דוקאטי מולטיסטראדה 1260

דוקאטי מולטיסטראדה 1260
דוקאטי מולטיסטראדה 1260 החדש, החל מ-139,260 ₪ו

ליגל אופנועים הודיעה על תחילת שיווק דוקאטי מולטיסטראדה 1260, המגיע אלינו מצויד במנוע טסטאסטרטה עם DVT, מערכות בטיחות מתקדמות וחבילות אבזור ייחודיות

אורן פרנקל | 28/01/18

דוקאטי מולטידסטראדה 1260 מקבל סדרה ארוכה של עדכונים ושדרוגים. למעשה למעט השם כל הדברים החשובים השתנו. לתוך שלדה חדשה עם זרוע מתלה אחורית ארוכה יותר ב-48 מ"מ. זווית ההיגוי גדלה ל-25 מעלות. בסיס הגלגלים התארך ב-55 מ"מ. שלדת המסבך (צינורות) עשויה מפלדה בקוטר עבה אך עובי דופן דק - כדי להבטיח קשיחות מבנית מירבית ומשקל עצמי נמוך. זרוע אחורית חד-צדדית ממשיכה את הגישה הזו יחד עם המראה האופייני והייחודי של אופנועי העל של דוקאטי. השינויים בשלדה מבטיחים התנהגות כביש רהוטה ומדויקת לכל רמות הרוכבים ובכל קצב וגם יציבות כיוונית מצוינת בשיוט.

כדי לתמוך בשלדת קצה כה מכוונת יש מתלים יוצאי דופן. מזלג קאיאבה הפוך בקוטר 48 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ והחזרה (גרסת S מקבלת מזלג 48 מ"מ של SACHS). מאחור בולם זעזועים מבית SACHS עם כיוון מרחוק של עומס קפיץ ושיכוך כיווץ והחזרה. מהלך המתלה עומד על 170 מ"מ בשתי הקצוות. 

גרסת S של מולטיסטראדה מקבלת מערכת מתלים אקטיבית ייחודית. שילוב בין מחשב הניהול IMU של BOSCH יחד עם מתלים מבית SACHS  עם פיקוד אלקטרוני אשר מאפשרים שינוי בזמן אמת של מאפייני שיכוך הכיווץ וההחזרה בשתי הקצוות. המערכת מאפשרת למולטיסטראדה לשמור על איזון מושלם וניהוג בטוח גם על פני הכבישים או דרכי העפר המשובשות ביותר ומעניקה תוספת בטיחות משמעותית.

 מנוע Ducati Testastretta DVT 1262 הוא אמת המידה החדשה באופנועי האדוונצ'ר הגדולים.
למנוע תזמון שסתומים משתנה ועצמאי לגלי הזיזים של היניקה והפליטה. מערכת ה-DVT שזה ראשי תיבות של Desmodromic Variable Timing, משפרת מצד אחד את זמינות הכוח בסל"ד נמוך ובינוני ומצד שני מאפשרת למנוע לנשום עמוק ולהעלות סל"ד לתפוקת כוחות סוס מירבית. 85% מהמומנט זמינים לרוכב דרך מצערת רכב-על-חוט, כבר ב-3,500 סל"ד וב-4,000 סל"ד המנוע הזה מפיק את המומנט הרב ביותר גם ביחס למתחריו. הגדלת הנפח נעשתה באמצעות הארכת מהלך הבוכנות (הקוטר נותר 106 מ"מ) ב-3.6 מ"מ ל-71.5 מ"מ. וזה חייב שינוי גם של גל הארכובה, הצילינדרים ומערכת התזמון. והנתונים מרשימים מאד: 158 כ"ס ב-9,750 סל"ד ומומנט עוקר הרים של 13.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד. שינויים נוספים נעשו גם במערכת הפליטה ויניקת האוויר. 

Ducati MULTISTRADA 1260 מצויד בשליטה על המצערת אשר פועלת יחד עם מערכת רכב-על-חוט לשליטה בכוח המנוע. כך יכול הרוכב ליהנות מתפוקת כוח רהוטה ונקייה בכל תחומי הסל"ד והעומסים.
למולטיסטראדה מערכת ניהול IMU מתקדמת של BOSCH  מערכת ג'יירו רב-צירית המשמשת בסיס לפיצ'רים ייחודיים נוספים כמו בקרת ווילי (DWC) בעלת 8 מצבים המנתחת את זווית ההרמה של האופנוע ומנהלת את תפוקת הכוח כדי לאפשר תאוצה מירבית. יש גם בקרת משיכה (DTC) המבקרת סחרור לא רצוי של הגלגל האחורי.

Cornering ABS תכונה שפועלת גם בפניות כאשר האופנוע מוטה - ומשולבת עם מערכת הניהול המשתנה של ארבעת מצבי הרכיבה מהם יכול הרוכב לבחור. מאפשרת בלימה בטוחה גם במצבים שכל נגיעה בבלמים הייתה יכולה להפיל את הרוכב.

סיוע לזינוק בעליה. המערכת שומרת על לחץ בבלם האחורי למשך 9 שניות כדי לעזור לרוכב לזנק בשיפוע. 

קוויקשיפט חדש שעובד יחד עם רגלית הילוכים קצרה יותר - ועם שילוב חד ומהיר יותר. חיישנים פנימיים מתאימים את ניהול המנוע לקראת העלאת הילוך ותאוצה חזקה או הורדת הילוך מהירה ללא מצמד ובלימת מנוע.


היצע גרסאות:
Ducati MULTISTRADA 1260
Ducati MULTISTRADA 1260 S 
Pikes Peak Ducati MULTISTRADA 1260


מחיר: החל מ-139,260 ₪
אחריות 24 חודשים ללא הגבלת קילומטרים