זירת המסחר לחלקי חילוף
העסקים בענף הרכב בישראל
רכב פרטי תובלה וצ.מ.ה

מספר הרוגים בתאונות דרכים 2010

זירת המסחר לחלקי חילוף   
אבי נאור, מייסד אור ירוק אמש במסיבת העיתונאים
אבי נאור, מייסד אור ירוק אמש במסיבת העיתונאים

מספר הרוגים בתאונות דרכים 2010

 
אור ירוק והשר כץ – התנגשות חזיתית

שנת 2010 מסתיימת עם למעלה מ-380 הרוגים בכבישים – עלייה חדה של 8% בהרוגים לעומת שנת 2009.
 
אבי נאור, יו"ר ומייסד אור ירוק: "לשר התחבורה נוח להתחמק מלהציב יעדים ולעמוד בהם"
 
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "שר התחבורה כשל. אינו עומד באחריותו לטיפול בבטיחות בדרכים ולעמידה ביעדים אותם קבעה ממשלת ישראל"
 
"שנת 2010 מסתיימת כשנת כשלון בכל הנוגע למלחמה בתאונות הדרכים. תמונת המצב העגומה מצביעה על כך ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, לא עומד באחריותו וגם בורח מהעמידה ביעדים שנקבעו ע"י ועדת שיינין ואומצו ע"י ממשלת ישראל", כך אמר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק במסיבת עיתונאים שערכה היום העמותה לסיכום 2010.

"שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, נמנע מלהציב יעדים ולקרוא לציבור לשפוט אותו ע"פ עמידתו ביעדים אלו, ובאופן ציני מנסה להצדיק זאת באמירתו שכל אדם הוא עולם מלא ואין זה יאה למדוד את שיעור ההרוגים", כך אמר אבי נאור, יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק.
 
מנתונים שהציג אבואב עולה, כי שנת 2010 כמעט מסתיימת ו-380 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל.
נתון זה משקף עלייה חדה של 8% בהשוואה לשנת 2009, בה נהרגו 352 בני אדם, ועומד בניגוד להמלצות וועדת שיינין לפיהן היעד לשנת 2010 הוא להגיע אל מתחת ל-360 הרוגים בתאונות דרכים.

דו"ח שערכה אור ירוק על נתוני ההיפגעות בתאונות לאורך 2010 מעלה תמונה עגומה באשר לטיפול בנושא הבטיחות בדרכים :

ישראל היא היחידה מבין 12 מדינות מפותחות, שבה חלה עליה במספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-2010.
בשנת 2010 נהרגו 44 רוכבי אופנוע, עלייה חמורה של 29% בהשוואה לשנת 2009.
מספר הולכי הרגל שנהרגו בשנת 2010 עמד על 124, עלייה מדאיגה של 7% בהשוואה לשנה שעברה.
בתחום העירוני חלה עלייה של 15.2% במספר ההרוגים.
בקרב רוכבי האופניים נהרגו 16 רוכבים בהשוואה ל- 15 בתקופה המקבילה בשנת 2009.
ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים בהשוואה למדינות המתקדמות. 
 
שיעור הולכי הרגל ההרוגים מציב את ישראל במקום השלישי בקרב מדינות אירופה.
בשנת 2009 עמדה מדינת ישראל ביעד הלאומי להפחתת מספר ההרוגים. השנה לא הצליחה ממשלת ישראל לשמר את מגמת השיפור, ובמקום להפחית את מספר ההרוגים ב-6% עלה מספרם ב-8%.
 
אבואב הוסיף, כי "שר התחבורה הצהיר על כך שמשרד התחבורה ישקיע 38 מיליארד ₪ בחמש השנים הקרובות בשדרוג מערכת התחבורה הארצית. במקביל, קוצץ התקציב לשדרוג בטיחות התחבורה ב-200 מיליון ש"ח. האם לא היה ניתן להימנע מלקצץ סכום זה? כפי שכל שר נושא באחריות מלאה על תחומי הפעילות של משרדו, כך גם שר התחבורה והבטיחות בדרכים. לאור הנתונים הקשים, לא נותר לנו אלא לקוות כי התכנית למאבק בתאונות הדרכים תיושם במלואה, תקציבים יוחזרו ובעקבותיהם - מספר ההרוגים יירד."
 
 
תגובה לטענותיה של עמותת "אור ירוק" כנגד שר התחבורה ישראל כץ
 
עמותת "אור ירוק" המתיימרת להיות חוד החנית של המאבק בתאונות הדרכים הפכה לגוף אינטרסנטי המנוהל כיום על ידי עסקנים פוליטיים ומניפולטיביים, המנצלים תקציבים בלתי מוגבלים העומדים לרשותם לצורך ניגוח פוליטי ולהאדרה עצמית.
 
עמותת "אור ירוק" מנהלת מזה שנתיים מסע תעמולה פרובוקטיבי נגד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ תוך גלישה לסגנון של הסתה פרועה, ושימוש בתמונות מרוטשות של שר בישראל, בדומה לקיים במשטרים אפלים.
 
עוד לפני שהשר כץ התיישב בכיסאו יצאה העמותה בקמפיין אישי וארסי נגדו בעלות של מיליוני שקלים, קמפיין שהצטיין בטעם רע במיוחד, תוך שימוש בדם של חללים ופגיעה בכבוד ההרוגים ורגשות של משפחות הנספים בתאונות.
 
תרבות השקר וטיעונים פופוליסטיים הפכו לנחלתה של העמותה. למרבה הצער האמת לא מפריעה לעמותה לתעתע בזיכרון הציבורי ולמכור לו מספרים מסולפים כאילו היו אמת. כך למשל נוהגת הרשות להפיץ נתונים על קיצוצים בתקציבים שמעולם לא קוצצו, כמו למשל הקיצוץ בחינוך התעבורתי.
 
תועמלני "אור ירוק" שיש להם נטייה "להידבק" במחלת הסילוף מפיצים נתונים כי שנת 2010 הייתה שנת כישלון בכל הנוגע למלחמה בתאונות הדרכים, בשעה שלמרות העלייה של 8% במספר ההרוגים השנה אנו עדיין נמצאים במגמה של ירידה בהרוגי התאונות, בשנים האחרונות.
 
משרד התחבורה השקיע בשנה החולפת יותר מ-9 מיליארד שקלים בשיפור תשתיות הדרכים בישראל. סכום זה יגדל ל-12 מיליארד שקלים בשנים הקרובות. מדובר בהיקף תקציבי שלא היה דומה לו מאז קום המדינה. זאת ועוד, השר כץ הצליח לאחרונה גם להגדיל את התקציב השנתי המושקע במוקדי סיכון בכבישים מ-200 ל-250 מיליון שקל. בנוסף לכך שר התחבורה העמיד לרשות משטרת התנועה 100 ניידות תנועה חדשות מעבר לתקציב לצורך הגברת האכיפה.
 
האשמות הכוזבות ותעמולת השקרים של "אור ירוק" לא יסיתו את משרד התחבורה והעומד בראשו להמשיך במאבק הבלתי מתפשר בתאונות הדרכים.

דרג את הכתבה
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
3 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חדשות רכב
מחיר מבחן נהיגה
קריאת תיקון לאאודי A4
כנס איגוד השמאים 2014
פורמולה ירושלים 2014
דגמי מרצדס 2014
פיתוח אפליקציות תחבורה
תערוכת פריז 2014
ניסאן נבארה 2014
פרויקט חשמול הרכבת