פולקסווגן אמארוק 2017

פולקסווגן אמארוק 2017
פולקסווגן אמארוק החדש, מוצע במחיר של 249,900 ש"ח

חטיבת המסחריות של פולקסווגן השיקה בישראל את הגרסה המחודשת של הפיקאפ הגרמני - האמארוק, המגיע אלינו עם מנוע V6 חדש לחלוטין

אורן פרנקל | 12/11/17

הגרסה המחודשת שומרת על הגרעין הגנטי של הפיקאפ הגרמני עם עיצוב חיצוני מוקפד ואלגנטי, חווית נהיגה המוכרת מרכב פרטי, ועוצמה ושימושיות של רכב עבודה. ה- Amarokהחדש מציע יותר עוצמה עם מנוע שישה צילינדרים.

הדגם החדש מציע מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 224 כ"ס – החזק בקטגוריה  (לעומת 2.0 ליטר בדגם היוצא) המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.

בדגם החדש יזכו הנוסעים לחווית נהיגה משופרת עם בידוד רעשים משופר בזכות המנוע החדש וחומרי בידוד, כיול מחדש לתגובה חדה של ההגה לצד מערכת בלימה משופרת. 
לצד התוספות והשיפורים, מחיר המחירון של הגרסה המחודשת של האמארוק ברמת אבזור הייליין יהיה נמוך מבעבר ויעמוד על  249,900 שקלים.
האמארוק ישווק בישראל בתצורת אחת של דאבל קבינה ברמת גימור הייליין בלבד.

המנוע החדש מציע 224 כ"ס (לעומת 2.0 ליטר ו-180 כ"ס בדגם היוצא) וחווית נהיגה משופרת הכוללת בידוד רעשים טוב מבעבר, וכיול מחדש של ההגה ומערכת הבלמים. 
החידוש המשמעותי במתיחת הפנים של האמארוק נמצא מתחת למכסה המנוע, עם מנוע שישה צילינדרים חדש לחלוטין, עוצמתי וחסכוני והחזק ביותר בקטגוריה – מנוע 3.0 ליטר TDI המציע הספק שיא של 224 כ"ס (לעומת 180 כ"ס בדגם היוצא) המושגים בטווח שבין 3,000-4,500 סל"ד ושיא מומנט העומד על 56 קג"מ (שיפור של יותר מ- 13 קג"מ בהשוואה לדגם היוצא) ומושג בין הטווחים של 1,400 – 2,750 סל"ד.

זאת ועוד, בזכות טכנולוגיית המסילה המשולבת. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת בת 8 מהירויות, המציעה סטנדרט אחר בסגמנט, וניצולת מלאה של כוח וחיסכון, עם נוחות נסיעה, יכולות נהיגה בשטח, חיסכון משמעותי בדלק ועם תאוצה של 7.9-8.2 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש, האמארוק גומע רק - 7.8 ליטר למאה קילומטר בנסיעה משולבת (על פי נתוני יצרן).

עיצוב האמארוק המחודש שומר על חזות אלגנטית, בסגנון רכבי הפנאי של המותג עם נגיעות עיצוב קלות לריענון. החזית החיצונית של האמארוק החדש ממשיכה אבולוציונית את החזית הגלובלית של דגמי פולקסווגן העדכניים חישוקי 18' שלצד בתי הגלגלים התפוחים יוצרים לרכב מראה קשוח. המראה החיצוני כמובן לא נועד רק כדי להיות נעים לעין, האמארוק מציע שילוב מנצח בין פונקציונאליות ומראה מרשים ואלגנטי. לדוגמא האמארוק יושב על שלדת סולם קלאסית, עם פתח העמסה אחורי נוח וקל לשימוש, שלא פוגם בעיצוב הכללי של הרכב. ממדי הרכב נשארו ללא שינוי עם אורך של 5,254 מ"מ, גובה של 1,834 מ"מ, רוחב של 1,954 מ"מ ומרחק הסרנים עומד על 3,097 מ"מ. האמארוק מוצע בגרסת דאבל קבינה עם ארגז באורך 1,555 מ"מ ורוחב של 1,620 מ"מ. משקל הרכב עומד על 2,230 ק"ג, עם יכולת העמסה של בין  690-828 ק"ג המספקים משקל כולל של 2,920-3080 ק"ג. 

האמארוק מוצע ברמת אבזור אחת גבוהה, הייליין המציעה בין היתר: חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי הלוגן כפולים קדמיים עם תאורת נהיגת יום ייעודית, פנסי ערפל קדמיים מתכווננים בפניות ופנס ערפל אחורי, חלונות מבודדי חום לנוסעים וכהים לנוסעים מאחור, מושב הנהג והנוסע בצמוד לו מתכווננים לגובה, יחידת אחסון מתחת למושבי הנהג והנוסע שלידו, ספסל אחורי עם 3 מושבים כשמושבי הספסל האחורי מתקפלים מעלה 1+2, הגה כוח מתכוונן לגובה ולעומק מצופה עור ושליטה על מערכת השמע,.  ידית הילוכים ובלם יד מצופי עור, מערכת שמע Composition Media הכוללת 6 רמקולים ומסך מגע 6.33", דיבורית BT, שקעUSB , שקע 12V, מערכת פקודות קוליות Voice Control, מערכת בקשת שיוט ומערכת Mobileye.

האמארוק מציע גם שלל אביזרי עבודה ונוחות בהתאמה אישית כגון: פגוש אחורי מצופה כרום עם מדרגה מובנית, ארגז אלומיניום מקורי, הכנה מקורית לוו גרירה ומדרגה אחורית, ארבע  טבעות עיגון משא מתקפלות בצידי תא המטען, דופן נפתחת של הארגז + מסגרת בסיס למשטח הטענה, נעילת דיפרנציאל מכאנית EDL, מערכת Start&Stop עם מחזור אנרגיה, מערכת עזר לבלימה HBA, בטיחות לנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד. 

האמארוק הינו בעל תא המטען הרחב בקטגוריה, תכונה ההופכת אותו לכלי העבודה מוביל בסגמנט. אלו מגיעות לצד אבזור בטיחות הכולל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר: מערכתABL – נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת בקרת אחיזה למניעת "סבסוב גלגלים" ומותחני חגורות בטיחות בגדר אבזור סטנדרטי. לחובבי השטח מובטחת מערכת ABS  המותאמת גם לשימוש במשטחים משובשים.