זירת המסחר לחלקי חילוף
העסקים בענף הרכב בישראל
רכב פרטי תובלה וצ.מ.ה

כרטיסים לרכבת קלה בירושלים

זירת המסחר לחלקי חילוף   
ח"כ אורי אריאל מנסה ללא הצלחה לרכוש כרטיס
ח"כ אורי אריאל מנסה ללא הצלחה לרכוש כרטיס

כרטיסים לרכבת קלה בירושלים 

              30.5.12

הרכבת הקלה לא כ"כ קלה..



יו"ר ועדת ביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל הגיע לסיור ברכבת הקלה ולא הצליח לרכוש כרטיסים.

חמישה פקחים ומנהל תפעול שניסו לסייע, שלוש מכונות שסירבו לתת שירות ויותר מ-15 דקות תמימות הצליחו לייאש את יו"ר ועדת ביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל שלא הצליח לרכוש כרטיס נסיעה לרכבת הקלה בירושלים. הסוף דווקא היה טוב- בסיוע הפקחים נמצאה מכונה שהסכימה להוציא כרטיסים. ח"כ אריאל: "מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל הגיע היום בערב ( שני 28.05) לסיור ראשון ברכבת הקלה לקראת סדרת דיונים אותם הוא מתכוון לערוך בתקופה הקרובה בנוגע לתלונות הרבות המגיעות לשולחן הוועדה, על תפקוד הרכבת הקלה והרפורמה הצפויה בתחבורה הציבורית בעיר.

בסיור שערך יחד עם חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק השירות לאזרח, יעל ענתבי, הגיע ח"כ אריאל אל התחנה הראשונה בהר הרצל שם ביקש לשוחח עם התושבים ולעלות עימם לנסיעה ברכבת, אלא שכאמור כבר בתחילת הדרך נאלץ להרגיש על בשרו את תלאות הרכבת.

ח"כ אריאל שניסה לרכוש כרטיסים באחת המכונות גילה כי היא מסרבת בעקשנות למכור לו כרטיסים כאשר גם הפקחים ומנהל התפעול שהגיע ללוותו לא הצליחו לפתור את הבעיה, שתי מכונות נוספות לא פעלו כלל ורק במכונה הרביעית בהדרכת פקחית הרכבת הצליח לרכוש כרטיסים. יש לציין כי גם חברת המועצה, ענתבי שזו הייתה לה פעם ראשונה ברכבת לא הצליחה לבצע רכישה בעזרת כרטיס הרב-קו שלה, למרות ניסיונות הסיוע של הפקחים.

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו וקבלו את כל העדכונים החמים !

במהלך הנסיעה ברכבת שוחח ח"כ אריאל עם הנוסעים על חוויותיהם ורשמיהם מתפקוד הרכבת עד כה. רולנד בסהורד המתגורר בקרית יובל סיפר על הקשיים הרבים אותן הוא חווה בעקבות ביטול קווי האוטובוס בעיר בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית והצורך להיות תלוי רק בפעילות הרכבת. דוד פלבר המתגורר בפסגת זאב אמר גם הוא כי הרפורמה הצפויה להתחולל בקרוב גם בשכונתו תגרום להרעת חייהם של אלפי תושבי פסגת זאב. "תושבי פסגת זאב מבלים יותר זמן מכולם בפקקים ומבזבזים יותר זמן מכולם בדרך הביתה. ביטול קווי התחבורה יהפוך אותנו לאסירי פסגת זאב מטעם הרכבת". אמר פלבר והוסיף כי אמנם את התוואי המסוכן העובר בשכונות פלסטיניות לא ניתן יותר לשנות אבל את ביטול הרפורמה הצפויה עוד נתן לעצור ואסור להפוך את הרכבת למונופול.

בעקבות הסיור מתכוון ח"כ אריאל לקבוע סיור נוסף עם כל חברי הוועדה לביקורת המדינה וכן לקבוע דיון דחוף במהלכו הוא מתכוון לבקש ממבקר המדינה לכתוב חוות דעת על הבעיות הרבות ביניהם: הארכת ההגעה ליעד ומעבר בין אוטובוסים לרכבת,תכנון רמזורים לקוי וסנכרון לקוי בין הרכבת לתחבורה הציבורית וכלי הרכב הפרטיים היוצרים עומסי תנועה, מדיניות הקנסות ברכבת וההסכם בין המדינה לזכיינית סיטיפס לפיו נקבע סף משתמשים יומי לא ריאלי שצפוי לעלות עשרות מיליונים בשנה לקופת המדינה.

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל: ״לצערי ישנם לא מעט בעיות ברכבת הקלה, והכוונה להפוך את הרכבת למונופול עם ביטול של קווי אוטובוס רבים רק תחמיר את המצב ולא תסייע. לצערי אפילו אני נתקלתי בקשיים ברכישת כרטיס ובהבנת התפעול וצריך לומר בבירור- מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה. בימים הקרובים נפעל לזימון דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בעניין ובכוונתי לבקש ממבקר המדינה לבחון את הבעיות העומדות על הפרק וכן את ההסכם עליו חתמה המדינה שצפוי לעלות למשלם המיסים הישראלי מיליונים רבים״.

חברת מועצת העיר, יעל ענתבי: "הגיע הזמן להחזיר את הרכבת הקלה להיות מה שהיא -כלי תחבורה שאמור לשרת את ציבור הנוסעים. איכשהו התהפכו היוצרות כך שהנוסעים הפכו למשרתי הרכבת. אם לוקח לנוסע יותר זמן להגיע ליעדו והוא גם צריך להחליף ביו רכבת לאוטובוס פעם או פעמיים, מבחינתי מדובר בכשלון. צריך להשאיר את רוב קווי האוטובוס בעיר ירושלים במתכונתם ולא להפוך את התושבים לשבויים של הרכבת. בנוסף ללמוד מהנסיון עם הרכבת ולכן - לבטל את הארכת קו הרכבת לנווה יעקב, לבטל סלילת קווי רכבת נוספים. בקיצור, להפסיק לשפוך כסף טוב אחרי כסף רע! הדברים נכונים במיוחד עפ"י הדברים שחשפתי בשבוע שעבר שהמדינה אמורה לשלם לזכיין כ 80 מיליון ש"ח בשנה כרשת ביטחון".

 

דרג את הכתבה
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
2 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חדשות רכב
מחיר מבחן נהיגה
קריאת תיקון לאאודי A4
כנס איגוד השמאים 2014
פורמולה ירושלים 2014
דגמי מרצדס 2014
פיתוח אפליקציות תחבורה
תערוכת פריז 2014
ניסאן נבארה 2014
פרויקט חשמול הרכבת

GUI: Grid_1.asp
close