גרסה חדשה לקוואסאקי Z900

גרסה חדשה לקוואסאקי Z900
קוואסאקי Z900 בגרסה מתאימה לרישיון A1, מחיר: 67,985 ₪

קוואסאקי Z900 - הסופר נייקד המצליח של קוואסאקי מגיע לישראל בגרסה חדשה המתאימה לבעלי רישיון A1

אורן פרנקל | 11/01/18

מטרו מוטור, יבואנית אופנועי קוואסאקי בישראל, השיקה את הגרסה מוגבלת ההספק של ה-Z900, אופנוע הסופר-נייקד של קוואסאקי, המתאים לבעלי רישיון A1.
 ה-Z900, נבנה כדי להעניק לרוכב הספורטיבי יכולות גבוהות במיוחד, תוך שמירה על ההרמוניה בין עוצמת המנוע להתנהגות הכביש, ומבלי לוותר על שימושיות יומיומית. ה-Z900 בגרסתו הרגילה שכבר משווק בישראל, זכה להצלחה רבה וכ-74 כלים מדגם זה נמסרו במהלך 2017. 

מנוע
המנוע, שמבוסס על מנוע הארבע בשורה של ה-Z1000, בנפח 948 סמ"ק, עבר התאמה בכדי להתאים לבעלי רישיון A1 ומוגבל ל-47 כוחות סוס. המנוע גמיש יותר ונמרץ יותר, במיוחד בסל"ד הנמוך-בינוני כאשר מרבית הכוח זמין כבר ב-6,000 סל"ד. נתונים אלו מושגים בזכות גל ארכובה קל יותר המאפשר למנוע יכולות עבודה זריזות יותר בסל"ד הגבוה, מייצב נוסף (מייצב אחד בדגמים הקודמים) שמשפר את אופן פעולתו של המנוע לטובת עבודה חלקה ונטולת ויברציות, וחשוב לא פחות, פעולת מנוע ליניארית יותר. 

תיבת הילוכים
בפיתוח תיבת ההילוכים קוואסאקי עשו שימוש בידע אותו צברו במסלולי המרוצים, לאורך שנות מרוצים נפלאות בהן זכו במספר אליפויות עולם בגוון קטגוריות, בראשן אליפות הסופרבייק העולמית – WSBK. תיבת ההילוכים מגיעה עם מצמד מחליק ומערכת עזר לשילוב הילוכים באופן חלק יותר. מערכת זו מקלה על העלאת והורדת הילוכים ברכיבה ספורטיבית- טכנולוגיה אשר מגיעה ישירות מאופנועי הקצה של קוואסאקי,  ZX10R ו-H2. בתיבת ההילוכים עצמה קוואסאקי קיצרו את יחסי ההעברה למען זמינות טובה יותר, כאשר הילוכים ראשון עד חמישי התקצרו ודווקא ההילוך שישי התארך. בזכות שינוי זה יוכל הרוכב ליהנות מיכולות שיוט נוחות יותר בסל"ד נמוך וצריכת דלק נמוכה יותר. 

שלדה ובולמים
השלדה נאמנה למשפחת ה-Z, עשויה בתצורת מסבך צינורות פלדה קשיחה וקלה במיוחד– רק 13.5 ק"ג. הזרוע האחורית עשויה אלומיניום וקלה במיוחד– רק 3.9 ק"ג. בנוסף, בולם אחורי עם אפשרויות כיוון מלאות, שיכוך-החזרה ועומס קפיץ. בקוואסאקי שמו דגש כאמור על איזון מושלם בין ספורטיביות ושימושיות ובהתאם לכך אופי פעולתו של הבולם האחורי. ה-Z900 בכללי הוא אופנוע צר יותר מקודמיו בזכות עיצוב השלדה ומיכל הדלק, כל אלו משפרים את תנוחת הרכיבה ואת נקודות המגע של הרוכב עם האופנוע. 

לוח מחוונים
בקוקפיט, ה-Z900 A1 נשאר ללא שינוי. שימוש בלוח שעונים חדש משולב מד סל"ד אנלוגי ומסך LCD אשר מציגים את כל המידע הרצוי כמו הילוך נבחר, צריכת דלק, טווח נסיעה, שני מדי מרחק מתאפסים, מדי טמפרטורה, מערכת העוזרת לרוכב לתכנן את אופן רכיבתו כדי לצמצם את צריכת הדלק ועוד. 

עיצוב
בכל הקשור לעיצוב, הגרסה המוגבלת דומה ל-Z900 המוכר. פנס חזית שמעליו נמצאת תאורת לד כסממן עיצובי, פנס אחורי לד בצורת האות Z, מושב המאפשר תנוחת רכיבה זקופה, פלסטיקה חדשה ועדכנית ועוד..

תכונות עיקריות: 
תנוחת רכיבה זקופה
המשך הקו האגרסיבי והמוכר של משפחת ה-Z לדורותיה
טכנולוגיה אשר הגיעה מאופנועי הקצה של קוואסאקי
מנוע מוגבל המתאים גם לבעלי רישיון A1
קלאץ' מחליק עם מערכת עזר לשילוב הילוכים קל וחלק יותר
מד וצג עם כל המידע הרצוי
מערכת יניקה המעניקה אופי נמרץ יותר וצליל נוכח יותר
יכולות שיוט טובות
מערכת עזר לצריכת דלק חסכונית יותר

מחיר בישראל: 67,985 ₪