SX50 FACTORY EDITION, החל מ-27,990 ₪, 29,990 ₪.
- SX65, החל מ-30,990 ₪.
- SX85 19/16, החל מ-35,990 ₪.
- SX125, החל מ-47,990 ₪.
- SX250, החל מ-52,990 ₪.
- SX300, החל מ-53,990 ₪.
- SXF250, החל מ-52,990 ₪.
- SXF350, החל מ-53,990 ₪.
- SXF450 + SXF450 FACTORY EDITION, החל מ-55,990 ₪, 62,990 ₪.