אאודי RS3 2017

אאודי RS3 2017
אאודי RS3 החדשה, הגרסה החזקה ביותר בהיסטוריה של הדגם

חטיבת אאודי מבית צ'מפיון מוטורס, משדרגת את קו דגמי היוקרה הקומפקטיים ספורטיביים עם השקת הדגמים המחודשים של ה-RS3 בישראל

אורן פרנקל | 21/11/17

דגם הקיצון הספורטיבי החדש של ה- A3 מציג עיצוב דינמי וחד יותר מבעבר ברוח שפת העיצוב המעודכנת של המותג ומנוע 2.5 ליטר חדש המציע יותר טכנולוגיה, כוח וחיסכון בדלק, בדרך לתואר ה- RS3 החזקה ביותר בהיסטוריה. לצד אלו, מוצע גם אבזור משודרג כדוגמת מערכות עזר בטיחותיות, המוצעות לראשונה בסגמנט הספורטיבי קומפקטי (חלקן כאופציה).  

בחזית הדגם ניצבת הגרסה החדשה והעדכנית ביותר של מנוע החמישה צילינדרים טורבו 2.5 ליטר שזוכה לתואר מנוע חמשת הצילינדרים החזק ביותר אי פעם. המנוע מספק ב-RS3  החדשה (זהה בין גרסת ה- Sedan לגרסת ה- SB) הספק מרבי של 400 כ"ס המושגים בין 5,850 ל- 7,000 סל"ד (שיפור של 33 כ"ס לעומת המנוע היוצא) כשהמומנט המרבי עומד על 48.9 קג"מ שמושג בטווח של 1,700 עד 5,850 סל"ד (תוספת של 1.5 קג"מ למומנט המרבי). נתון משמעותי נוסף הינו הדיאטה שעבר המנוע המחודש עם שימוש נרחב בחלקי אלומיניום שהוביל להורדה של יותר מ-27 ק"ג מחזית הרכב, ומאפשרים לו להשיג חווית היגוי משופרת.

שיפורי המנוע מציעים נתוני שיא למנוע בנפח זה, הטוב בקטגוריה, עם ביצוע של 4.1 שניות (שיפור של 0.2 שניה) הדרושים להגיע מאפס למאה קמ"ש, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית). 
 
ה-RS3 החדשה (בשתי התצורות) מבוססת על דגמי 2017 המחודשים של משפחת ה-A3, לעומת הדגם הרגיל מציעה ה-RS מרכב נמוך יותר ב-25 מ"מ בזכות שימוש במתלים קשיחים, כשלמעוניינים מוצעת מערכת בולמים אדפטיביים (כאופציה) עם בורר בין חמישה מצבי נהיגה שונים המקשיחים את ההגה והבולמים בהתאמה לחוויית הנהיגה והמסלול. עיצוב ה-RS3 החדשה ספורטיבי וזוויתי יותר לעומת דור היוצא, כשחזית הרכב כוללת שבכה טרפזית במסגרת אחידה שבמרכזה לוגו ארבע הטבעות, לצד פנסי הברק הזוויתיים המציעים את תאורת ה-LED המתקדמת של Audi כסטנדרט.
להשלמת המראה הדינמי הקיצוני מוצעים כונסי אויר מודגשים בעיצוב "חלת דבש". גם החלק האחורי של הרכב זוכה לשדרוג, עם עיצוב מלוטש הכולל פגוש אחורי ופנסים חדשים בעלי תאורת תלת-ממד ואיתות דינמי, לצד דיפיוזר ספורטיבי, מערכת פליטה חדשה מעוצבת וחישוקי 19'.   

אאודי RS3 החדשה תציע לראשונה כאופציה את לוח המחוונים הדיגיטלי (Virtual Cockpit), בו משולב מסך TFT בגודל "12.3. מסך זה מאפשר לנהג לבחור בין שני מצבים: האחד, "קלאסי" -  בעל מראה סטנדרטי ומוכר של לוח מחוונים עם חוגות ושאר פונקציות מוכרות כגון צריכת דלק, נתונים ממחשב הדרך ונתון של "זמן הקפת מסלול". השני, מציג חזון עתידי בעולם כלי הרכב, המפנה את כל המסך לבקרת הניווט לשם הצגת המסלול, לצד נתונים הכרחיים המופיעים בתחתיתו.  

ה-RS3 עם אבזור סטנדרטי עשיר הכולל בין היתר:
פנסי תאורת LED מלא קדימה ואחורה עם איתות אחורי דינמי, הגה ספורט שלוש זרועות, בלימה אוטונומית עם Audi Front Assist, מושבי ספורט קדמיים עם כוונון גובה ותמיכת ירך משתנה, מפתח חכם, חלון גג פנוראמי, מתלי ספורט RS, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת Start & Stop, מערכת מולטימדיה MMI ומערכת Audi Sound System עם 10 רמקולים וסאבוופר, מסך צבעוני 7 אינץ', דיבורית BT, חישוק 19" עם 5 צלעות, מראות מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, ספוילר אחורי, הפעלה אוטומטית של מגבים ותאורה באמצעות חיישנים ועוד.

חבילת ה-RS Plus כוללת מושבי ספורט קדמיים, פגוש וסבכה קדמית בעיצוב ספורטיבי, מגוון מערכות בטיחות מתקדמות עם בקרת שיוט אדפטיבית ו- Audi Lane Assist המשולבים כך שמתקבלת מערכת נהיגה סמי-אוטונומית לפקקי תנועה עם בלימה אוטונומית.

מחיר גרסת ה-Sportback יעמוד על 410,000 שקלים וגרסת הסדאן תעלה 415,000 שקלים