חשיפת דגמים חדשים של דוקאטי

חשיפת דגמים חדשים של דוקאטי
דוקאטי סקרמבלר אייקון דארק החדש אשר נחשף בתערוכה במילאנו

דוקאטי חשפה ארבעה אופנועים מסעירים וחשובים בתערוכת הדו-גלגלי השנתית במילאנו EICMA

אורן פרנקל | 04/11/19

מצביעות חדשות למולטיסטרדה והפניגאלה, דרך גרסה חדשה לסקרמבלר הפופולארי, פניגלה V2 מחודש, פניגאלה V4 מעודכן ועד סטריטפייטר V4 קיצוני.

במה שהפך כבר מזמן למסורת. דוקאטי מגיעה לתערוכת מילאנו, הביתית מבחינתה, עם שורה של דגמים חדשים שלא רק מרחיבים ומחדשים את היצע האופנועים הקיים, אלא שוב קובעים רף חדש ומסעיר בעולם הדו-גלגלי בכל הקשור לטכנולוגיה, עיצוב וביצועים. לעיני מאות נוכחים בביתן דוקאטי ועשרות אלפי צופים מסביב לעולם בשידור החי באתר האינטרנט של דוקאטי, חשף קלאודיו דומניקאלי, מנכ”ל דוקאטי את שלל החידושים – החל מצביעות חדשות למולטיסטרדה 1260 S גרנד טורינג, לדוקאטי דיאבל ולדוקאטי סקרמבלר ועד שלושה אופנועים חדשים – דוקאטי פניגאלה ,V2 פניגאלה
V4 ודוקאטי סטריטפייטר .V4


דוקאטי סקרמבלר אייקון דארק
עם חשיפת הסקרמבלר אייקון דארק, משפחת הסקרמבלרים הפופולארית סוף סוף מושלמת. אופנוע זה מהווה את נקודת הכניסה המושלמת לעולם הסקרמבלרים, עם מנוע 803 סמ”ק נמרץ ועתיר מומנט, כידון רחב וטונות של הנאה. לאופנוע זה
קטלוג אביזרים עבה שמאפשר לרוכבו לעצבו לפי טעמו האישי וכן צבע שחור מט שמעניק לו מראה מתוחכם וכוחני.
העיצוב האיקוני של הסקרמבלר מקבל כאן חיזוק משמעותי עם שלל נגיעות עיצוב ייחודיות לאייקון דארק, כמו כיסויי מכל הדלק המתכתיים, מראות מעוגלות, זרוע אחורית מאלומיניום, כיסוי האגזוז, לוח המחוונים LCD עשיר במידע ופנס חזית
הLED- שיוצר חתימת אור בולטת.
הדוקאטי סקרמבלר אייקון דארק בנוי לחיים בעיר וברכיבות יום-יומיות עם תנוחת רכיבה ניטרלית ורגועה, מושב נוח בגובה

79.8 ס”מ אשר קוסם למגוון רחב מאוד של רוכבים, כידון רחב, מצמד מתוגבר קל לתפעול, מנוע גמיש שמפיק 72.5 כ”ס,
כמובן משקל נמוך של 175 ק”ג (יבש) ומערכת ABS קורנרינג.


דוקאטי פניגאלה V2
הפניגאלה עם שני הצילינדרים עבר עדכון מקיף לשנת .2020 הוא לא רק שינה את שמו מ959- לV2- אלא מקבל שורה של
חידושים שמבטיחים להעלות עוד את יכולות הפניגאלה לצד שיפור משמעותי בנוחות הרכיבה.
הפניגאלה V2 החדש מצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם אפנועי הספורט – מערכת בקרה המודדת את תנועת האופנוע בשישה צירים ומאפשרת שליטה מלאה בהתנהגות האופנוע בבלימות והאצות, קוויק-שיפטר להעלאת והורדת הילוכים, ABS קורנרינג, שלושה מצבי רכיבה (סטריט, ספורט, רייס,) בקרת בלימת מנוע, בקרת אנטי-ווילי ומסך TFT עשיר במידע. את העיצוב קיבל הV2- מאחיו הגדול, הV4- יחד עם זרוע אחורית חד צדית חדשה ומערכת פליטה קומפקטית שממוקמת מתחת למנוע. האופנוע החדש, יחד עם שינויים במערכת המתלים והשלדה, קיבל את צמיגי פירלי דיאבלו רוסו
קורסה II שהופכים את הרכיבה לחדה, מהנה ומדויקת יותר, לצד שיפור בולט בנוחות הרכיבה בעיר ובחיי היום-יום.
מנוע הL- טווין בנפח 955 סמ”ק עומד כעת בתקן יורו 5 החדש, אך ההספק עלה ב5- כ”ס לכדי 155 כ”ס (ב10,750- סל”ד) והמומנט עלה ב0.2- קג”מ לכדי 10.6 קג”מ ב9,000- סל”ד. מנוע זה נותר ככזה שמציע את השילוב הטוב ביותר בין יכולות
ספורטיביות קיצוניות לידידותיות מושלמת לרוכב, עם שליטה מדויקת בתפוקת הכוח על הכביש הציבורי ומסלול המירוצים.
מרווח הטיפולים של מנוע זה עומד על 12,000 ק”מ, כאשר בדיקת מרווח שסתומים תיעשה ב24,000- ק”מ.


דוקאטי פניגאלה V4
דוקאטי פניגאלה V4 אשר כבש כל פסגה אפשרית, מופיע בתערוכת מילאנו לאחר שעבר עדכון חשוב לשנת 2020 – כעת
אופנוע קצה זה מציע יכולות מסלול גבוהות עוד יותר, ולא פחות חשוב, הוא ידידותי יותר גם לקהל רוכבים גדול מבעבר. מהנדסי דוקאטי עיבדו כמויות גדולות של מידע שנאספו בכל מקום בעולם, כולל באליפויות הסופרבייק והניתוח שלהם הוביל לשורה של עדכונים בשלדה, במבנה האווירודינמי, במערכות האלקטרוניות ובניהול המנוע והתוצאה היא שיפור
דרמטי ביציבות בכניסה לפניות ובתחושה שמקבל הרוכב ברכיבה ובתפעול המצערת.
הפניגאלה V4 קיבל מערכות רבות מהדגם הקיצוני, ה.V4R- בהן המעטפת האווירודינמית אשר משפרת את היציבות בכל תנאי הרכיב, שינוי בקשיחות החלק הקדמי של השלדה לשיפור התחושה שעוברת לרוכב בהטיה חריפה, כיול מחדש לבקרת האחיזה לשיפור העברת הכוח ביציאה מפניות, ‘קוויק-שיפטר’ מהיר יותר ומיפוי חדש לניהול המנוע אשר מאפשר לרוכב לבחור את תפוקת הכוח והמומנט שרצויים לו בהתאם למסלול בו הוא רוכב, כדי למקסם את הביצועים ובמיוחד
בהאצה החוצה מפניה.
תחנת הכוח שמניעה את הפניגאלה V4 החדש אשר נבנתה בהשראת מנועי המוטו ,GP מגיעה בנפח של 1,103 סמ”ק מפיקה 214 כ”ס ב13,000- סל”ד ומומנט של 12.6 קג”מ ב10,000- סל”ד. לצד העוצמה הזו, מותקנים גם בולמי קצה מבית
אוהלינס אשר נהנים משליטה אלקטרונית ומנעד רחב של כיולי שיכוך עבור הרוכב בהתאם לתנאי הרכיבה.


דוקאטי סטריטפייטר V4
את הדובדבן האמיתי שמרה דוקאטי לסוף – הסטריטפייטר V4 החדש. זהו אופנוע קצה עירום, אשר השיל את מעטפת הפירינג של אחיו הפניגאלה V4 והוא נועד לקבוע רף חדש בעולם האופנועים העירומים בזכות כוחו העצום, הביצועים
המסחררים, הטכנולוגיה המתקדמת וכמובן העיצוב הרדיקאלי.

מלבד השלת הפירינג, הסטריטפייטר V4 החליף את הקליפאונים של הפניגאלה בכידון עבה ורחב ויחד עם מיקום מתון יותר לרגליות, מעניק תנוחת רכיבה טבעית ונוחה, אך כזו שלא מתפשרת על הספורטיביות גם ברכיבה על הכביש הציבוריאו המסלול.
עיצוב כוחני שכזה זקוק למנוע כוחני בהתאם ומאחר וזהו המנוע שמגיע מהפניגאלה ,V4 כוח יש בשפע. 208 כ”ס ליתר דיוק עם מומנט אדיר שזמין לאורך רצועת סל”ד רחבה במיוחד. אבל למה להסתפק בהמון כשאפשר יותר? בהחלפת מערכת הפליטה הקונבנציונלית בגרסת ה’רייסינג’ של אקרפוביץ’ יזנק ההספק ל220- כ”ס מסעירים, לצד קיזוז של שישה
קילוגרמים מלאים.
הכוח הזה שמסוגל לייצר ביצועים קיצוניים מקבל תגבורת אווירודינמית באמצעות הוספת כנפונים כפולים בצדי האופנוע אשר מסוגלים לייצר כוח הצמדה בשיעור של 28 קילוגרם במהירות של 270 קמ”ש, מה שכמובן משפר את היציבות בכל מהירות, מונע את נסיקת הגלגל הקדמי בהאצות חזקות ומדביק את הגלגל הקדמי לכביש טוב יותר בבלימה ובכניסה לפניות עם תחושה טובה וחידוד ההתנהגות.  הסטריטפייטר V4 נהנה גם הוא ממערך אלקטרוני מלא בדומה לזה המוצע
בפניגאלה V4 לשליטה מלאה בכל מאפייני ההתנהגות של האופנוע באמצעות מערכת מדידת תנועת הגוף בשישה צירים.
גרסת הS- של הסטריטפייטר V4 מוסיפה חישוקים קלים במיוחד של מרקסיני, מתלי אוהלינס מבוקרי מחשב ומשכך היגוי.

האופנועים החדשים אשר נחשפו צפויים להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020