לקסוס LS500 החדשה בישראל

לקסוס LS500 החדשה בישראל
מכונית הסלון פאר לקסוס LS500 החדשה, ספינת הדגל של המותג

לקסוס ישראל השיקה בסוף השבוע האחרון את ה-LS500, ספינת הדגל של המותג, אשר תשווק בשתי גרסאות: טורבו בנזין והיברידית. בגרסת הטורבו תוצע גם רמת גימור דינמית של המותג - F SPORT. המחירים? החל מ-795,000 ש"ח

טל אבן | 07/01/18


סגמנט הסלון פאר מקבל כעת מתחרה חדשה מבית היצרן היפני הצעיר, שהתחיל בפעילות לפני 28 שנים בלבד. ולא קל להיות צעיר בסגמנט הזה. קהל היעד שמשלם סכומים כה גבוהים על רכב השרד שלו, רוצה היסטוריה של מותג. רוצה מורשת. עם זאת, דרך איכויות שונות וחזון גדול, נראה שלקסוס עושה צעדים גדולים לעבר המטרה שלה, שילוב עדין בין נטילת חלק משמעותי בשוק היוקרה בענף הרכב, לבין שמירה על ייחוד ואופי של מותג בוטיק.
זאת ועוד, המכוניות שנמצאות בסגמנט הזה צריכות מראש להתחשב בעיקר ביושבים מאחור, שהם לרוב בעלי הרכב, אם כי גם הנהג זוכה כאן בפינוק נהיגה גדול, כפי שיפורט בהמשך.

רושם חיצוני
ה-500 LS החדש מרשים מאד. זה מתחיל במימדי הרכב הנדיבים, עם אורך כללי של 5.235 מ', רוחב בן 1.90 מ' ומרכב נמוך יחסית, 1.46 מ', ממשיך בגריל קדמי המכיל סבכה הבנויה מאין ספור קווי ניקל אנכיים אלכסוניים ואופקיים, המייצרים שלל צורות מרהיבות, חזית דינמית עם יחידות תאורה מרשימות, כאשר עדיין נשמרת שפת העיצוב החדש של המותג.

דופן המכונית משדרת קווים דינאמיים, עם מראה של מכונית קופה 4 דלתות ארוכה ואלגנטית. גם מאחור הרכב מרשים עם יחידות תאורה צרות ודינאמיות למראה.
האלמנט היחידי שמעט פוגם בהרמוניה המפוארת הזו הוא החישוקים הבוהקים, שנראים לא לגמרי קשורים לרכב כה אלגנטי.

נכנסים לרכב.

אומוטנאשי
 המילה היפנית הזו מקפלת בתוכה לא מעט משמעות. תורה שלמה אפילו.
מדובר במונח המתאר את קונספט האירוח היפני. כאשר מיישמים אותו במכוניות פאר, המשמעות היא לפנק את הנהג והנוסעים, לצפות מראש את צורכיהם, לדאוג לנוחות שלהם וגם לעזור ולהגן עליהם מפני סכנות.

כראוי לרכב שכזה, ולמרות פיתוחים דינאמיים חדשים של מנועים, תיבת הילוכים ומערכות שונות, אתחיל בסקירה של המושב האחורי דווקא.

במושבים האחוריים, ובגרסה המאובזרת יותר, ישנן אפשרויות חימום, קירור ועיסוי שיאצו וכיוונון חשמלי מלא, לרבות הדום לרגליים, וחלל המעניק את המקום המרווח ביותר לרגליים מכל דור קודם של ה-LS. בנוסף, בחבילה אופציונלית זו ניתן להטות את המושב שמאחורי הנוסע הקדמי עד 48 מעלות ולהעלותו עד 24 מעלות כדי לסייע לנוסע במושב האחורי לצאת מהרכב. 
ליושב מאחורי הנוסע הקדמי ישנה האפשרות לדחוק קדימה ולקפל את המושב שלפניו, בלחיצת כפתור כמובן, והחלל שמתקבל שם פשוט אדיר בגודלו.
למושב זה לא פחות מ-22 אפשרויות כיוונון, וכמובן הוא יעלה אוטומטית ויתיישר בעת יציאה או כניסה לרכב, על מנת להקל על מי שיושב בו.

באמצעות מסך מגע הנמצא בין המושבים מאחור, ניתן לשלוט בתוכניות המסאז' שבכסא (7 במספר), לשלוט בטמפרטורה, במוזיקה וגם בצילון של החלון האחורי ושל חלונות הצד.


 
טכנולוגיה, תיבה, מנועים ומספרים
ה-LS החדשה מונעת על ידי ארבעת גלגליה בכל הגרסאות והפלטפורמה החדשה של לקסוס, GA-L (Global Architecture Luxury), הקשיחה ביותר בתולדות המותג, היא הבסיס לשליטה משופרת, נהיגה חלקה ושקט בתא הנוסעים. כדי לשפר את גובה מרכז הכובד וחלוקת המשקל, יש שימוש בבסיס הגלגלים הארוך (3.125 מ', ארוך ב- 35 מ"מ מהדגם היוצא). 

בפיתוח הדגם החדש השתמשו המהנדסים בחומרים קלי משקל, ביניהם יריעת פלדה עם יכולת מתיחה גבוהה ואלומיניום כדי להפחית יותר מ-90 ק"ג מפלטפורמת הדגם היוצא.
עם זאת, ולמרות משקל עצמי גבוה (2.3-2.425 טונות, תלוי בגרסה), בשל מנועים חזקים, שנתוניהם יפורטו להלן, ה-LS החדשה מציגה נתונים דינאמיים מרשימים מאד. 

גרסת הטורבו
בגרסה זו ישנו שימוש במנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר עם מגדשי טורבו כפולים. המנוע מפיק 417 כ"ס המביאים את ה-LS500 מ-0 ל-100 בתוך 4.9 שניות בלבד.
תיבת ההילוכים כאן היא אוטומטית בת 10 הילוכים, שכבר עשתה את הופעת הבכורה שלה בלקסוס LC500. תיבת ההילוכים כוללת ממיר מומנט אוטומטי, ולדברי לקסוס, זמני ההעברה שלה מתחרים עם תיבות הילוכים בעלות מצמד כפול. 

הגרסה ההיברידית
ב-LS500h, ישנו מנוע בנזין לצד סוללת ליתיום-יון: 
הרכב מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים ובמנוע חשמלי המפיקים יחדיו הספק של 359 כ"ס ונתוני האצה של 5.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גרסה זו מסתייעת בתיבת הילוכיםMulti-Stage Hybrid  המשלבת בין שתי תיבות הילוכים, רציפה ואוטומטית, ועל ידי כך מביאה לתגובה מהירה יותר לכל לחיצה על המצערת והעברת 10 הילוכים אחידה. 
המערכת ההיברידית היא מסוג Self-Charging Hybrid,שאינה זקוקה לכבלים או לטעינה חיצונית. 
מצב ה-EV MODE מאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירות של עד 140 קמ"ש.

תא הנהג
בהשראת עיקרון האומוטנאשי, ההתייחסות של לקסוס לנהג כאל שותף. המושבים הקדמיים חשמליים עם 28 אפשרויות כיוונון, וכוללים חימום, קירור ועיסוי שיאצו. 

מאחר וה-LS500 נמוכה יותר מהגרסאות הקודמות שלה, למתלה האוויר הקיים כאן ניתן לראשונה תפקיד של גישה. מצב הגישה, המופעל על ידי פתיחת המכונית עם המפתח החכם, מעלה אוטומטית את המכונית ומשטח את תמיכות הצד של המושב כדי שהנהג יוכל לתפוס את מקומו מאחורי ההגה. 
ברכב תאורת אווירה בפנים המכונית בהשראת מנורות יפניות ומשענות היד הנראות כצפות ליד פאנל הדלת. 
במרכז הקונסולה, מסך מרכזי בגודל "12.3 הנשלט ע"י מערכת ה- Remote Touch של לקסוס. לוח השעונים של ה- LS הינו מסך "8.
בין אביזרי הנוחות הקיימים פה, כאשר הרשימה המלאה ארוכה עד מאד, נמצא פתיחת תא מטען חשמלית ללא ידיים, חלון גג, הגה בשילוב עור ועץ, זכרונות למושבים הקדמיים, לרבות הגה ומראות.
בתשלום נוסף תקבלו חיפויי דלתות מקיפולי עור בסגנון אוריגמי, שנעשו בעבודת יד קפדנית, וחיפויי זכוכית המעוטרת בסגנון יפני ייחודי, גם היא עבודת יד של אמן.

שקט או מוזיקה?
לקסוס כווננה את צינור הפליטה של ה-LS500 כך שישדר טון סמכותי יותר, ועם זאת עיצבה את תא הנוסעים כך שיבטיח נהיגה שקטה לחלוטין. שיטות עמעום קול חדשות הופכות את הסביבה לשקטה יותר בהשוואה לדגמי LS הקודמים. בקרת רעש פעילה דואגת לשקט בתא הנוסעים על ידי איתור צליל המנוע הנכנס לתוך המכונית וביטול תדרים מסוימים באמצעות צליל אנטי פאזה מרמקולי השמע.

מערכת שמע עם סראונד בתלת מימד מבית Mark Levinson הכוללת 23 רמקולים המקיפים את חלל הרכב מבטיחים חוויה לאוזניים. טכנולוגיית QLI (Quantum Logic Immersion) מנסה לייצר ברכב חוויית שמיעה המוכרת באולם קונצרטים.  

מערכות בטיחות
מערכת הבטיחות המכונה LSS+, מצוידת בעד 12 כריות אוויר (בהתאם לרמת הגימור), מערכת אורות גבוהים למניעת סנוור, התראה על סטייה מנתיב, התראה על עייפות נהג ותמרורים, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה עילית, מערכת בקרת בטיחות מתקדמת ומכסה מנוע אקטיבי, שבעת פגיעה בהולך רגל הוא מתרומם ובכך מקטין את עוצמת הפגיעה. 

ה-LS  מצוידת בצמיגי runflat, המאפשרים נסיעה ללא אוויר כלל. 

רמות גימור ומחירים

לדברי מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק, יעדי החברה למכור כ-50 עד 60 רכבי LS500 בשנה, ובכך לתפוס כעשרה אחוזים מנתח השוק הישראלי של רכבי הסלון פאר.
עוד ציין גורלניק כי יעד החברה הוא לחצות את רף ה-2,000 מסירות השנתיות עד שנת 2020.
החברה צפויה להעתיק את מרכז פעילותה למתחם חדש שיושק בפתח תקווה תוך כחודשיים, שיכלול אולם תצוגה מפואר ומרכז שירות גדול, ובעתיד הקרוב להשיק דגמים נוספים מבית לקסוס, במקביל להשקתם העולמית.