סיאט ארונה החדש בישראל

סיאט ארונה החדש בישראל
סיאט ארונה החדש, קרוסאובר עירוני קומפקטי. צילום: תומר פדר

צ'מפיון מוטורס השיקה אתמול את סיאט ארונה, הקרוסאובר העירוני הקומפקטי של המותג, עם הטבה ל-300 הרוכשים הראשונים

טל אבן | 27/12/17

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית SEAT בישראל, השיקה אתמול את הקרוסאובר העירוני הקומפקטי שלה, ה- Arona. הארונה היא אחותה הקטנה של האטקה, כאשר במהלך שנת 2018 צפוי להגיע אלינו גם ה-SUV הגדול מבית סיאט. 

שוק רכבי הפנאי הקטנים תופס תאוצה והופך אופנתי יותר ויותר, תודות לישיבה גבוהה, מראה קרבי יותר מרכב קומפקטי רגיל, יכולות מסוימות מחוץ לתחומי הכביש הודות למרווח גחון גדול יותר (19 ס"מ מכובדים בארונה), ומחירי קניה המתקרבים יותר ויותר לרכבים הנמוכים יותר.
סיאט מזהה את פוטנציאל השוק המתרחב בקטגוריית רכבים זו, ומקווים שרכב זה יצליח להביא אליו קהלים שעד כה לא היו לקוחות סיאט קלאסיים, כמו זוגות מבוגרים יותר, המעוניינים בישיבה גבוהה ונוחה אך במימדי רכב צנועים להתנהלות עירונית יומיומית. 

הארונה מציעה עיצוב חיצוני מוצלח וצעיר, ומבחר עשיר של צבעים ושילובים בין שני צבעים (גג הצבוע בצבע שונה משאר הרכב, תוספת שהינה סטנדרט החל מרמת גימור FR).
יחידות התאורה הקדמיות הזוויתיות כוללות פנסי LED, בתי הגלגלים וחישוקי הסגסוגת בקוטר 16" נאים (ברמת גימור FR קוטר 17" והחל מרמת FR PRO בקוטר 18"). שימוש ניכר בכרום ויחידות תאורה אחוריות בעלות פנסי LED משלימות את המראה הנאה של הרכב.
אורכה של הארונה 413.8 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 255 ס"מ, רוחבה 178 ס"מ וגובהה עומד על 155 ס"מ. תא המטען מציע נפח נדיב של 460 ליטרים (נפח תא מטען ללא רצפה כפולה – 400 ליטרים).



כניסה אל הרכב מגלה סביבת נהג המוכרת לנו משאר דגמי סיאט, ובמיוחד מהאיביזה, אך גם כאן ניכר מאמץ ל"שדרוג אווירה" כמו למשל הגה, ידית הילוכים, בלם יד מצופי עור ו"חבילת FR" ברמת הגימור הגבוהה יותר. 
ה-Arona מגיעה לישראל בשתי גרסאות מנוע: 
מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI עם הספק של 115 כ"ס ומומנט מירבי של 20.3 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים. יכולת התאוצה מ-0 ל-100 בדגם זה עומדת על 10 שניות ותצרוכת הדלק המוצהרת המשולבת לגרסת ה-1.0 עומדת על 20 ק"מ לכל ליטר בנזין. 
גרסה נוספת מציעה מנוע בנפח 1.5 ליטר TSI עם הספק של 150 כ"ס ומומנט מירבי של 25.4 קג"מ. מנוע זה ישווק כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד בעלת שישה הילוכים. בגרסה זו יכולת התאוצה מ-0 ל-100 עומדת על 8.3 שניות ותצרוכת הדלק המשולבת המוצהרת לגרסת ה-1.5 EVO עומדת על 19.6 ק"מ לכל ליטר בנזין.



כבר ברמת הגימור הבסיסית, ה-Style, המושקת במחיר של 109,900 ₪, ניתן למצוא  6 כריות אוויר, KeyLess – פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, חיישן אורות, חיישן גשם ותאורת Coming\Leaving Home. בלוח השעונים נמצא צג מידע מרכזי המציג את מערכות הרכב ונתוני הדרך, מערכת המולטימדיה כוללת מסך בגודל 8" צבעוני, שישה רמקולים ומערכת FULL LINK ו-BT מקורי ובקרת אקלים CLIMATRONIC מפוצלת לשני אזורים.
חבילת הבטיחות ברמה זו כוללת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משולבת במערכת לניטור מרחק מלפנים – Front Assist, המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום בעת הצורך ומערכת לניטור הולכי רגל המתריעה על סכנת התנגשות ואף בולמת במידת הצורך.



רמת הגימור FR, שמחירה 115,900 ₪, מציעה בנוסף גם חיישני חניה אחוריים מקוריים, מושב נוסע מתכוונן לגובה ומערכת SEAT DRIVE PROFILE המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב לסגנון הנהיגה הנבחר: NORMAL, SPORT, ECO, INDIVIDUAL.
חבילת הבטיחות פה משודרגת, וכוללת גם מערכת Blind Spot Detection הכוללת זיהוי כלי רכב בשטח מת והתראת תנועה צולבת בזמן נסיעה לאחור.
חבילת FR PRO, שהיא חבילת אבזור בכירה למנוע 1.0 (128,900 ₪) וגם בגרסת מנוע 1.5 ליטר (137,900 ₪), כוללות בנוסף סט פנסי FULL LED, מושבי עור משולב אלקנטרה, מערכת שמע במהדורת BEATS עם שבעה רמקולים וצמיגים רחבים ונמוכי חתך 215/45 R18.
לרגל ההשקה, היבואן יעניק ל-300 הרוכשים הראשונים של גרסת ה-1.0 Style את חבילת הצבע הדו-גונית BI COLOR (גג בצבע שונה מהמרכב), ששוויה 2,500 ₪, ללא חיוב.