אופל GrandLand X ו- CrossLand X בישראל

אופל GrandLand X ו- CrossLand X בישראל
אופל GrandLand X, הגדול משני שחקני החיזוק החדשים של אופל

יצאנו לפגוש את 2 רכבי הפנאי החדשים של אופל שהושקו השבוע בישראל, הממחישים לנו כי היצרן נחוש לתפוס נתח לא מבוטל בסגמנטים הכי חמים של תעשיית הרכב

טל אבן | 28/03/18

 דור ה-X

חברת ש.י.ר שלמה יבוא רכב השיקה השבוע שני שחקני חיזוק מבית אופל, ה-GrandLand X  וה- CrossLand X.

שני הדגמים החדשים, מסדרת ה-X בשפת אופל, נכנסים לזירה הרותחת ביותר בשוק הרכבים, זירת רכבי הפנאי הקטנים והבינוניים בגודלם, וגם הם, כמו רבים מרכבי הפנאי, מציעים הנעה קדמית בלבד.

שנת 2017 היתה שנת מפנה, בה נמסרו יותר רכבי פנאי קטנים ובינוניים מרכבים משפחתיים ורכבי מנהלים. המגמה היא כלל עולמית וזו לא פסחה על ישראל, בה מעדיף הצרכן לשבת גבוה, להתרווח במושבים הרחבים וליהנות מפונקציונליות עדיפה לצרכי המשפחה.

מותג הרכב הגרמני מנסה לשוב לתהילת העבר, במיוחד בשוק המקומי, ונותן שחקני חיזוק לצד האופל מוקה המוכרת פה.

ה-X GrandLand הוא הגדול שבחבורה כאן, ועם מימדים של 4.477 מ' אורך, 1.856 מ' רוחב, גובה בן 1.609 מ' ובסיס גלגלים של 2.675 מ', הוא נכנס היישר לקטגוריה של הספורטאז', הטוסון, ה-CX5 ושאר רכבי הפנאי הבינוניים. נפח תא המטען נדיב לקטגוריה, ומציע אחסון של 514 ליטרים.

את הגרנדלנד מניע מנוע 1.2 טורבו בנזין, המפיק 130 כ"ס ומומנט של כ-23 וחצי קג"מ.

בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות, הרכב מאיץ למאה קמ"ש תוך 10.9 שניות.

צריכת הדלק הממוצעת עליה מצהיר היצרן עומדת על 5.2 ליטרים לכל 100 ק"מ.

רמת הגימור הראשונה, enjoy, שעלותה 139,900 ₪, כוללת בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך 7", הכוללת בלותוס', וממשקים לאפל ולאנדרואיד, 6 רמקולים, מחשב דרך צבעוני, פתחי אוורור אחוריים, בקרת שיוט וחישוקי 18".

סעיף הבטיחות כולל 6 כריות אויר, את מערכת "Opel Eye" הכוללת בקרות התרעה על סטייה מנתיב, הכוללת תיקון אקטיבי של ההגה, סכנת התנגשות, פגיעה בהולכי רגל, מערכת לבדיקת עירנות הנהג, זיהוי תמרורים, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים וחיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמה אחורית.

דגם ה-Innovation, המתומחר ב-154,900 ₪, מוסיף גם גג שחור, התנעה ללא מפתח, הטענה אלחוטית לטלפון הנייד, ריפוד בד בשילוב עור ובקרת אקלים מפוצלת. חבילת פרמיום כוללת גם גג פנוראמי וחישוקי 19" ומתומחרת ב-5,000 ₪ נוספים, אך היא ניתנת ללא עלות נוספת בעת הזמנה במסגרת ההשקה. תוספת על 2 גוונים  לרכב מוסיפה 2,500 ₪ לפרמיום.



ה-CrossLand X קטן יותר, ומימדיו מספרים על אורך של 4.212 מ', רוחב בן 1.765 מ', גובה של 1.605 מ' ומרחק בין הסרנים של 2.604 מ'. נפח תא המטען נדיב גם כאן, ועומד על 410 ליטרים, עם אופציה להגדלה על חשבון המרווח במושב האחורי (היושב על מסילה), עד כדי 520 ליטרים.

גם כאן מדובר במנוע צנום נפח בן 1.2 ליטרים טורבו בנזין, בהספק של 110 כ"ס, ומומנט של 20.9 קג"מ, מה שמביא אותו למאה קמ"ש תוך 11.8 שניות. נתון של צריכת הדלק הממוצעת עליו מצהיר היצרן טוב לכשלעצמו, 5.4 ליטרים ל-100 ק"מ, אך נופל במעט מאחיו הגדול.

גם בדגם זה מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים.

האבזור ברמה הראשונה, enjoy, שמחירו 114,900 ₪, כולל בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה 7", הכוללת אף היא את המאפיינים שצוינו בגרנדלנד X, מחשב דרך בגודל 3.5", חישוקים קלים 16" וחיישני גשם.

סעיף הבטיחות כולל גם פה את מערכת הבטיחות Opel Eye, רק שכאן נעדרים תיקון אקטיבי של גלגל ההגה בסטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים ומערכת סיוע לבלימת חירום עד 30 קמ"ש.  

רמת גימור שניה, innovation, המתומחרת ב-124,900 ₪, כוללת בנוסף שילוב שני צבעים לרכב, מושבי בד בשילוב עור, הטענה אלחוטית לטלפון הנייד, בקרת אקלים מפוצלת וגם חישוקי 17".

חבילה של גג פנוראמי והנעה ללא מפתח תעלה 5,000 ₪ נוספים, אך בעת הזמנה בתקופת ההשקה היא תתקבל ללא עלות נוספת.
רמת הגימור העליונה, Innovation Pre, מוסיפה גם מערכת מולטימדיה 8", ותצוגה עילית של נתוני הנהיגה. חבילה זו מתומחרת ב-2,500 ₪ נוספים על החבילה הקודמת.