אאודי R8 Spyder

אאודי R8 Spyder
אאודי R8 Spyder החדשה, תג מחיר של 1,630,000 ₪

חדש בישראל: R8 Spyder, גרסת רודסטר למכונית העל של אאודי זוכת תואר מכונית הביצועים הטובה בעולם לשנת 2016

אורן פרנקל | 21/08/17

חטיבת אאודי מבית צ'מפיון מוטורס, תחל בימים אלה בשיווק גרסת ה-  אאודי R8 Spyder, לכל מי שמעוניין לקבל את גרסת מכונית העל של מותג אאודי עם גג נפתח.
ה- R8 Spyder מציעה תמצית Sport בגרסה פתוחה: מנוע V10 אימתני המציע עם 540 כ"ס, מערכת היגוי דינמי לצד מערכת quattro מתקדמת, שלדת אלומיניום קרבון חדשנית הקלה ב- 110 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא ועוד
המכונית מעניקה שילוב מנצח בין חווית נהיגת אקסטרים, אבזור עשיר של רכב יוקרה, והנאה מנהיגה ברכב פתוח

ה- R8 Spyder מציעה מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר המשודך לתיבת S-tronic בת 7 הילוכים. המנוע מספק 540 כ"ס ומומנט מירבי של 54.9 קג"מ המאיצים את הרכב מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב-3.6 שניות ולמהירות מירבית של 318 קמ"ש
מכונית העל של אאודי תוצע בישראל עם תג מחיר של 1,630,000 ₪  
 
 ה- R8 Spyder, מציעה בדומה לדגם הקופה (זוכת תואר מכונית הביצועים הטובה בעולם 2016) שילוב בין עיצוב דינמי ושרירי, משקל אולטרה קל, בזכות מרכב אלומיניום קרבון וביצועים של מכונית על, באמצעות מנוע V10 חדש ומערכת ההנעה הכפולה quattro®. ייחודיות ה- Spyder היא כמובן העיצוב המרהיב ללא הגג, שיכול להיסגר בלחיצת כפתור (עד מהירות של 50 קמ"ש). מכונית העל של Audi תוצע בישראל עם תג מחיר של 1,630,000 ₪.

כראוי למכונית ספורט טהורה ה-R8 מציעה את ה- DNA של אאודי המוכר ממסלול המרוצים. שילוב בין מרכב קשוח אולטרה קל המשלב קרבון ואלומיניום, לבין מנוע חדש עתיר כוח הנמצא במרכז הרכב, במטרה למקסם יכולות דינמיות והיגוי חד בזכות מרכוז מסת הרכב. לאלו אפשר להוסיף את הגרסה המתקדמת ביותר של הנעת quattro® שנבנתה במיוחד עבור ה- R8, היכולה להעביר את כל כוח המומנט לציר הקדמי או האחורי לפי צרכי הנהיגה, על מנת לשפר את היכולות הדינמיות. התוצאה: ה- R8 היא דגם ה- Audi החזק, הדינמי והספורטיבי אי פעם. 
Audi פיתחה עבור ה-R8 טכנולוגיה חדשה ליצור ה- ASF עם מבנה אלומיניום היברידי משולב קרבון מחוזק בפלסטיק. מרכב האלומיניום החדש מציע שילוב חכם יותר של סיבי פחמן, עם התאמה של אזורי החוזק לדרישות השלדה במקום חוזק אחיד בכל המישורים. שינויים אלו שכללו גם טכנולוגיית הדבקה חדשה, אפשרו חסכון של יותר מ- 110 ק"ג, במשקל השלדה (למשקל כולל של 2,020 ק"ג) בהשוואה לדגם הפתוח היוצא, אך עדיין כבד ב- 125 ק"ג בהשוואה לדגם הקופה. השלדה קשוחה יותר בכ- 40% בהשוואה למרכב הקודם. 

הדור השני של ה- R8 מוצע בישראל עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר מציע הספק שיא, המוכר מהמועדון המצומצם של מכוניות על, של 540 כ"ס, המגיעים בסל"ד שיא של 7,800 סל"ד. שיא המומנט האדיר עומד על 54.9 קג"מ המושג ב- 6,300 סל"ד. זאת ועוד, על מנת לשפר את היכולות הספורטיביות והדינמיות של ה- R8 ביצעו מהנדסי Audi מספר שינויים טכנולוגיים במנוע המספקים יכולות גבוהות יותר לצד יעילות משופרת. מנוע ה-V10 החדש כולל מערכת הזרקה כפולה, ישירה ובלתי ישירה המיועדת לספק כוח זמין יותר ללחיצת דוושה וחיסכון בצריכת דלק. המנוע האדיר כולל גם מערכת ניתוק צילינדר לפי דרישה (ACT). כל אלו מאפשרים ל- R8  להשיג כוח עצום מהמנוע לצד השגת חיסכון בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. כך יוצא שה- R8 מספקת תאוצה מאפס למאה ב- 3.5 שניות בלבד. עד למהירות של 320 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית. מנגד, כמתחרה שזכתה אינספור פעמים בתחרות הספורט המוטורי Le Mans הדורשת לצד מהירות גם חיסכון בדלק, מציגה ה- R8 צריכת דלק טובה משל קודמתה ועומדת על 11.4 ליטר ל- 100 ק"מ. 

תא הנוסעים של ה- R8 החדשה מיועד לספק לנהג ולנוסע שלצדו תחושה אחת – נהיגה במכונית ספורט. ה- R8 שומרת על קו המינימליזם העיצובי המוקפד המוכר של אאודי החלל הפנימי של הרכב חף מכל הפרעה לנהג ולנוסע, ומציג מינימום כפתורים ואמצעי שליטה. לוח השעונים מציע את הקוקפיט ה"וירטואלי" של Audi, כשהנהג יכול לבחור בין שני מצבים: לוח מחוונים קלאסי בו ניתן לחזות במראה הסטנדרטי המוכר של לוח מחוונים עם חוגות, ושאר הפונקציות המוכרות כגון מד סל"ד, מד צריכת דלק ועוד. האופציה השנייה מאפשרת לבקרת הניווט לתפוס את כל המסך, ולהציג את המסלול לצד נתונים הכרחיים בדפנות התחתונות של המסך. לצד הורדה למינימום של כמות המתגים המאכלסים את מרכז תא הנוסעים, הטכנולוגיה הווירטואלית תורמת לבטיחות הנסיעה בכך שהיא מציגה את רוב המערכות ישירות מול עיניו של הנהג. לנהג מוצע בנוסף בורר מצבי נהיגה עם 4 אופציות לבחירה המשנות לפי צורך את תגובות ההיגוי, תיבת ההילוכים, מפת דוושת הגז/מנוע, את אופי פעולת מערכת quattro® ועוד.  בנוסף מאפשרת מערכת ה-Virtual cockpit לנהג לשלוט בכל הפונקציות השונות ברכב כמו מערכת הסאונד, הדיבורית ואפשרויות פיקוד נוספות. 

ה-R8 מוצעת למכירה ברמת גימור גבוהה הכוללת בין היתר: הגה ספורט קטום עם 3 זרועות וציפוי עור, ריפודי עור Nappa, מושבי ספורט מתכווננים חשמלית הכוללים חימום, מערכת סאונד תוצרת B&O הכוללת 13 רמקולים, מערכת בקרת אקלים, חבילת Ambient Lighting, חבילת עור מורחבת שעוטפת את מרבית חלקי תא הנוסעים, מפתח חכם, חישוקי 20" מסגסוגת קלה, מערכת פליטה ספורטיבית, גימור קרבון פנימי ועוד.