BMW S 1000 R החדש

BMW S 1000 R החדש
תמונות באדיבות היצרן

חטיבת BMW Motorrad של דלק מוטורס מודיעה היום על תחילת מכירה בישראל של אופנוע הרודסטר הדינמי ה-BMW S 1000 R החדש. רודסטר דינמי המבוסס על ה-S 1000 RR במראה נייקד, בשילוב יכולות רכיבה דינמיות של אופנוע סופר-ספורט. עם הספק מרבי של 164 כ"ס, משקל נמוך של 199 ק"ג, מערכת ABS Pro, בקרת אחיזה דינמית (DTC), פנסי LED ואבזור סטנדרטי עשיר – ה-S 1000 R החדש קובע שוב את הסטנדרט בסגמנט הנייקד הדינמי. האופנוע ישווק בישראל בשלוש רמות גימור במחירים (כולל מע"מ ולא כולל אגרת רישוי): Pure ב-114,000 ₪. Sport ב- 124,000 ₪. M-Sport ב- 144,000 ₪.

גלגלים | 06/07/21

עיצוב

עיצוב של נייקד דינמי אמיתי. העיצוב שבו החלק האחורי פונה למעלה והחלק הקדמי פונה למטה קיבל דגש גדול יותר מאי-פעם. החלק הקדמי הנמוך והחלק האחורי הגבוה ממחישים את אופיו של
ה-S 1000 R:משקל נמוך, אופי ספורטיבי ורמה גבוהה של ביצועי רכיבה דינמיים.

ה-S 1000 R החדש מתאפיין בעיצוב זוויתי ובמראה נמוך יותר בהשוואה ל-S 1000 RR. חלק אחורי ייחודי עם פתחים צדדיים גדולים מאפשרים חשיפת השלדה האחורית, ובצורה זו מדגיש את האופי הספורטיבי והדינמי של האופנוע.

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע 4 הצילינדרים טורי מבוסס על המנוע שב-S 1000 RR ומפיק 165 כ"ס ב‑11,000 סל"ד. המומנט המרבי מגיע ל-114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד. טווח מהירות המנוע מתאפיין בעקומת מומנט לינארית במיוחד. כדי להפחית את הרעש, את תצרוכת הדלק ואת מהירות המנוע במיוחד בשיוט בכבישים מהירים – ההילוכים הרביעי, החמישי והשישי זכו ליחסי העברה ארוכים יותר. נוסף למצמד החלק, הכולל מנגנון חיזוק עצמי ומניעת קפיצה, ה-S 1000 R החדש מצויד בפעם הראשונה בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) (אופציה). בקרת בלימת המנוע הדינמית מונעת את החלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים חדה או עזיבת מצערת פתאומית.

שלדה

השלדה עברה גם הפחתת משקל משמעותית. הצרה משמעותית של רוחב האופנוע באזור הברכיים מאפשרת קבלת תנוחת רכיבה רגועה וחופש תנועה רב יותר. כידון מתכוונן המאפשר לרוכב להתאים אותו כנדרש. הזרוע האחורית עם התמיכה העילית והבולם האחורי מסוג Full Floater Pro ממוקם כעת הרבה יותר רחוק מהציר האחורי ומהמנוע. תכנון זה מונע את הצטברות חום המנוע ומבטיח שמירה על יציבות הטמפרטורה ותגובת שיכוך עקבית. זרוע אחורית זו, אשר מגיעה ישירות ממסלולי המרוצים, מאפשרת שיפור אחיזת הצמיג והפחתת שחיקתו.

בלמים

ה-S 1000 R החדש מצויד במערכת בלימה מעולה. מלפנים מותקנים שני קליפרים קבועים בעלי 4 בוכנות עם צלחות בלם מפלדה בקוטר של 320 מ"מ ובעובי של 4.5 מ"מ. משקלם של דיסקי הבלימה הקדמיים ירד בכ-0.5 ק"ג התורמים בצורה משמעותית להפחתת המשקל. משאבת הבלם הראשית הקדמית החדשה כוללת מכל אינטגרלי ולא חיצוני כבעבר. הבלם האחורי מצויד בקליפר צף עם בוכנה אחת המותקן על דיסק פלדה בקוטר 220 מ"מ.

מערכת ה-ABS Pro מותקנת כעת כסטנדרט, והיא מציעה יכולות בטיחות גבוהות לא רק בעת בלימה בקו ישר, אלא גם בפניות. בעת בלימה בפנייה מהירה, מערכת ה-ABS Pro מסוגלת למנוע את נעילת הגלגלים, ובכך להפחית את הסיכוי ליפול בהשכבה – גם במקרה של בלימת חירום. במצבי הרכיבה גשם, כביש ודינמי, מאפייני מערכת ה-ABS Pro מוגדרים מראש. מכל מקום, במצב הרכיבה DYNAMIC PRO הרוכב יכול לבחור באחד מתוך חמישה מצבים. ה-S 1000 R כולל גם מצב בלימה בגשם ייחודי. בעבר, המצבים גשם וכביש היו זהים וכעת עקומת לחץ הבלימה במצב גשם היא שטוחה יותר, והתאוטה המקסימלית היא 0.1 מ'/שנ2 פחות.

אלקטרוניקה

ה-S 1000 R החדש מצויד כסטנדרט בבקרת אחיזה דינמית (DTC)‏, במערכת ABS Pro עם אופטימיזציה בפניות ובשלושה מצבי רכיבה: גשם, כביש ודינמי. מצב רכיבה DYNAMIC PRO המאפשר התאמה אישית מלאה, זמין כחלק מהתוספת מצבי רכיבה PRO. תוספת זו מאפשרת שימוש בפעולת בלימת המנוע, בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) ובבקרת הווילי. החבילה כוללת גם את בקרת הבלימה הדינמית (DBC) התומכת ברוכב במהלך בלימות חירום.

לוח מחוונים TFT בגודל 6.5 אינץ'

המסך תוכנן כך שניתן יהיה לקרוא את הנתונים בצורה אופטימלית גם בתנאי תאורה קשים. הרוכב יכול לבחור בין מצבי התצוגה השונים. מצב התצוגה Pure Ride לדוגמה מציג את כל המידע הדרוש לרכיבה רגילה, בעוד שהמצב Core Screen מציג את זווית ההשכבה, את התאוטה ואת בקרת האחיזה. ממשק Bluetooth לחיבור טלפון נייד מאפשר שימוש במערכת הניווט כסטנדרט. הפעלת מסך ה-TFT מתבצעת באמצעות הבקר הרב-תכליתי שעל הכידון. חבילת M (אופציה) כוללת מצב תצוגה שלישי Core עם תצוגה גרפית של עמודות וטיימר הקפה.

פנס ראשי עם תאורת פנייה אדפטיבית ופנסי תאורת יום (אופציה)

פנסי פנייה אדפטיביים עם פנס ראשי Pro (אופציה) משפרים את הבטיחות ברכיבה בלילה. במקרה זה הפנס כולל יחידות LED נוספות. הרוכב יכול ליהנות מתאורת כביש משופרת בפניות.

דגשים עיקריים:

מנוע חדש בעל 4 צילינדרים בטור
הספק מרבי של 164 כ"ס ב-11,000 סל"ד
מומנט מרבי של 114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד
יותר מ-80 ניוטון מטר זמינים כבר ב-3,000 סל"ד.
משקל של 199 ק"ג (לפי תקן DIN). חבילת M מפחיתה את המשקל ב-4.8 ק"ג נוספים (2 ק"ג עם גלגלים מחושלים/3.7 ק"ג עם גלגלי קרבון).
עקומת מומנט לינארית ויעילה
מתלה חדש מסוג Flex Frame ובו למנוע תפקיד גדול יותר בנשיאת העומס.
זרוע אחורית עם בולם קפיצי חדש Full Floater Pro לתגובה רגישה יותר ולאחיזת גלגל אחורי משודרגת.
מערכת פליטה חדשה וקלה יותר, עומדת בתקן יורו 5.
חיישן 6 צירים חדש המאפשר חישוב מדויק יותר של זווית העלרוד ומניעת הרמת הגלגל הקדמי (וילי).
מערכת ABS Pro כסטנדרט
שלושה מצבי רכיבה כסטנדרט: גשם, כביש ודינמי.
מערכת DTC עם מניעת הרמת גלגל קדמי (וילי) כסטנדרט.
בקרת וילי הניתנת לכוונון
בלם מנוע
בקרת התחלת הנסיעה
מגביל מהירות במסלול רחבת הטיפולים
בקרת זינוק בעלייה כסטנדרט.
לוח מחוונים חדש הכולל מסך TFT קל לקריאה בגודל 6.5 אינץ' וכולל תצוגות ספורט נוספות, הנחיות ניווט וקישוריות.
פנס ראשי חדש בטכנולוגיית LED כסטנדרט.

לוח מחוונים חדש הכולל מסך TFT קל לקריאה בגודל 5.6 אינץ' וכולל תצוגות ספורט נוספות, הנחיות ניווט וקישוריות.

פנס ראשי חדש בטכנולוגיית LED כסטנדרט.

 

רמת גימור PURE בצבע אדום הכוללת:

חיישני לחץ אוויר
שקע USB
ערכת הרכבה

 

רמת גימור SPORT בצבע כסוף הכוללת בנוסף:

מצבי רכיבה Pro עם מצב DYNAMIC PRO.
בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR).
מערכת עזר להחלפת הילוכים Shift Assistant Pro המאפשרת החלפת הילוכים בלי להשתמש במצמד.
חבילת Headlight Pro עם פנסי פנייה אדפטיביים ופנסי תאורת יום.
התנעה ללא מפתח Keyless Ride

רמת גימור M בצבע mototorsport M הכוללת בנוסף:

חבילת Dynamic: מצבי רכיבה Pro (מצב רכיבה Dynamic Pro, MSR, DBC, HSC Pro, בקרת התחלת הנסיעה, מגביל מהירות במסלול רחבת הטיפולים), מערכת עזר להחלפת הילוכים Shift Assistant Pro, (מתלה אלקטרוני) DDC, ספוילר מנוע.


חבילת M: גלגלים מחושלים M, מצבר קל משקל M, מפלט ספורטיבי מטיטניום, שרשרת עמידה M, צביעת M Motorsport, קוד לאיפוס מד הקפה M, מושב ספורט M, מכסה מכל דלק M.

"ניסינו עם ה-R 1000 S החדש שלנו לשמור על היתרונות של הדגם הקודם ולשלב אותם עם המשוב שקיבלנו מהלקוחות ומהעיתונאים. צוות הפיתוח השתמש בצורה נפלאה גם ביתרונות שהארכיטקטורה החדשה שלנו נותנת" ראלף מולקן, מנהל פרויקט