מרוצים בפוינטר

מרוצים בפוינטר
רכב הצהובה" של הצוות הישראלי בפעולה. צילום: אבירם פריג'

אז מה, מרוצים בראלי? רגע לפני פתיחת עונת מרוצי ראלי רייד ובאחה במזרח אירופה, פגשנו את רז והלל, הצוות הישראלי הותיק, אלופי ליגת הראלי רייד מזרח אירופה לשנת 2017, ובעלי תארים והישגים מרשימים בתחום שקטפו לאורך שנות פעילותם, כדי לשמוע על העונה שתתחיל בשבוע הבא ביוון

טל אבן | 09/05/18

פוינטר ישראל, נותנת החסות הראשית לפעילות, קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים, שם סיפרו השניים, המתחרים במסגרת נבחרת פוינטר, אודות עונת המרוצים בה יתחרו, כאשר המרוץ האחרון בסבב יתקיים בישראל.

עונת המרוצים נפתחת במרוץ ביוון, כשבהמשך יתחרו השניים גם ברומניה, בולגריה, טורקיה ויסיימו כאמור גם במרוץ בישראל. בשנה שעברה זכו רז והלל מצוות פוינטר באליפות הליגה בקטגוריית T1 ובמקום השני הכללי מבין 87 רכבים שהשתתפו.

הצוות צפוי להתחרות ב-4 מרוצים מתוך השישה המתוכננים יחד עם רכבם, המכונה "הצהובה".

ב-17 למאי יוזנק הצוות מהעיירה היוונית קסטוריה, שעל הגבול הצפוני עם מקדוניה. במרוץ, שיארך ארבעה ימים, יתחרו צוותים רבים מיוון, בולגריה, טורקיה, רומניה, סרביה, פורטוגל, צרפת, הונגריה, קפריסין, אוקראינה, איטליה וכמובן מישראל. שטח המרוץ יהיה בעיקר הררי ומיוער והרכבים יתחרו על שבילים מפותלים תוך שינויי גובה רבים. אורכו הכולל של הראלי הוא כ- 1000 ק"מ, מתוכם כ 500 ק"מ של קטעים תחרותיים.

 

 צילום: צחי אשר

המרוץ השני בסבב בו ישתתף הצמד יתקיים ב 22 ליוני - באחה רומניה. זהו מרוץ חד יומי ארוך ובשנה שעברה סיים אותו צוות פוינטר במקום הראשון הכללי. מדובר בשטח שונה לחלוטין מזה שביוון – פתוח ומישורי, לאורך שטחים חקלאיים ותעלות השקייה. ניתן להגיע למהירויות גבוהות של עד 160 קמ"ש ויש לתת תשומת לב רבה לניווט הדורש דיוק ודקדקנות. אזורים מסוימים עשויים להיות בוציים ובשנה שעברה לכדו לא מעט צוותים שאיבדו זמן רב. בבאחה רומניה משתתפים גם אופנוענים ורוכבי טרקטורונים וכמות המשתתפים צפויה להיות כפולה מזו שבראלי יוון. מאפיין ייחודי למרוץ זה הוא היותו מורכב מקטע תחרותי אחד בלבד של 500 ק"מ, כל עצירה מהזינוק לסיום היא על חשבון הזמן של המתחרה וצוותים רבים ב 2017 לא הצליחו לעמוד בזמן הגג ולסיים את המרוץ.

המרוץ השלישי בסבב יהיה באחה בולגריה בו ייטול הצוות חלק בפעם הראשונה ויתקיים ב 27 ביולי. מתכונת המרוץ דומה לראלי יוון, שלושה ימי מרוץ המורכבים מקטעי קישור וקטעים תחרותיים שאורכם אינו עולה על 100 ק"מ ברצף. הצוותים המקומיים בבולגריה רבים וחזקים ומפגשים איתם בשנים האחרונות לימדו שצפויה תחרות קשה מאוד מולם על המקום הראשון.

המרוץ הרביעי והאחרון בו ישתתפו יהיה בישראל, בחנוכה, מבאר שבע לאילת ויימשך שלושה ימים. זהו אירוע מיוחד עבור הצוות. לאחר 25 שנים של השתתפות בתחרויות ראלי בחו"ל, יזכה להתחרות במגרש הביתי במרוץ ראלי בינלאומי, אל מול האוהדים הרבים של ספורט הראלי רייד ושל הצוות בפרט. מרוץ זה בסבב יתקיים כמחווה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה והפקתו נעשית על ידי עמותת מרוצי הראלי הישראלית.

רז הימן מציין כי "אנו מקווים להיות שוב אלופי הליגה. אנו דרוכים ומוכנים, עשינו הכנות רבות לקראת סבב המרוצים הנוכחי. הרכב שופר והמשכנו להתאמן בקביעות, אנחנו בהחלט מצפים להניף גביע נוסף".

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל מציין כי "השנה אנחנו מציינים 15 שנות חסות על הצוות של רז והלל. יחד עם נקודת ציון זו המשתלבת בקיום מרוץ ראשון של הנבחרת שיערך בישראל אנחנו נרגשים ומצפים לקראת עונת המרוצים שתתחיל בקרוב. אני שוב קורא לנוגעים בדבר ולמקבלי ההחלטות לקבל החלטה של תמיכה ממוסדת בצוותים בינלאומיים על מנת להמשיך להביא כבוד למדינה."

ה"צהובה" היא רכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילינדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל.