אאודי A8 החדשה בישראל

אאודי A8 החדשה בישראל
אאודי A8 החדשה, מוצעת במחיר של 749,000 ש"ח

אאודי ישראל השיקה את הדור החדש למכונית הדגל של מותג היוקרה, אאודי A8 החדשה, המגיעה עם יחידת הנעה משולבת חשמל, שפת עיצוב חדשה וקידמה טכנולוגית מתקדמת

אורן פרנקל | 27/02/18

חטיבת אאודי מבית צ'מפיון מוטורס, החל בשיווק הגרסה החדשה של מכונית הדגל של המותג – אאודי A8. 
ה-A8 מציגה את שפת העיצוב החדשה וממשק המשתמש החדשני של המותג, בשילוב מערכת הנעה המצוידת בטכנולוגיה היברידית קלה ומערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. מחיר ה-A8 החדשה יעמוד על 749,000 ש"ח.

הדור הרביעי של ספינת הדגל של  אאודי מגדיר מחדש את המשפט של “קידמה באמצעות טכנולוגיה" עם יחידת הנעה משולבת חשמל, שפת עיצוב חדשה, היגוי דינאמי (אופציה) ותפיסה עדכנית של ממשק המשתמש.
ה-A8 מציגה לראשונה מנוע בטכנולוגיית Mild Hybrid המאפשר שיוט במהירות 55 ל-160 קמ"ש כשמנוע הבעירה הפנימית כבוי. מנוע ה- V6 בנפח 3.0 ליטר, מציע הספק של 340 כ"ס ומומנט מירבי של 51 קג"מ.
 
אאודי A8 מציעה חבילת בטיחות מושלמת עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות: מערכת לזיהוי שטח מת, מערכת סיוע לחציית צומת, מערכת למניעת התנגשות מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מגביל מהירות, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ומערכת Traffic Jam Assist.
ה-A8 תוצע בשני מרכבים: מחיר האאודי A8 החדשה יעמוד על 749,000 ש"ח ו-779,000 ש"ח לגרסת ה-A8 Long.



עיצוב חיצוני ומרכב: שפת עיצוב חדשה למותג.
העיצוב החיצוני של האאודי A8 הוא הראשון בשפת העיצוב החדשה של המותג. החזית בעלת שבכה רחבה במסגרת כרום, עיצוב המרכב השרירי והחלק האחורי עם פס התאורה הנמתח לכל רוחבו מציגים נוכחות חזקה. בסיס הגלגלים של ה-A8 החדשה גדל ב-13 ס"מ והוא עומד על 299.8 ס"מ לגרסה הרגילה ועל 312.8 ס"מ לגרסת ה-A8 L. רוחבה של ה-A8 הוא 194.5 ס"מ וגובהה 147.3 ס"מ (148.5 ס"מ לגרסת ה-A8 L). 
הגג הפנוראמי השטוח והכהה (בגרסת A8 L גג פנוראמי כהה כפול) מעניק לסדאן מראה ספורטיבי, בעוד הקווים המתוחים מדגישים את אורכו. החזית הזקופה בשילוב עם החלק האחורי המשופע בצורה עדינה מוסיפים למראה הספורטיבי. הפרופורציות מדגישות בצורה שווה את הגלגלים הקדמיים והאחוריים וקשתות הגלגלים השריריות מסמלות את הנעת ה-quattro לכל הגלגלים. התאורה ב-A8 מספקת מופע תאורה דינאמי עם הפנסים הקדמיים בעלי טכנולוגיית HD Matrix LED, עם פונקציית תאורת יום ועם הפנסים האחוריים בעלי תאורת LED ואיתות דינאמי. הרכב מגיע עם חישוקי 20" כסטנדרט. 
ב-A8 משולבת טכנולוגיית היגוי דינמי לכל הגלגלים (אופציה) המגדיר מחדש את הגבולות הפיזיים האפשריים ומאפשר להטות גם את גלגלי הסרן האחורי. הוא משלב תגובה והתנהגות היגוי נטולות השהייה כמעט עם יציבות נהיגה מעולה. 
מערכות הנעה: טכנולוגיה היברידית קלה
ה-Audi A8 החדשה מצוידת במנוע 3.0 ליטר TFSI בתצורת V6 עם הנעת quattro והספק של 340 כ"ס המושגים ב-5,000-6,400 סל"ד. המומנט המירבי עומד על 51 קג"מ המושגים ב-1,370-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים Tiptronic בעלת שמונה הילוכים והתאוצה מ 0-100 קמ"ש עומדת על 5.6 שניות!
ה-A8 החדשה מציגה לראשונה מנוע ה-Mild Hybrid המאפשר ל-A8 החדשה לשייט במהירויות שבין 55 ל-160 קמ"ש כשמנוע הבעירה הפנימית כבוי. כתוצאה מכך, הרכב יכול לנסוע עם אפס פליטות למשך עד 40 שניות. ברגע שהנהג לוחץ שוב על דוושת ההאצה, מערכת BAS מתניעה את המנוע בצורה מהירה וחלקה. מערכת החשמל 48 וולט החדשה, מאפשרת כוח השבה גבוה של עד 12 קילוואט, בנוסף לפעולת עצור וסע החל ממהירות של 22 קמ"ש. ההשפעה המשולבת של צעדים אלה היא הפחתת צריכת הדלק בשיעור של עד 0.7 ליטר ל-100 ק"מ. צריכת הדלק המשולבת למנוע זה עומדת על 8 ליטר ל-100 ק"מ.

החלל הפנימי של ה-A8 דומה לסלון מפואר ומרווח, ובהשוואה לדגם הקודם, ארוך יותר ב-32 מ"מ בשתי תצורות המרכב. מגוון החומרים נרחב ואיכותי, החל ממערכת Audi Virtual Cockpit המאפשרת שליטה מקסימלית על מכלולי ומערכות הרכב ללא צורך בהסטת המבט, גלגל ההגה בעל ארבע זרועות רב תפקודי, ריפוד העור האלגנטי למושבים מדגם Valcona ועד לתריסים הדקורטיביים של פתחי האוורור החשמליים. המושבים הקדמיים ב-A8 מסוג Comfort מתכווננים חשמלית עם זיכרון וכוללים חימום, איוורור ומסאג'. שמשת הרכב מבודדת חום ובקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה. המושב האחורי הימני הוא מושב עיסוי הזמין כאופציה ב-A8 L וכולל אפשרויות כוונון רבות, Foot Massage וכן הדום לרגלים בגב מושב הנוסע הקדמי. לראשונה ב-A8 כולל תא הנוסעים חבילת עור מורחבת אשר מכסה חלקים נרחבים בתא הנוסעים בעור נאפה, ותקרה בגימור אלקנטרה כסטנדרט. 



בנוסף מצויד הרכב במערכת לסינון אוויר הכוללת בישום בשני ניחוחות, טלוויזיה, חבילת תאורה משתנה, משענות ראש Comfort עם כוונון גובה חשמלי, משענות לרגליים, קונסולה מרכזית ארוכה וכן, כאופציה, שולחנות מתקפלים עם כוונון לשני מצבים. 
Audi A8 מאפשרת נוחות תפעול ותמרון מקסימלית עם מערכות בטיחות אקטיביות: Audi Pre Sense Front לבלימה אוטונומית; חבילת City Assistance הכוללת מערכת לזיהוי שטח מת (Audi side Assist), מערכת לסיוע חציית צומת (Intersection Assist) ומערכת למניעת התנגשות מאחור; חבילת Assistance Tour הכוללת: בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מגביל מהירות, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית (Audi Lane Assist) ומערכת Traffic Jam Assist המאפשרת נהיגה כמעט אוטונומית בפקקים. בנוסף, מצוידת ה-A8 במצלמה היקפית 360 עם תצוגה פנימית 3D, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי ומערכת המתריעה על שמירת מרחק חנייה מלפנים ומאחור מבוססת חיישן.
האאודי  A8 מציגה את השאיפה לאיכות גבוהה בעידן הדיגיטלי עם חווית משתמש מהפכנית הכוללת 4 מסכים שונים בתא הנוסעים: מסך מרכזי בגודל 10.1", מסך משני בגודל 8.6", Virtual Cockpit ו-Head up display. בקר המגע של ה-A8 הפך לממשק MMI Touch עם מסך מגע בגודל 10.1" הממוקם במרכז לוח המכשירים. כאשר הממשק כבוי הוא מתמזג באופן כמעט בלתי נראה לתוך המסגרת השחורה והמבריקה, וכשהמערכת מופעלת מופיע ממשק משתמש מרהיב. מבנה התפריט הוא אינטואיטיבי ושטוח, כמו בכל סמארטפון והמשתמש יכול לארגן את הסמלילים באופן חופשי לפי סדר חשיבותם.


הנהג שולט במערכת המידע והבידור באמצעות הצג הגדול ובאמצעות צג מגע נוסף (8.6") המשמש להפעלת בקרת האקלים ומאפייני הנוחות וכן להזנת טקסטים באמצעות זיהוי כתב יד (זמין באנגלית). כאשר הנהג מפעיל את אחד הצגים באמצעות נגיעה הוא שומע ומרגיש נקישה לאישור. ה-A8 מסוגלת גם לנהל שיחה חכמה (זמין באנגלית). הנהג יכול להפעיל מגוון תפקודים ברכב באמצעות בקרה קולית מסוג חדש וטבעי. מנהל הדו-שיח החכם שואל שאלות במידת הצורך, מאפשר תיקונים, מציע אפשרויות וכן ממתין לנהג אם הוא נקטע. 

מערכת השמע המתקדמת Bang & Olufsen Advanced Sound System בהספק 730w בעלת 17 רמקולים המספקת חוויה מרחבית חדשה: זו הפעם הראשונה שהמושבים האחוריים כלולים בצליל התלת-ממדי המרתק שלה, עם מידע לגבי הגובה. המוזיקה נפרשת בדיוק כפי שהוקלטה באולם הקונצרטים ואפילו איכות שמיעת שיחת הטלפון ב-A8 מגיעה לרמה חדשה הן במונחים של תפעול והן במונחים של איכות הקול והחיבור.