זירת המסחר לחלקי חילוף
העסקים בענף הרכב בישראל
רכב פרטי תובלה וצ.מ.ה

לוי יצחק מחירון

זירת המסחר לחלקי חילוף   
עיוותים בשוק המכוניות המשומשות בארץ
עיוותים בשוק המכוניות המשומשות בארץ

לוי יצחק מחירון



שמוליק קליין, מנכ"ל קבוצת קל אוטו, העוסקת בהשכרה וליסינג של כלי רכב יצא לא מזמן למאבק חריף כנגד המחירון של לוי יצחק אותו הוא מגדיר כמונופול, בנסיון לחבור לחברות וגופים נוספים ובכך לשכנע את משרד התחבורה ואת הממונה על ההגבלים כי המחירון לוי יצחק הוא לא אחר ממונופול ויש להחיל שינוי בשוק המכוניות המשומשות בארץ.
 
לדעתו של קליין, שליטתו הבלתי מעורערת של לוי בשוק הרכב מעלה שאלות רבות, לנוכח העיוותים המופיעים במחירון.
 
לידי גלגלים הגיע מכתבו החריף ששלח מנכ"ל קל אוטו לבכירי ענף הרכב ביניהם: מנהלי חברות השכרה, ליסינג ויבואני רכב.

להלן מכתבו של  שמוליק קליין, מנכ"ל קל אוטו, היוצא כנגד מחירון לוי יצחק:

 
הנדון: השפעת שיטת המחירון של לוי יצחק על ענף הרכב


אחד הגורמים המשפיעים כיום על ענף הרכב, הינו מחירון לוי יצחק. מחירון זה יוצר עיוותים חמורים בחישובי מחירי המכוניות המשומשות והחדשות, עיוותים שפוגעים בצורה ישירה וברורה בענף הרכב ובאזרחי ישראל.

להלן מקצת העיוותים שניתן למצוא במחירון לוי יצחק: רכב חדש סופג ירידה מיידית של 5% ממחירו ברגע שהוא יוצא משערי היבואן, הסיבה לכך אינה ברורה. לאורך השנה, מחירו של רכב יורד חודש אחד ועולה במשנהו ללא כל סיבה הנראית לעין. שני כלי רכב בעלי רמת סחירות דומה ואמינות זהה נמכרים כמשומשים בפער של אלפי שקלים, והסיבה לכך אינה ברורה כלל. על רכב ליסינג שטופל ונשמר כראוי תחול הפחתה של 19% ואילו על רכבי השכרה, מרובי הנהגים ובעלי קילומטרז' גבוה, תחול הפחתה של 13% בלבד.

אלו הם עיוותים חמורים שמשפיעים על כיסו של כל אחד ואחת מאיתנו ואני לא מצליח לקבל עליהם תשובה מלומדת ממר לוי יצחק. גם בפגישתי עם מר לוי, שנערכה ממש לאחרונה, לא קיבלתי הסבר ראוי, מדוע מתקבלות החלטות שרירותיות, במעטה מסתורי של מחקרים וסקרים. אני עוסק בתחום הרכב מזה 18 שנה, ולא זכורה לי פעם אחת, שהגיעו לחברתי סוקרים מטעמו של לוי יצחק. מדובר בשיטת חישוב של גוף פרטי, שנקבעה לפני שנים רבות ולא השתכללה עם התפתחות ענף הרכב בשנים האחרונות. לגוף זה, אין כל פיקוח ובקרה, ולעיתים רבות, השיטה, נקבעת משיקולים מסחריים ולאו דווקא מקצועיים.

האחריות היא עלינו. אסור לנו לאפשר לגוף פרטי בעל מונופול בתחומו, לקבוע ולהנחיל את שיטתו ברבים, ללא כל פיקוח ציבורי, כאשר לאזרחי המדינה אין כל אפשרות לבחור שלא לעבוד עם המחירון הזה, מכיוון שעל מחירון לוי יצחק, מסתמכות חברות הביטוח, הבנקים, גופים, וארגונים גדולים נוספים.
בכך הפך המחירון ושיטתו הארכאית, לבעל השפעה גדולה ומרכזית על ענף הרכב כולו ועל אזרחי המדינה.

המטרה שלנו היא משותפת – להביא לרגולציה בענף הרכב, מהלך שיסדיר את הפעילות בענף בצורה אובייקטיבית, ברורה ושקופה. אני קורא לך להצטרף למהלך זה כי רק פעולה משופת תביא לפתרון הולם למצב והפסקת הפגיעה המתמשכת של מחירון לוי יצחק בענף הרכב ובאזרחי ישראל.


בכבוד רב,

                                                     שמוליק קליין
                                                         מנכ"ל חברת קל אוטו

דרג את הכתבה
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
10 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
תגובות
1. 
צודק ב- 10000% המחיר יקבע עפ"י השוק!!
שמוליק לא קליין (7/04/2011 22:06:01)
חדשות רכב
ניסאן נבארה 2014
פרויקט חשמול הרכבת
אגרת נסיעה מהירה
קריאת זימון לסובארו פורסטר
המכונית הבטוחה בעולם
מאזדה 2 החדשה
משאית ללא נהג
מיני קופר 5 דלתות
חופשי חודשי טריפל

GUI: Grid_1.asp
close